Roug Skrevet 15. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2008 Hey, har ikke peiling på biler, den jeg har får meg fra a til b Har en Ford Fiesta 98 modell 1.25 kjørt ganske nøyaktig 100000 snakka med en pensjonist på min gammle jobb, jobba med motorer og vaktester osv osv, han sa han trudde det var kjede i min, men ikke helt sikker, derfor spør jeg her, om noen vet? Takk for svar Lenke til kommentar
rublings Skrevet 15. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2008 Jeg er 99% sikker på at du har reim, ikke kjede. Lenke til kommentar
NoEvo Skrevet 15. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2008 Mener det er rem jeg også. Jeg får opp at den har skifteintervall på 100 000 miles (ca 160 000km) eller ti år. Lenke til kommentar
Roug Skrevet 15. oktober 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2008 ok takk så da kan jeg kjøre rundt 55000 km til da Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 15. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2008 ok takk så da kan jeg kjøre rundt 55000 km til da Nei, "eller ti år", det betyr at du bør skifte reim i år (2008), selv om bilen ikke har gått 160.000 km enda. Lenke til kommentar
zanta Skrevet 16. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 16. oktober 2008 (endret) Tror ikke at at skiftintervall på denne skal være så langt. Andre Ford fra samme år, for eks Courier, har 60.000 km. Akkurat på denne Zetec 1.25-motoren er det skikkelig pes å skifte registerremmen. Du trenger noe spesialutstyr, og det tar ca 1 dag. Regn med ca 8000 for jobben (sjekk med lokalt verksted for sikkerhets skyld). Endret 16. oktober 2008 av zanta Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 16. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 16. oktober 2008 Reima skal byttes hver 150.000 eller 10 år, i følge merkeverksted. Det er mye fikling og veldig trangt, men absolutt oppnåelig å bytte selv. Vær oppmerksom på at REGISTERTANNHJULET PÅ VEIVAKSELEN IKKE ER FESTET TIL AKSELEN PÅ NOEN MÅTE, så sørg for å sette motoren i normalstilling - det er et spor bakerst på hver kamaksel (ja; denne pinglete lille motoren har faktisk to kamaksler!)hvor man kan sette inn en metallplate for å låse det fast når de står i riktig stilling. Registertannhjulet blir klemt på plass av reimskiva til generator/servo/vannpumpe/airconditionreima, så sørg for å IKKE dreie motoren etter at du har løsnet bolten i reimskiva, og vær nøye med tiltrekningsmoment her. Man bør regne en hel dags arbeid. Jeg tror verkstedprisen er rundt 5000,- på merkeverksted. Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 16. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 16. oktober 2008 Ford trenger generelt en masse spesialverktøy for å fikses. Nå vet jeg ikke noe om akkurat den motoren, men en venn av meg skiftet reg.reim på sin Mondeo 99 mod og der var det plater og pinner som skulle stkkes i alle hull for at alt skulle stå i riktig posisjon. Kverneland tar 1 200 kr per time (mulig de har steget til 1 300), hvor lang tid det tar vet jeg ikke. De har helt sikkert et fast timeantall de beregner å bruke, og du betaler for så mange timer uansett hvor lang tid mekanikeren faktisk bruker. Lenke til kommentar
Roug Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. oktober 2008 å jeg som håpa at det kom til å bli billig, skal høre der jeg kjøpte den om de har bytta register reim på den før. var kjørt 60000 km når jeg kjøpte den.. må sikkert ut med 8000 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå