Gå til innhold

Anmeldelse av spillmusikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Får si min mening om de spillene jeg har kjennskap til:

 

MGS2 - 3/6

 

Ja, veldig klisjefylt actionfilm-musikk og litt rotete i forhold til originalen. Men fortsatt veldig catchy og ganske dyster på en positivt måte.

 

 

Zelda 3 Dark World - 2/6

 

For repetetivt for min del. Liker ikke helt bakgrunnsrytmen.

 

 

Lotus 3 Spor 3 - 4/6

 

Klassisk C64-synth som er catchy og funky som faen. Liker spesielt slutten. Men det låter kanskje vel cheesy.

 

 

Halo - 5/6

 

Oppbyggingen på låten er fantastisk. Pompøs på en god måte vil jeg si.

 

 

Portal Still Alive - 5/6

 

Er umulig å ikke like den. Den er utrolig enkel poplåt, men vokalen gjør den veldig sjarmerende.

 

 

Super Mario Bros. - 2/6

 

Mitt første spill, men har aldri vært noen stor fan av den her. Ganske slitsom spør du meg, i alle fall i sin originale blipp/blopp-form.

 

 

Final Fantasy VI Terra - 4/6

 

Elsker den triste panfløytemusikken blandet med den marsjaktige bakgrunnsrytmen. Blir litt repetetiv og kjedelig mot slutten.

 

 

Final Fantasy VII Aerith - 5/6

 

Vakker den her, særlig med orkesteret. Mangler det lille ekstra for å få full pott.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Ja, da bega nrk seg ut på (sjokkerende nok) spillmusikk anmeldse

 

En anmeldelse skal ikke bare a personelige meninger men en mer generel oppfattning av musikken...(selvfølgelig med litt personlig innsyn). Altså skulle jeg ha anmeldet mozart og tiesto i samme anmeldese på samme måte som denne personen anmeldte spill musikk (som faktisk varierer like mye i type musikk) hadde vel mozart fått 1 da bare fordi jeg ikke liker musikken personlig og tiesto fått 5/6 fordi alle vet jo selvfølgelig av tiesto er best...

 

Og det står NRK anmelder og ikke <<navn>> mener om spill musikk

 

Det er fint at han sier Mario har en sjarm med 8bit, så hørern på en originalen til Zelda fra nes og sier den har en rar vri i harmonien, da de som faktisk har hørt originalen hører at dette er en overgang til zelda 2 for så overgang til link to the past (spacet versjoner vel og merke)

og komme med en komentar ''Sikkert grei til sitt bruk (i sin tid)'' og så si at det har kommet bedre zelda musikk senere. Om det er faktisk den han hørte på som han linker til er det en sammlet mix av zelda spillene opp gjennom tiden for de som ikke har spill/hørt zelda musikken opp gjennom tiden...

Han gir så Super Mario Bros 5 og Super Mario Galaxy 5

så han mener faktisk at Galaxy er bra så hvorfor ikke gi Bros en 2 da? siden han mener Galaxy var bedre og er nyere, men nei her sammenlignet han ikke bros oppimot nyere supermario musikk men heller musikken for seg selv som musikk... Og hvis han hadde hørt etter så hadde han kanskje hørt at noe av melodien i galaxy hørtes mistenkelig ut som Go West av pets shop boys, altså er ikke de originale da? Siterer fra WoW delen: ''fint dette også men ikke voldsomt originalt (temaet er veldig likt Batman-temaet til Danny Elfman)''

 

Jo så kommer en morsom liten ting til... Han anemlder gothic 3 - Vista point og sier så: ''men dette ser ut til å (nesten) matche landskap og interiører i spillet''

Merk dere han setter musikk oppimot settingen i selve spillet.

Så kommer han til FF Vii - Aerith's Theme og sier dette: ''Som det ømme øyeblikket der familien gjenforenes på slutten av en litt klissete dramafilm'' hvor hovedscenen denne spilles er

når Aerith dør midt i spillet. og som sees på som mange (og ikke bare FF Vii fanatikere) som den tristeste og mest sjokkerende scenen i spill historien.

og da giddern ikke å se etter om den passer inn eller ikke, men en generel inntryk av musikken uten en setting...

 

Kunne fortsettet med punkter, men har allerede skrevet alt for mye...

 

Nei syntes dette blir som da Aftenposten sendte en diktforfatter til å anmelde 300 og filmen fikk da 2/6 pga blod og vold /facepalm

 

Må si meg enig i noen av karaktererene osv. og det er ikke karakterene han ga jeg tenker mest på, men heller det at det var en litt for absurd anmeldelse om den kan kalles en anmeldese?

Ville ''personlig''(heller) kalt det en 3 årings mening om Turtles mot Kristin Lavrands datter.

 

Legger da til dette som fikk meg til å trekke på smile båndet:

''Det ser veldig gøy ut – legger det på lista over enda en grunn til å kjøpe Wii.''

Han klarer da å se på orkestrer at han vil spille Galaxy...

 

Så en personlig anmeldelse av Galaxy musikken fra min side etter å ha hørt på denne:

Litt firkantet aktig ut, liksom litt 8bits, nei dette kunne de klart bedre. Har hørt bedre fra Nintendo 1/6

(dette var ikke rettet mot personen som faktisk lagde denne i Mario Paint som faktisk var ganske bra)

Lenke til kommentar

Problemet er at de har valgt ut enkeltspor, noe som er ganske feil for anmeldelse av spillmusikk. Det blir det samme som å høre den første låta på en CD. Det er bare feil....

 

Men dette er nå anmelderne. Vi som faktisksitter å spiller kan muligens ha litt mer peiling enn [sarkasme]ekspertene[/sarkasme] på slik musikk. Men skulle likt å se dem anmelde musikken fra Touhou-serien. Tett oppunder 1000 ugitte album med remixer kan vel ikke ta feil?

Endret av S-r-ex
Lenke til kommentar

Som jeg har sagt før er denne annmeldelsen noe av det latterligste jeg har lest. Det å gi Final Fantasy musikken så dårlig karakter, er såpass noe av det dummeste jeg har hørt. Musikken fra de spillene er noe av det mest episke som er lagd, og så har han nerver til å si at det ikke høres ut som om det er en person som spiller dem. Da kunne han jo tatt seg en titt på de forskjellige Piano Collections til Final Fantasy.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...