Gå til innhold

Lagg i 3ds max


woohoo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Årsaken:

Amd t-bird 1200

Asus a7v133

512MB Mosel minne (sd...)

3dfx Voodoo 4 4500

 

Ja, jeg vet at dette utstyret er litt :) gammelt.

Men at programmet begynner å lagge noe helt sykt bare med en ekstra 'kloss' i bildet synes jeg er litt rart, med dårlig hardware trodde jeg at det ville lagge mer og mer etterhvert som jeg la til flere og flere ting, det som skjer er at det plutselig blir så ekstremt laggy at det nesten ikke går an å bruke programmet...

Lenke til kommentar
Årsaken:

Amd t-bird 1200

Asus a7v133

512MB Mosel minne (sd...)

3dfx Voodoo 4 4500

 

Ja, jeg vet at dette utstyret er litt :) gammelt.

Men at programmet begynner å lagge noe helt sykt bare med en ekstra 'kloss' i bildet synes jeg er litt rart, med dårlig hardware trodde jeg at det ville lagge mer og mer etterhvert som jeg la til flere og flere ting, det som skjer er at det plutselig blir så ekstremt laggy at det nesten ikke går an å bruke programmet...

Aner ikke jeg, men med det skjermkortet, så ville det ikke ikke være rart om tetris lagget engang :)

Lenke til kommentar

3ds krever mest minne når man rendrer, her kan jeg med sikkerhet si at det er skjermkortet.

Hvilke drivere kjjører du i max? Open GL, D3D eller Heidi, kjører du ikke Heidi driverne kan du prøve det, da bruker den cpu i stedet for skjermkort.

Jeg har aldri hatt mer enn 512 mb ram i max, eller jo det har jeg, men det går helt strålende, tregt når man rendrer store tunge ting.

80 klosser (hvis det er boxer du snakker om da..., det skulle til 80*12 polygoner = 960 polygoner, det er jo ingenting.

Prøv og å sette maskinen til 16 bit farger.

Jeg kjørte max 100% bra på en dual p3 933, dvs at jeg hadde 933 mhz i viewport, hvilket er lavere enn hva personen her har. Den andre cpu'n kikka inn når jeg rendra.

Har du mye drit i modifier stacken så gjør dette og at det hakker.

Men som sagt bytt ut skjermkortet...

 

PMA

Lenke til kommentar
Hvilke drivere kjjører du i max? Open GL, D3D eller Heidi, kjører du ikke Heidi driverne kan du prøve det, da bruker den cpu i stedet for skjermkort.

I max kjører jeg OpenGL, vet du hvor jeg kan få tak i de Heidi driverne ?

 

Prøv og å sette maskinen til 16 bit farger.

*prøver* :)

Lenke til kommentar

I max kjører jeg OpenGL, vet du hvor jeg kan få tak i de Heidi driverne ?

 

Heidi-driverne skal følge med programmet.

 

det eg trur det er at du har for lite minne

 

512mb burde halde, men det kan godt hende at du kjører ting i bakgrunnen som spiser litt av systemressursene

 

RAMen hans er absolutt ikke flaskehalsen. Han må nok oppgradere hovedkort, skjermkort og CPU før RAMen blir et problem.

Lenke til kommentar

angående ram'en , så tror jeg egentlig ikke at det er det som er problemet, fordi når jeg bruker programmet så bruker det bare 100-150mb av ram-brikken som blir brukt og ca. 400mb av virtuelt minne. Vet dere hvorfor denne fordelingen er slik ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...