Gå til innhold

Star Wars: Snart blir det nye MMO'et annonsert

Anbefalte innlegg

Skrevet

kotorsmall1.jpg

LucasArts røper endelig hva dem har under utvikling og klar til lansering allerede i 2009 sammen med nye TV-serien førstkommende tirsdag. 21.10.08

Alt vi vet er at det er et nytt MMO basert på Star-Wars universet og at LucasArts og Bioware blir å samarbeide.

Dette er vel eneste tittelen som overhodet kan konkurrere med World of Warcraft nå egentlig.

Star Wars Galaxies regnes av mange MMO spillere som en av de største, til og med jeg tenker tilbake på hvor mye gøy jeg virkelig hadde før NGE oppdateringen.

Etter å ha spilt Force Unleashed også så MÅ jeg bare ha mer, jeg elsker universet her. Drit i alt annet, det er Star Wars som er morro. Eneste jeg frykter her er at siden det mest sannsynlig dreier seg om KOTOR universet, er faren for turnbased, jeg håper seriøst dem ikke går den veien som i KOTOR spillene. Jeg vil ha action og involverende spillbarhet.

Men alt star-stars velkommer jeg inn igjen og gleder meg til å se noen få klipp fra spillet her.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den store fordelen spelet vil ha over gode gamle SWG er at dei kan implementere jediar utan å rote med historia. "Alle" kan spele jedi utan at ein treng ergre seg over at dei vandrar åpenlys rundt i gatene, som Imperiet eigentleg skal kontrollere. Heile speluniverset vil vere åpnare for tolkning frå både Bioware og spelarane si side.

Den største ulempa er at denne perioden manglar dei kjente fraksjonane, karakterane, skipa, køyrtetøy og tildels stadane frå den klassiske perioden. Det kan fort ende opp som eit generisk sci-fi-spel med jediar.

KOTOR-spela var gode, men eg syns aldri dei heilt klarte å fange den rette Star Wars-stemninga. Kanskje i dei dramatiske høgdepunkta som involverte jediar, men resten av verda satt aldri heilt som ho burde. Små områder og stadig loading bidrog heller ikkje positivt, men det reknar eg med blir annsleis når spelet no utviklas for PC.

Eg er veldig spent på kva dei kan få til og kva som vil få plass i spelet. Reknar ikkje med det blir like omfattande som SWG i si tid var, men håpar dei lar seg inspirere av noko derifrå.

Det eg no vil vete er:

- Vil det vere artig og spanande å spele noko anna enn jedi?

- Kva rasar kan vi spele?

- Korleis bygger dei verda: store åpne planetar eller mindre og meir komprimerte soner?

- Får vi romskip og kamp/oppdrag ol. i rommet ved oppstart?

- Blir det satsa på ein spelardriven økonomi ala SWG?

• 2 uker senere...
Skrevet

Enig i mange av punktene dine der, mynock.

Jeg håper først og fremst at jedi er noe man må jobbe seg fram til, slik som det en gang var i SWG.

Jeg håper på like mange, om ikke flere, yrker i dette nye MMO'et. Jeg vil ha muligheter.

Om vi ikke får romskip og slikt til å begynne med så håper jeg hvertfall at man får det etterhvert.

Noe av det jeg likte veldig godt i SWG var følelsen man hadde av å være i total villmark. Håper jeg får den følelsen igjen.

Skrevet
Enig i mange av punktene dine der, mynock.

Jeg håper først og fremst at jedi er noe man må jobbe seg fram til, slik som det en gang var i SWG.

Jeg håper på like mange, om ikke flere, yrker i dette nye MMO'et. Jeg vil ha muligheter.

Om vi ikke får romskip og slikt til å begynne med så håper jeg hvertfall at man får det etterhvert.

Noe av det jeg likte veldig godt i SWG var følelsen man hadde av å være i total villmark. Håper jeg får den følelsen igjen.

Støtter dette!

Det som ødela SWG mest for meg var når "alle" løpte rundt og fekta med lyssabelen. Det å gjøre jedi til en tilfeldighet gjorde at folk fikk noe å jobbe mot, en grunn. Det laget også et stort mangfold i klassene da selv de kjedelige klassene fikk en oppdrift av folk som prøvde å bli jedi.

Og når en ble jedi, så var det utsatt og mystisk.

Skrevet

Ja, ikke sant. Man fikk liksom litt respekt for de som var jedi fordi man visste at den personen hadde lagt mye arbeid bak det. Som jedi måtte man på en måte passe seg for andre, være litt forsiktig.

Husker da jeg logget på første gang etter at NGE hadde kommet. 6 jedis i en klynge i Mos Eisley starport.

Skrevet
Husker da jeg logget på første gang etter at NGE hadde kommet. 6 jedis i en klynge i Mos Eisley starport.

Dette var en av primærgrunnene til jeg sluttet å spille SWG. Jeg elsket spillet helt fram til "The Village" ble introdusert. Jeg husker jeg grinda som bare det for å bli jedi, og siste profession jeg gikk gjennom var Chef. Det sier seg selv hvor tidskrevende det er å utvikle et helt profession som er så kjedelig som Chef. Tror faktisk ikke folk fra Wow, guild wars mv. forstår hvor innviklet professionsytemet var i SWG, og var helt genialt når du kunne mixe professions til å få en char akkuratt slik en ville ha.

Jeg har dog en følelse de fokuserer på å ha det easy to understand, og vil spille på det at spilleren kan føle seg "unik", slik de introduserer litt for mange lyssabler.

Skrevet
En ting jeg savner veldig er muligheten til å gjøre noe alene. Synes de fleste MMO fokuserer for mye på at man skal være en gruppe osv.

I SWG spilte jeg så og si alltid solo. Kan ikke si det bydde på noen problemer på noen fiender. De eneste som var litt vanskelige var nightsisters eller hva de het. All den magien var plagsom :p

Spilte også Guild Wars, og der soloet jeg også helt opp.

Men jeg er enig i de bør legge det til en kan spille helt solo. I Guild Wars har de jo gjort det bra med å introdusere NPC Party members (slik som i KOTOR). Teknologien er i hvert fall tilstede for at en kan spille med datamaskinstyrte members.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...