Gå til innhold

...


tomgri

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som sagt, tror jeg ikke pc8500 er kompatibelt med de du allerede har i.

 

Det jeg har sagt er nok mest sannsyneligvis feil, selv om inkompatibilitet kan forekomme. Jeg tror at pc8500 vil kunne brukes på ditt hovedkort, men at hovedkortet ikke kommer til å suge ut mer enn X antall Mhz i Buss ettersom den har en egen grense på dette.

 

Siden dette kanskje ble vanskelig forklart skal jeg vise det med et eksepel:

 

La oss si at du har et Hovedkort med 800 Mhz i bushastighet. Dette er også det dine 6400 brikker yter.

Du setter inn 8500 brikker som har en buss på 1066 mhz. Siden ditt hovedkort ikke kan kjøre mer enn 800 Mhz vil hovedkortet BARE kunne dra 800 Mhz.

 

Altså kan du si at 266 Mhz er "lost"

 

 

Og: JA! Du vil merke betydelig forksjell med de nye brikkene. Jeg satte inn en ekstra giga i min maskin (3200/400Mhz) og alt gikk betydelig fortere!!! Selv med det lille "dritt"-minnebrikken merket jeg en utrolig forskjell!!! :grin:

 

 

Men det eksempelet jeg nevnte: det kan være feil. Det er i alle fall slik det virker med DDR3

Lenke til kommentar

Ytelses forskjellene mellom PC 6400 og PC 8500 på Intel er ikke noe du merker om du IKKE er benchmarker.

Største salgspoenget for raskere minne ligger ved de som skal overklokke FSB'n på CPU da de kan dra minnet synkront en del lenger som skal gi bedre ytelse.

Skal du bare kjøre standard så kjøper du PC 6400, timings er det liten ide å bry seg om, i spill gir disse generelt bare 0.1 FPS i forskjell.

Lenke til kommentar
[...]...bare 0.1 FPS i forskjell.

 

FPS? Mener du ikke FSB?

 

Det å kjøre med 4 fulle kan by på problemer noen ganger, jeg måtte for eksempel øke volten til nordbrua for å få det stabilt.

 

Eller innstallere bare en brikke først og så den neste etterpå?

 

Jeg mente FPS ja, Frames Per Second i spill, FSB derimot synker ved lavere timings, du klarer ikke å klokke brikkene like langt når du strammer inn timingsene.

 

Videre nedover så spiller det ingen rolle om setter i en og en brikke av gangen, hele greia har med litt spenningsfall å gjøre, altså ved at belastningen øker og spenningene daler, for å kompensere så stiller du opp volten slik at signalet får tilnærmet styrken det hadde ved 2x brikker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...