Gå til innhold

Kopplet fra HDD nå kommer den opp som ikke formatert


T homas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke fått kjørt programmet, men egentlig så aner jeg ikke hvordan det kan ha skjedd noe galt, koplet den bare rett ut (Kabelen, HDD sto hele tiden i kabinettet) også koplet jeg den i igjen, kan det være at den ikke står i samme s-ata (skrivemåte?) at den ikke fungerer skikkelig?

Lenke til kommentar

Disk 1 har et problem, ikke helt sikker på hva. Men størrelsen = 131070 MiB, det betyr at det er brukt en XP uten Servicepack. Den klarer ikke disker over denne størrelsen, og det er fullt mulig at partisjonen blir ødelagt.

 

Så da er spørsmålet, hva har du gjort?

Har disken vært brukt på XP med Servicepack først? Har du en gammel XP CD? Har du brukt denne og reinstallert?

Lenke til kommentar

Mener at den disken bare ble koplet ut, glemte og kople den inn igjen før jeg startet pcen, så avsluttet og koplet den inn(det er mulig at jeg ikke har satt den i samme port) Den har fungert helt perfekt tidligere uten noen tegn til feil

 

Det er "E" det er noe galt med forresten. "C" og "D" er samme disk( Windows innstalasjon på "C")

Endret av T homas
Lenke til kommentar

Det er en noe spesiell feil. Du har jo en oppdatert XP nå, siden disk 0 er på 250 GB og fungerer.

Vet ikke om det er noe du kan gjøre for å rette opp denne feilen. Kunne forsøkt å slette MBR, og så kjøre TestDisk for å prøve å få gjenopprettet partisjonstabell.

Alternativt kan du kjøre GetDataBack (eller tilsvarende) for å hente ut filer til en annen disk. Så kan du partisjonere disken på nytt, eventuellt etter å ha slettet MBR.

 

Bruk Diskpart clean for å slette MBR. http://www.pctoday.com/editorial/article.a...t03%2F27t03.asp

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...