Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Stenge ute en eller flere IPer fra å koble seg til mitt internett


Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurer på om noen vet hvordan jeg kan blokkere en eller flere iper fra å koble seg til meg gjennom internett. Dette må da være mulig via ruteren? Har googla endel, men har ikke funnet noe. Ruteren er en D-Link DI-524.

 

Så finnes det noen måter å blokke dem ute, enten ved hjelp av ruteren eller ved et program? Da mener jeg at de ikke kan tilkoble i det hele tatt til min internett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM

Er det folk fra utsiden som kobler seg til internett via ditt trådløse nettverk (WLAN)? Da bør du kryptere nettverket ditt slik at man må ha et passord for å kunne koble til. Hvordan man gjør dette er bare et søk unna. ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Koble til "internetten din"? Nyaktig hva betyr dette? Er du redd for at folk skal komme inn på hjemmenettverket og PC-ene dine? Da bør du installere en brannmur på de forskjellige PC-ene og slå på brannmuren som er på routeren.

Lenke til kommentar
Koble til "internetten din"? Nyaktig hva betyr dette? Er du redd for at folk skal komme inn på hjemmenettverket og PC-ene dine? Da bør du installere en brannmur på de forskjellige PC-ene og slå på brannmuren som er på routeren.

 

venn av tuftez her. Det han mener, er å sperre folk ute fra (altså banne) fra å bruke vår web-side og vår spillserver. Vi driver en spill-server, og det er en person som gjentatte ganger crasher spillservern mens han er pålogget spillet, og også Ddos-angriper internett siden ved å requeste 100000 sider per sekund. Det vi da trenger hjelp til, er å få Ipen hans banna, evt. range banna fra å ha noe kontakt med min IP, slik at han ikke får respons når han prøver å logge seg på spillet/loade sida vår.

 

takk for svar.

Lenke til kommentar

EDIT: UDP Flooder går heller ikke lenger. Jeg skrudde på Dos protection på routern og da var det fiksa!

 

Noen andre måter de kan skape lagg/ødelegge servern på nå som ikke krever masse arbeid som ingen i praksis gidder å utføre for å være ras*høl?

Endret av KoR
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...