Gå til innhold

SPDIF kabel til forsterker, funker ikke.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeg har nettopp kjøpt meg en ny bærbar PC med digital utgang(spdif). Pcen sier at den sender ut lyd, men det kommer hvertfall ingen lyd. Noen som har noen forslag?

Har prøvd å installere driverene på nytt og lastet ned nye, men ser ut som det er noe annet som er problemet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har koblet en slik en; Toslink

Denne går fra digitale SPDIF utgangen (3.5mm minijack). Til optiske inngangen på forsterkeren min.

En ting jeg la merke til, om jeg kobler kablene i utgang fra forsterkeren får jeg et rødt lys i enden av minijacken.

Skrevet

husket å endre hvilken lydenhet du bruker i "Lyd"?

post-94009-1224368226_thumb.png

Husket å endre til SPDIF i det medieavspillingsprogrammet du bruker? Under settings - output kanskje.

Skrevet

Selvfølgelig har jeg gjort det, men er liksom "defekt", står t.o.m at den spiller av lyd. Finnes det forskjellige digetale utganger fra minijacken? Eksemel elektrisk og optisk utgang?

Skrevet (endret)

Send e-post til multicom, eller prøv en coaxkabel.

Går fint ann å bruke en vanlig sånn (hvis du ikke har noe annet): http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=108381. Men da må du kun koble hvit eller rød inn i forsterkeren din. (ikke på vanlig stereo! Men på en SPDIF/Coax).

Jeg har faktisk aldri sett TOSLINK minjack på en laptop, men nå har jeg kanskje ikke sett alt.

Endret av BeFs
Skrevet

Ja skal prøve det. Men jeg har hørt at det er normat å bruke toslink til laptop, at det mest sannsynlig valg idag av produsentene.

Skrevet

Ganske vanleg med optisk minijack på laptop ja, eg har sett fleire av den typen enn coax. Lettaste måten å finne ut av dette på er å trykke ein minijackplugg litt inn i utgangen, eventuelt in binders elns. og sjå om det er eit raudt lys inni der. Lyset vil være der uansett om utgangen er aktiv eller ei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...