Gå til innhold

Holder HP pavilion DV 9575 til redigering av HD fra Canon Hv30 kamera?


Anbefalte innlegg

Dette er casen:

 

 

Jeg har vært og filmet(12 timer råmaterial) til en dokumentar, denne skal nå importeres, klippes( i premier ) og så sendes ut igjen i samme kvalitet.

 

Da er spørsmålet, klarer en HP pavilion DV 9575 og gjøre dette?

 

Hvis ikke, er det da mulig å importere og klippe og legge på alt av filter osv med HPen. Men heller legge hele prosjektet over på en ekstern HD for å så "få det ut" på en utrolig rask maskin som jeg kan få lånt en dag eller noe. Hvis jeg har forstått dette riktig er det å exportere prosjektet i full HD UT som er vanskelig for en maskin?

 

 

NB: skal også bruke en expresscard for å få Firewire, siden Dv 9575 ikke har dette. Ingen problem med dette vel?

 

SPECS:

 

CPU : Intel® Core™ 2 Duo prosessor T7300 2,0 GHz, Nivå 2-cache 4 MB

Skjerm : 17" WXGA High Definition Brightview Widescreen 1440x900

Minne : 2048 MB DDR2 667 Mhz (2 x 1024 MB) (Maks 4 GB minne)

Harddisk : 320 GB SATA-harddisk (2x160GB), 5400 rpm (opptil 9 GB partisjon for gjenoppretting av system)

Chip-set : Intel® Core™ 2 Duo

Grafikk : NVIDIA® GeForce™ 8600M, med 256 MB dedikert skjermminne PCI Express opptil 1023 MB

Optisk enhet : DVD-Brenner med to formater (+/-R +/-RW) med støtte for dobbeltlag) Lightscribe

Lydkort : 3D Sound Blaster Pro-kompatibel lyd, 16 bits integrert Altec Lansing høytalere.

 

Sier tusen takk for svar, siden jeg har utrolig lyst til å begynne klippingen så fort som mulig..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har vært og filmet(12 timer råmaterial) til en dokumentar, denne skal nå importeres, klippes( i premier ) og så sendes ut igjen i samme kvalitet.

kjenner ikke godt til premiere programmene, men hvis det redigerer "i native hdv" skal det gå greit å få ca "samme kvalitet" ut igjen. mange redigeringsprogram, feks imovie, fce bruker mellomlagringsformat med bare halv oppløsning, slik at du mister noe skarphet på pikselnivå, men dette er vanligvis ikke noe å bekymre seg over.

Da er spørsmålet, klarer en HP pavilion DV 9575 og gjøre dette?

redigering bør gå greit, sony vegas gjør ihvertfall dette på tilsvarende hardware uten problem. å lage den endelige full hd filen, blir nok mer av en tolmodighetsprøve, i verste fall tipper jeg du vil bruke ca 3 timer per time materiale på å spytte ut full hd avchd med den maskinen. diskplass vil nok være det mest kritiske. bare råmaterialet ditt vil bruke ca halve plassen på 320gig disken. hvis redigeringsprogrammet har et ukomprimert intermediært format vil du neppe kunne lagre alle 12timer på en gang. jobber redigeringsprogrammet derimot direkte med hdv'en behøver ikke prosjektet bruke veldig mye mer plass enn rådataene.

Hvis ikke, er det da mulig å importere og klippe og legge på alt av filter osv med HPen. Men heller legge hele prosjektet over på en ekstern HD for å så "få det ut" på en utrolig rask maskin som jeg kan få lånt en dag eller noe. Hvis jeg har forstått dette riktig er det å exportere prosjektet i full HD UT som er vanskelig for en maskin?

ja dette bør også være mulig. det er spesielt hvis du skal bruke feks h.264 format at det tar ekstremt lang tid på dagens maskiner. avchd med mpeg2 er ikke riktig så ille, selv med full hd, men det kommer an på encoderen redigeringsprogrammet ditt har tilgang på.

 

NB: skal også bruke en expresscard for å få Firewire, siden Dv 9575 ikke har dette. Ingen problem med dette vel?

neppe. bruker selv hv20 og firewirekort på gamlelaptopen med pcmcia uten problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...