Gå til innhold

Bildeoppgave i Forsvaret


Anbefalte innlegg

Jeg er i Sambandsbataljonen i førstegangstjenesten dette året, og har fått i oppgave av Troppssjefen min å ta en del bilder som skal brukes blant annet i befalsmessa og i en katalog. Kriteriene for oppgaven er at det nye våpenet (HK416) skal være med på bildene, og modellene skal ha full grunnutrustning (Hjelm, Kamokrem, Stridsvest, Våpen og Feltuniform) Desverre har jeg ikke fått låne noe sambandsutstyr til oppgaven, da dette er gradert materiell. Bildene skal taes og være ferdigbehandlet i løpet av helgen.

 

Jeg har noen ideer, men tenkte jeg kunne høre med noen av dere om dere hadde noe som plutselig dukket opp i hodet da dere leste dette innlegget?

 

På fohånd takk for all hjelp:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gå ned bak messa mot elva, i skogen og lag stillinger å ta bilder av soldater i disse, sørg for at stillingene er helt etter boka.

Du kan jo også ta bilder av soldater i fremrykk, tilbaketrekning, i taktisk marsj osv osv osv.

Dette burde være tidenes enkleste oppgave, med så spennende modeller og miljø like i nærheten.

I slutten av hinderløypa langs elven er det vel også en bratt bakke med sand og grus, sett deg øverst der og få en to-tre stykker til ø løpe mot deg, det hadde nok blitt stilig.

Lenke til kommentar
Gå ned bak messa mot elva, i skogen og lag stillinger å ta bilder av soldater i disse, sørg for at stillingene er helt etter boka.

Du kan jo også ta bilder av soldater i fremrykk, tilbaketrekning, i taktisk marsj osv osv osv.

Dette burde være tidenes enkleste oppgave, med så spennende modeller og miljø like i nærheten.

I slutten av hinderløypa langs elven er det vel også en bratt bakke med sand og grus, sett deg øverst der og få en to-tre stykker til ø løpe mot deg, det hadde nok blitt stilig.

Det med stillinger har jeg tenkt på, har også noen ideer om å putte en kar i elva med våpenet over hodet, hvis jeg finner en kar som har ganske høy fryseterskel. Hinderløypa er absolutt et alternativ, takk for tipset. Tydelig at du har fartstid i Heggelia selv. Hvilken tropp?

 

Flere forslag?

Lenke til kommentar

For et realistisk bilde av Forsvaret er maksimal dokumentasjon av halvnaken guttekos nødvendig.

 

I tillegg kan du få en til å posere med våpenet (påkledd) og bruke vidvinkelen til å ta et bilde forfra så løpet/våpenet ser stort og heftig ut. Å stå foran løpet er vel ikke et forsvarlig alternativ, men om du står litt til siden for det kan du fortsatt få en bra effekt med vidvinkel. (Som her.

 

Kamuflert soldat liggende ute i skauen fotografert fra siden kan også se tøft ut. Fant ingen eksempelbilder, tho.

 

Om du hadde fått til å etterligne dette kunne det også sett rått ut. Skog i bakgrunnen, selvsagt.

Lenke til kommentar

Snålt sammentreff. Sitter i kontorbygningen, HSTY, på andre siden av veien for deg.

 

Jeg trenger et bilde til kalenderen for neste år med en jente i F3 - er vel ikke tilfeldigvis en jente du skal ta bilde av? :p

 

Om bare jeg var bedre kjent i området her, drøy uke siden jeg kom fra Skjold, så hadde jeg hatt litt flere ideer om plasser å ta bilder. Ellers støtter Fulgu i ideene hans.

 

Hvor mange folk får du tak i?

Lenke til kommentar

Kjenner området godt etter ett år i SBBN som vernepliktig og ett til som grenader.

Fossmofeltet er en konge location til slikt, og jeg anbefaler i alle fall deg gorpium å henge deg på Forsvarets Kjøreskole for å høre når de har terrengkjøring, det legger opp til myyye kult bildemateriale.

Skal tenke litt å se om jeg har flere forslag.

Kanskje snakke med befal og finn ut når mestringsøvelsene finner sted, disse innheolder mye kult, gassangrep, gjørmeløype, rappelering osv

 

 

Send meg forresten en PM om dere skal til Tromsø å bli fulle :D

Endret av Fulgu
Lenke til kommentar

Oh yes! Som infosoldat er en av oppgavene mine å dekke sånne ting for å fylle opp bildearkivet. :)

Skal f.eks. til vårt naboland om noen dager for å dekke deler av en øvelse. Ser frem til mange kule bilder der.

 

Beklager om jeg tok litt for stor del av tråden...

 

Jeg er iallfall ledig i hele helgen om trådstarter hadde ønsket samarbeid.

 

Hehe, desverre drikker ikke jeg, men en tur til Tromsø ser jeg ikke bort ifra. :p

Lenke til kommentar

Fått mange gode forslag nå, glimrende. Skal desverre ikke bruke noen jenter fra F3:P Bruker nok noen karer fra troppen tenker jeg. veit ikke hvor mange enda, spørs hvor mange som gidder å ta på seg kamokrem og GRU, hehe.

 

Har fått låne HK´en til Fenriken vår, er livredd for å miste den. Han truet med å ta meg med utpå myra og skjære ut øya mine om den forsvant.

 

Fine forslag, Peder! Kan legge opp bildene når de er ferdigbehandlet.

 

Takk for alle forslag:)

Lenke til kommentar
F3 = feltantrekk, GRU og våpen :p

 

Hehe, skjønner. Kamokremen er et helvete å få av igjen om man dekker hele ansiktet godt.

Ah, riktig, dere har jo AG3 der borte. Har selv en HK i skapet mitt om dere hadde trengt en til.

hahaha:P har aldri hørt uttrykket F3 om det. jaja.

 

Det årna seg, tok en god del bilder i dag, mulig vi skal ut til ny dyst i morgen, hvis noen gidder å være med. Bildene ligger til behandling nå;) Men takk for tilbudet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...