kevinedomm Skrevet 18. oktober 2008 Skrevet 18. oktober 2008 (endret) Hoy! Scooter'n min (Aprilia sr50 Ditech) har gått 11.000KM og eneste som er blitt byttet er variatorreim (7.000KM) og tennplugg (6.000KM) Syns nå at scooteren bare drar dårligere og dårligere. Plomberingen er tatt og den er gameboychippet, og har hatt en bakke der jeg har brukt å teste fart, der gjorde den 65 km/t og holdt det hele veien opp. Nå derimot, daler den helt ned til 50 når jeg kjører opp der. Er ca. 300KM (3 dager kjøring for meg) siden den drog godt slik den alltid har gjort. Det jeg lurer på er; hva er det slags slitedel som kan forårsake dette? Syns motorgangen er god og tomgangen er like fin som den alltid har vært, får tydelig uttrykk av at det er utveksling det er noe galt med, får den ikke opp i 80 på flata lengre og før var det ikke noe problem for å si det sånn. Kan slitte vekter ha så utrolig mye å si for ytelesen eller kan det være clutchfjæra som er gåen? Skulle egentlig har byttet variatorvekter for en stund siden, men har blitt noen bomturer til mc-deler siden jeg ikke finner passende størrelse... Mods; skyt meg hvis dette havner under ulovlig trimming.. Endret 19. oktober 2008 av Daniel_91
sparrowhawk Skrevet 22. oktober 2008 Skrevet 22. oktober 2008 Jeg tipper det er variatorvektene som er utslitt .. Dem skal egentlig være runde og fine , men etter noen tusen km så blir dem mer firkanta . Uansett så er det ganske billige og med den kjørelengen du har så bør dem uansett byttes ganske så straks.
kevinedomm Skrevet 22. oktober 2008 Forfatter Skrevet 22. oktober 2008 Ser ut som om hjullagrene hadde skylda også, kjenner en motstand på scooteren når jeg dytter den. Men orginalstørrelse på variatorvektene finner jeg ikke, så tippet meg frem til 12x17.. får se om dem passer nå da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå