Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

harddisk falt ned. fungerer ikke!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det med å fryse disk har jeg gjort og det fungerte! Mistet bærbar på gulvet. Etterpå hørte bare skrape lyd når jeg startet maskin. Puttet i en pose og la det i fryseren i 30min (ja bare 1/5time). Koblet til en annen maskin (som ekstern disk). Klarte å hente ut alle bilder og dokumenter.

Jeg må innrømme at jeg ikke trodde da jeg leste om dette rådet, men var desparat så ga det en sjanse.

Lenke til kommentar
Stemmer det med backup! Er en meget god vane å ha, her i familien tar vi kun backup av bilder, altsåp lagrer de på en extern HDD og på PC-en. Burde vel kanskje tatt backup av andre filer også men er nok bildene som er mest verd. Vi har enda ikke vært ute for noe disk crash, men dman vet jo aldri om det skjer.

 

Tok faktisk det steget og tok backup av musikken min i går ...gidder ikke å få tak i ca 70GB med musikk igjen for å si det sånn :ph34r:

 

Du bør også være litt forsiktig med hvor du putter den eksterne harddisken. Det hjelper ikke så mye å ha backupen i en skuff i skrivebordet hvis huset skulle brenne ned.

:hmm: Det har jeg faktisk ikke tenkt på. Det finnes jo slike "brannsikre"-skap da...

Lenke til kommentar
Evt. prøv å få retur på den om den ikke ser skadd ut.

Nei, nei og atter nei. Dette er intet mindre enn oppfordring til ren og skjær svindel. I tillegg til å være ulovlig er det også umoralsk. Her er det helt klart at vedkommende har ødelagt harddisken selv, og uansett om vi synes aldri så synd på vedkommende, er det han selv som må stå for dette. Kostnadene ved reklamasjoner veltes jo til syvende og sist over på oss som kunder gjennom høyere priser på produktene. Hvis slik svindel brer om seg kan det over tid lede til at det blir vanskeligere å nå gjennom med reelle reklamasjoner fordi selger ikke kan ha tillit til den som reklamerer, og i sin ytterste konsekvens kan det lede til en innskjerping i forbrukerkjøpsloven i forbukernes disfavør. :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...