Gå til innhold

Stille 2,5" - eller stillere alternativer

enden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg planlegger et nytt medisenter, og har planer om å legge OS og data (opptak) på hver sin disk. I dag opplever jeg av OS- og datadisken, en Samsung 500GB, knatrer for mye, selv når den idler. For å prøve å bedre dette er planen å kjøre OS på en 2,5". Så vidt jeg har skjønt er de generelt bedre på støy enn storebrødrene, men det skader jo ikke å sørge for å treffe i den stille enden av skalaen der også.

Jeg har sjekket storagereview, men klarte ikke å finnen noen måte å filtrere på diskstørrelse, så jeg forsøker å spørre her. Jeg er ellers åpen for alternativer, dersom resonementet mitt er helt på jordet, men SSD er uteluket, så det trenger jeg ikke få forslag om. Ytelse bør heller ikke være noe stort issue, da dette tross alt "bare" skal drive Windows :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du vil ha prisen per GB til 3,5", og støynivået til 3,5" bør du gå for GP-serien fra Western Digital. Det er de stilleste 3,5"-diskene du får tak i (kilde: SilentPCReview). Ytelsen er derimot ikke topp.

Skrevet

Pris pr GB er egentlig ikke interressant, da jeg ikke trenger store plassen på OS-disken. Jeg betaler også gjerne litt ekstra for en stillere disk. Hvis stilleste 3,5" er like stille som stileste 2,5" kan jeg godt gå for det, men jeg tror egentlig ikke noe på at en 3,5" er like stille.

Skrevet

Var en Momentus jeg eventuelt hadde kikket på. Kanskje jeg til og med skal slå på stortromma og bruke en stor 2,5" til data. Det burde gjøre livet enda bedre :)

Finnes det forøvrig noe fornuftig vibrasjonsdempende (smør på flesk kanskje) feste for 2,5" disker i 3,5" brønn? Fant ikke noe etter et raskt søk på diverse butikker...

Skrevet

Har ikke hørt om noe slikt, men det finnes vel. 2,5" disker genererer såpass lite varme at du sikkert kunne pakka den i gummi og stripsa den fast. Momentusen min(80GB) blir ikke varm i det hele tatt ved bruk.

Skrevet

Da er 2 x 320 Scorpio Black edition satt inn i maskinen, og det høres foreløpig veldig bra ut. Litt morsomt med den ene, for den måtte inn i en CD-bay, så den er festet med dobbelt sett overgangsbraketter. Ser snålt ut, men kassa skal nå lukkes og gjemmes bort, så hvem bryr seg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...