Gå til innhold

Delta i forskningsprosjekt om WoW?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Kunne du tenkte deg å stille opp som informant i et forskningsprosjekt om MMORPG?

Mitt navn er Kristine Ask og jeg er stipendiat ved NTNU der jeg skriver en avhandling om samarbeid og kunnskap i online rollespill. Som en del av dette forskningsprosjektet intervjuer jeg WoW spillere på alle nivå, men er særlig interessert i spillere som driver med raiding.

Det fremdeles gjort veldig lite forskning basert på norske spillere, så her er en mulighet til å være med på å forklare hva WoW er og betyr for deg.

Intervjuet vil vare i ca 45 minutter og vil bli gjort over telefon / VOIP (hvis du da ikke bor i nærheten av Trondheim og et RL møte kan arrangeres). Tematikken i intervjuet vil senteres rundt guildorganisering, erfaringer i spillet, bruk og deling av kunnskap. Både du som person og guildet du tilhører vil holdes anonymt.

Arbeidstittelen på prosjektet er ”Syntetisk samarbeid og læring. En studie av kunnskapsproduksjon – og deling i online rollespill”. Målet er å få bedre innsikt i samarbeidsprosesser mellom brukere, teknologi og designere av MMORPG.

Om dette høres interessant ut, eller om du har spørsmål, ta gjerne kontakt på [email protected] eller ring meg på 975 63 531.

På forhånd takk.

Mvh

Kristine Ask

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Kunskapsdeling? De nye spør de som har spilt en stund, gjerne innad i laug/guild.

Done deal :D

Ja da får man sikkert en fin karakter :p

Endret av JohndoeMAKT
Skrevet

Et par poster off-topic er fjernet fra tråden, slikt kan tas på PM.

Som vanlig skal ikke denne posten svares på i tråden, men send gjerne en PM til meg eller en annen moderator dersom du har kommentarer.

Skrevet
Kunskapsdeling? De nye spør de som har spilt en stund, gjerne innad i laug/guild.

Done deal :D

Det er jo ett svar, men det er ingen forskning så langt som har sett på dette(iallefall ikke som jeg har sett) :)

Og hva med forum? Blogger? Pilskvelder? Lunsjpauser?

Vil også takke for interessen. Har allerede fått noen tilbakemeldinger fra folk som vil delta, men jo fler jo bedre.

Merk: Du trenger ikke bo i Trondheim for å delta. Telefon, VOIP, skype etc. kan løse det uten problemer.

/wave

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...