Gå til innhold

...


tomgri

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men jeg kan ikke se at dem selger denne typen ram lengre.

Så jeg lurte på hva jeg skal gjøre, om jeg kan kjøpe hva som helst av ram så lenge det er lik mhz og PC? Eller om jeg må kjøpe all rammen ny? så ikke en av dem blir tregere enn den andre?

Det skulle gå fint. Jeg har en pc (ikke selvbygd) med to like og en av en annen type minnebrikke og det kjører helt greit.

 

 

Og en ting til, jeg kjører ennda XP og lurte defor på hvor mye ram klarer XP å utnytte?

 

Som de andre: 4GB eller 128 med 64-bit system

Lenke til kommentar
Skjeønte ikke helt bildet ditt, men altså:

 

MAX antall GB du kan ha i maskinen er 4. Så om du har en på 500mb og en anne på 2GB og så en på 1Gb osv spiller ingen rolle. Om du deritmot skulle ha MER enn 4GB minne må du ha 64 system for å kjøre det

 

 

Tenkte bare på å ha samme type ram på alt bare. men hvis ikke det har noe å si så trenger jeg ikke det.

 

Men vil den rammen jeg sist fåreslo yte mye bedre enn den jeg har nå f.eks?

Siden den er :1066 MHz ( PC2-8500 ), istedefor 800 MHz ( PC2-6400 )

 

 

Å ja! Busshastigheter har ganskey mye å si. Det er stor forskjell på 6400 og 8500 og et CL4 brikkesett og et CL5 brikkesett

Lenke til kommentar
Hva mener du med "eller 128"?

 

Om du har ett 64 bit's operativ system (Svært få maskiner leveres med dette men det er neste generasjon) så er maks grensen for RAM i maskinen 128Gb.

 

 

I svarte:) var jo endel ram det:)

 

Men hva er hoved forskjellen mellom 32 og 64 bit?

Hvorfor er ikke 64 bit mer utbredt?

 

Vell, mestparten av programmene idag er 32 Bit, så 64bit har ingen annen fordel enn at du kan ha mer minne, pluss at Microsoft har tatt vekk 16bits støtten, dessverre er det noen gamle programmer skrevet i 32bit som har brukt deler fra 16bit også, disse vil IKKE fungere på ett 64 bits system.

Pluss at 64bit er generelt litt høyere i pris enn 32 bit så derfor kjøper ikke OEM gutta (HåPløs, Compaq og co) det inn heller.

Endret av 007CD
Lenke til kommentar
Men vil jeg merke noe forskjell, spiller litt, og bruker ellers dataen normalt. ofte mange ting som kjører.

 

Om du skulle kjøre større programmer eller spill som Crysis og sånt vil du nok merke det, ja.

 

Angående bytte hovedkort: STAY OUT! Har lest om et par som har prøvd og det har bare fucket seg for alle sammen! Men om det hovedkortet du har nå er nogenlunde kompatibelt med nyere deler er det ingen grunn til det.

Lenke til kommentar

Hey vent for ****

 

Er det ikke DDR2 du har? Da må vel minnebrikkenes busshastighet stemme med de nye..

 

Altså, si de du har er på 400Mhz, da må de andre også være det (tror jeg)

 

Men jeg har ikke prøvd

 

 

 

Slik monterer du (enkel prosess, men noe regler å følge):

Skur av maskinen fullstendig så ingen ting er på. Dra ut alle ledninger som er koblet til maskine UNTATT strømledningen, denne forblir.

Så åpner du kabinettet, dytter bryterne på hverside av slott'en opp så de er "frie". Dytt ned rammen riktig retning og klem den ned til "bryterne" klemmes på plass av seg selv.

 

Så starter du maskinen og når DOS teksten flyter over skjermen skal det stå noe som (om alt gikk greit) Random Access Memory installed sucsesfully!

 

 

Lykke til

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...