Gå til innhold

Tips til stereoforsterker med digitalinnganger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sitter og cruiser etter en ålreit forsterker, og sliter med å finne en til en OK pris som har et par digitale innganger. Er det noen som har noen tips?

 

Var selv på utkikk etter en, men erfarte også, som Frode sier, at utvalget var dårlig. For meg stod det mellom Harman/Kardon HK3490 og XTZ Class A100 DII (ser det også har kommet en D3 nå). Det ble sistnevnte pga. gode kritikker for detaljnivået. Førstnevnte roses gjerne for å gi litt ekstra trøkk.

Endret av miceagol
Lenke til kommentar
Skal ærlighet være en faktor så veit jeg ikke hva en ekstern DAC er! :p

 

Ærlighet varer lengst!:)

 

En ekstern DAC er en boks som har digitale innganger og analoge utganger. Den kobles mellom en digital kilde og en analog forsterker. Et par eksempel er Beresford og Cambridge. En ekstern DAC vil gi deg mye større frihet når det gjelde valg av forsterker.

 

Frode

Lenke til kommentar

Vil gjerne ha digitalinnganger så jeg kan koble på PS3en (optisk) og DVD-spilleren (optisk eller coax). Tv-en min har bare analog ut, og ikke verdens beste lydbehandling, så å kjøre all lyden gjennom TVen til forsterkeren er ikke optimalt.

 

Jeg har to FLH12 i stua nå, som drives av en ganske god surroundreciever som dessverre tilhører en som skal flytte ut i februar. Jeg tenkte det at jeg da må kjøpe forsterker uansett er en god anledning til å gå fra bare høy lyd til litt lavere men bedre lyd.

 

Må koble til TV, PS3, DVD, og en minijack-phono kabel.

Lenke til kommentar
Den Cambridge står oppført til å koste 1.598,- mens Beresford får du til $225 som atm er 1.372,-

Vil tro at disse er noe av det billige du finner.

 

Husk at det sannsynligvis kommer moms/gebyr i tillegg på Beresforden.

 

Frode

Endret av fhl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...