Gå til innhold

Har du peiling ? if so, svar på den her..


EddIe

Anbefalte innlegg

har hatt div problem me datan min i de siste, eg har litt mistanka om ka som feila men det blir dyrt å fixe det so eg vill helst gjere det riktig den første gangen.

får bjønde med starten.... først so hadde eg dette opsettet

: Asus a7a266 1,33ghz tbird gf2 GTS 512 pc2100ECC ram 40gb 60gxp hd creative lydkort nettverkskort isdn kort brenner +++ det vanlige dette systemet fungere i bunn og grunn fint så lenge det varte. men etter att garanti tida hadde gått ut so fekk systemet en viss ustabilitet (hengte seg ca 1 gong pr veke) men so vart det verre å verre det bjønte å henge seg ca 1 gong for dag.. sia garnati tida var ute so tenkte eg att det kosta meir enn det smaka å få det fixa... men tilslutt so hengte alt seg, heile tida. etter ei stond so køpte eg meg div nye dela for mine surt oppsparte som egentlig skulle gå til effektanlegg på lettsykkeln... i et vist håp om att ting skulle fungere når det meste av betydning var nytt

 

(Asus a7n8x twinmospc2700ram en ny 120gb hd gf4 ti4200 osv men ikkje prosessoren den var litt chippa men har ellers altid fungert fordet )eg hadde kjøpt hd litt før so den er omtrent fylt opp av filma osv som eg har veldig lite lyst å miste. men når eg hadde satt sammen systemet og funne ut att det var bare å gje opp å legge inn xp alle cdane mine som eg har instalert frå utallige gonga før fekk en slaks error under instalasjonen. men det gjekk med nød og neppe å legge inn 98se å prøve å oppgradere den her var bare å glømme.

 

det her foregjekk på ibm hardisken og 120gb disken hadde eg lite løst å bjønde å formatere om til fat 32 (frå ntfs) og dermed miste alt. spørsmålet mitt er då: Ka er der som føkka eg er 16 år og bjøndt å få grått hår pga det her... er det den berømte 60gxp serien som er synderen eller er det den chippa athlonen ? (den er eg omtrent 100% sikker på att den funka.. muligens andre ting som eg ikkje kjem på ??

 

takk for att du gadd å lese det her håpa på et vetigt svar....

 

Mvh Edmund

 

sikkert masse skrivefeil her :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du sier at du fikk en error når du prøvde og legge inn winXp? Du noterte deg vel ikke tilfeldigvis hva som stod i denne erroren?

Er det også slik at du ikke klarer å oppgradere fra win98 til WinXP, men å innstalere win98 funket fint? Hvordan virker Pc en din sånn generelt, er den ustabil eller er den grei? Du er sikker på at winXP cd en fungerer, har du mulighet til å prøve den i en anne pc? Har du sett etter om det finnes ny firmware til Cd-rom(eller DVD rom) en og hardisken?

Lenke til kommentar
Husk at GXP60 heter det fordi serien bare går til 60 GB

GXP75 heter det fordi serien bare går til 75 GB osv.

Som betyr at du må ha en GXP120 eller GXP180, som begge er veldig bra disker med veldig lav returprosent. Kjøp deg en XP1700+ TB til 500,- du.

 

disken min er en ibm 40gb av serien 60gxp... kan leggetil att eg hadde en slik før og men den dauda på seg pga click og death (fekk ny me komplett)

datan har vell egentlig altid vert litt sånn små ustabil...

den er ikkje overklokka

 

att prosessoren er chippa betyr att der er et lite hakk på kjerna som er ødelagt, men det har vell omtrent aldtid vert sånn uten div problem. og att den er ustbil det var der før det vart hakk i cpuen og so det er vell utelukka.

 

har prøvd men en fem seks forskjellige xp cda og eg har instalert frå vertfall 4 av dei før so det er ikkje det som er problemet heller... får forskjellig error omtrent kvar gong.... no har 98 sakt takk for seg og, uansett so er det ikkje longt i frå.

 

ps. det innebygde lydkortet på a7n8x var ikkje mykje å skryte av..

 

eg står mildt sakt fast her...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...