Moyah Skrevet 17. oktober 2008 Skrevet 17. oktober 2008 Hei Kunne du tenkte deg å stille opp som informant i et forskningsprosjekt om MMORPG? Mitt navn er Kristine Ask og jeg er stipendiat ved NTNU der jeg skriver en avhandling om samarbeid og kunnskap i online rollespill. Som en del av dette forskningsprosjektet intervjuer jeg WoW spillere på alle nivå, men er særlig interessert i spillere som driver med raiding. Det fremdeles gjort veldig lite forskning basert på norske spillere, så her er en mulighet til å være med på å forklare hva WoW er og betyr for deg. Intervjuet vil vare i ca 45 minutter og vil bli gjort over telefon / VOIP (hvis du da ikke bor i nærheten av Trondheim og et RL møte kan arrangeres). Tematikken i intervjuet vil senteres rundt guildorganisering, erfaringer i spillet, bruk og deling av kunnskap. Både du som person og guildet du tilhører vil holdes anonymt. Arbeidstittelen på prosjektet er ”Syntetisk samarbeid og læring. En studie av kunnskapsproduksjon – og deling i online rollespill”. Målet er å få bedre innsikt i samarbeidsprosesser mellom brukere, teknologi og designere av MMORPG. Om dette høres interessant ut, eller om du har spørsmål, ta gjerne kontakt på [email protected] eller ring meg på 975 63 531. På forhånd takk. Mvh Kristine Ask
Bata Skrevet 17. oktober 2008 Skrevet 17. oktober 2008 Kunskapsdeling? De nye spør de som har spilt en stund, gjerne innad i laug/guild. Done deal
Nstin Skrevet 17. oktober 2008 Skrevet 17. oktober 2008 (endret) Kunskapsdeling? De nye spør de som har spilt en stund, gjerne innad i laug/guild. Done deal Ja da får man sikkert en fin karakter Endret 17. oktober 2008 av JohndoeMAKT
zennox Skrevet 17. oktober 2008 Skrevet 17. oktober 2008 (endret) nei Endret 29. desember 2010 av zennox
JohndoeMAKT Skrevet 17. oktober 2008 Skrevet 17. oktober 2008 Et par poster off-topic er fjernet fra tråden, slikt kan tas på PM. Som vanlig skal ikke denne posten svares på i tråden, men send gjerne en PM til meg eller en annen moderator dersom du har kommentarer.
Bagh Skrevet 17. oktober 2008 Skrevet 17. oktober 2008 Stiller gjerne opp. Bor i Trondheim så å møte opp personlig er like greit.
Moyah Skrevet 18. oktober 2008 Forfatter Skrevet 18. oktober 2008 Kunskapsdeling? De nye spør de som har spilt en stund, gjerne innad i laug/guild. Done deal Det er jo ett svar, men det er ingen forskning så langt som har sett på dette(iallefall ikke som jeg har sett) Og hva med forum? Blogger? Pilskvelder? Lunsjpauser? Vil også takke for interessen. Har allerede fått noen tilbakemeldinger fra folk som vil delta, men jo fler jo bedre. Merk: Du trenger ikke bo i Trondheim for å delta. Telefon, VOIP, skype etc. kan løse det uten problemer. /wave
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå