Gå til innhold

Warhammer Online: Når skal gamer.no skrive noko om WAR?


Anbefalte innlegg

Er vel litt tafatt å anmelde ett MMO basert på kanskje uker maximum spilletid. Man kan ikke bare runne ett mmo og så skrive en anmeldelse. Jeg anbefaler dere å lese opp om gamer.no's standpunkt angående anmeldelser av MMO'er.

 

Nei men man kan gjøre det slik ?

http://www.gamespot.com/pc/rpg/warhammeron...deo-review?hd=1

 

http://www.gamespot.com/pc/rpg/warhammeronline/review.html

 

 

Et nytt stort MMO er en såppas stor begivenhet innen spillverdenen at Gamer.no faktisk burde slippe alt annet inntil de hadde en anmeldelse av spillet.

 

Det er nok ikke alle som deler den meningen. Jeg har ingen videre innsikt i hvorvidt Warhammer: Online kommer til å bli anmeld av Gamer.not, men jeg kan ikke se hvorfor det skulle ha en høyere prioritert enn tilsvarende populære titler innenfor andre sjangre.

 

Dessuten søker vi jo som kjent MMO-anmeldere. Det virker som om du brenner for sjangeren, kanskje du burde levere en prøveanmeldelse? :)

 

Er faktisk inne på tanken ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Et nytt stort MMO er en såppas stor begivenhet innen spillverdenen at Gamer.no faktisk burde slippe alt annet inntil de hadde en anmeldelse av spillet.

Ja de feilet STORT på dette området.

Et nytt mmo er nok ikke noe større begivenhet enn en hvilketsomhelst "satse" spill fra andre platformer. Gta, GoW etc etc. At du mener at hele gamer.no redaksjonen skal slippe alt annet og sitte å spille warhammer i ukevis sier litt om hvor naiv/mangel på på virkelighetsoppfatning og prioritering du har. Selv om du er stor fan av noe og syntes det er kjempe viktig betyr ikke det at alle andre syntes det.

 

hørte deg forresten ikke klage da xx andre tidligere mmo ikke fikk en annmeldelse, dette kommer kun siden du tydligvis er veldig fornøyd med War..

Endret av Christeven
Lenke til kommentar
Et nytt stort MMO er en såppas stor begivenhet innen spillverdenen at Gamer.no faktisk burde slippe alt annet inntil de hadde en anmeldelse av spillet.

Ja de feilet STORT på dette området.

Et nytt mmo er nok ikke noe større begivenhet enn en hvilketsomhelst "satse" spill fra andre platformer. Gta, GoW etc etc. At du mener at hele gamer.no redaksjonen skal slippe alt annet og sitte å spille warhammer i ukevis sier litt om hvor naiv/mangel på på virkelighetsoppfatning og prioritering du har. Selv om du er stor fan av noe og syntes det er kjempe viktig betyr ikke det at alle andre syntes det.

 

hørte deg forresten ikke klage da xx andre tidligere mmo ikke fikk en annmeldelse, dette kommer kun siden du tydligvis er veldig fornøyd med War..

 

Ja selvfølgelig, det jeg skriver på dette forumet er jo min subjektive mening, så får andre mene noe annet.

 

Alle deres argumenter faller på steingrunn HVIS WOTLK får en anmeldelse, så får vi se da, anmelder de wotlk, så er det jo på grensen til hykleri.

Lenke til kommentar

Om Gamer.no har en eller flere i redaksjonen som spiller wow aktivt og kan gi en anmeldelse av wotlk er det selttes ikke noe galt i det. Det er det som er hele poenget, det tar fantastisk mye lenger tid og krever mye mer av testeren når det er snakk om et mmo, kontra andre spill. Så om gamer ikke har noen som er villige til å spille war i ukesvis er det ikke noe de kan gjøre med det.

Endret av Christeven
Lenke til kommentar

Hei

 

De burde heller komme med en tilstandsrapport en annmeldelse da online spill er i forandring. For hva war er nå, og om ett år er nok en stor forskjell tenker jeg.

Samme gjelder for den saks skyld vanguard og aoc.

 

Om de nå skulle skrive noe wotlk så kan jeg ikke si at det grenser til hykleri.

De kanskje har fått tak i nok mennesker som orker å slite seg igjenom 100 timer og skrive noe om det.

 

 

Fosse

Lenke til kommentar

Det er enormt mange mennesker som spiller onlinespill, faktisk flere som spiller onlinespill enn som kjøper andre spill i andre sjangere. DERFOR bør onlinespill være en prioritet hos seriøse spilanmeldersider - noe det også er normalt.

Det må settes inn kluter til for å få inn anmeldere som har onlinespill som sitt "fagfelt",noe som gamer.no prøver på forsåvidt, men de har ikke prøvd hardt nok tydligvis.

DE trenger jo heller ikke komme med en full anmeldelse i første omgang, trenger ikke mange timene i spillet for å ha et førsteinntrykk.

 

Det er flest folk som spiller onlinespill - prioriter dette foran gismo`s, håndholdt og annet "vås" som egentlig få bryr seg om.

 

La en anmelder prøve WAR en dag og la han skrive et første inntrykk i vertfall !

Lenke til kommentar

Jeg støtter ideen om tilstandsrapporter!

Gamer.no har godt kunnet kjørt en blog eller whatever om rank/level 1-10, 11-20 osv og skrevet om det, og så gjentatt prosessen etter noen måneder for å se hva som er bedre/værre.

 

Det å si at man ikke vil anmelde en MMO fordi den må modnes (eller er alltid i forandring) er jo bærre bullskjit. Man kan bruke samme argument på hvasomhelst: Kan ikke teste vinen fordi den blir bedre ved lagring i X år... åkei..

Lenke til kommentar
Jeg støtter ideen om tilstandsrapporter!

Gamer.no har godt kunnet kjørt en blog eller whatever om rank/level 1-10, 11-20 osv og skrevet om det, og så gjentatt prosessen etter noen måneder for å se hva som er bedre/værre.

 

Det å si at man ikke vil anmelde en MMO fordi den må modnes (eller er alltid i forandring) er jo bærre bullskjit. Man kan bruke samme argument på hvasomhelst: Kan ikke teste vinen fordi den blir bedre ved lagring i X år... åkei..

igjenn... om gamer.no ikke har noen som vil spille war i ukesvis så har dem ikke det. er ikke noe å sutre over. De er ikke pliktig å skulle anmelde alle spill som kommer ut, selv om du syntes de burde anmelde de spillene du/dere liker. sånn er liver, get over it.

Lenke til kommentar

Ser ikke helt hvorfor folk er så gira på å få en anmeldelse fra gamer.no. Er det for å se at folk er enige med dere at det er et kanonspill, eller er det for å ha noe å klage på, når det blir omtalt som en wow-kopi?

 

Sålenge man selv er fornøyd med spillet, hva skal man da med anmeldelser? Finnes nok av dem uansett.

Lenke til kommentar
Ser ikke helt hvorfor folk er så gira på å få en anmeldelse fra gamer.no. Er det for å se at folk er enige med dere at det er et kanonspill, eller er det for å ha noe å klage på, når det blir omtalt som en wow-kopi?

 

Sålenge man selv er fornøyd med spillet, hva skal man da med anmeldelser? Finnes nok av dem uansett.

 

"WoW-kopi" !! Som WoW er et orginalt spill !!! WoW som kopierte alt som kan krype å gå siden 2001.

Lenke til kommentar
Haha, ro deg. Spiller ikke wow selv, og har heller aldri gjort det. Spiller WAR, og stortrives med det.

 

Om du spiller wow eller ikke er egentlig lite interessant, mer interessant er hvordan ordet "wow-kopi" ramlet ned i hodet ditt ?

om du ikke ser likheter mellom wow og war er det du som ikke er helt med. Sier ikke at de nødvendig vis er like, men spesielt grafikken er lignende. Flere har trodd jeg spilte wow når de gikk opp til skjermen og så hva jeg drev med. Selv tidligere wow spillere har tatt det for wow de første sekundene++ de så på skjermen.

Lenke til kommentar
Haha, ro deg. Spiller ikke wow selv, og har heller aldri gjort det. Spiller WAR, og stortrives med det.

 

Om du spiller wow eller ikke er egentlig lite interessant, mer interessant er hvordan ordet "wow-kopi" ramlet ned i hodet ditt ?

om du ikke ser likheter mellom wow og war er det du som ikke er helt med. Sier ikke at de nødvendig vis er like, men spesielt grafikken er lignende. Flere har trodd jeg spilte wow når de gikk opp til skjermen og så hva jeg drev med. Selv tidligere wow spillere har tatt det for wow de første sekundene++ de så på skjermen.

 

Det er likheter med alle MMOs, den er jeg med på.

Men warhammer skiller seg ut fra ALLE i og med at det er pvp basert.

Å kalle war en wow-kopi pga grafikken er fremdeles idiotisk.

Lenke til kommentar
Om Gamer.no har en eller flere i redaksjonen som spiller wow aktivt og kan gi en anmeldelse av wotlk er det selttes ikke noe galt i det. Det er det som er hele poenget, det tar fantastisk mye lenger tid og krever mye mer av testeren når det er snakk om et mmo, kontra andre spill. Så om gamer ikke har noen som er villige til å spille war i ukesvis er det ikke noe de kan gjøre med det.

 

hva er problemet ditt?

 

Du trenger f* ikke spille WAR i "UKEsVIS" for å skrive en greie anmeldelse av det. I følge deg må de ha brukt flere måneder å anmelde WoW, siden det er et større MMO-spill.

Lenke til kommentar
Det er likheter med alle MMOs, den er jeg med på.

Men warhammer skiller seg ut fra ALLE i og med at det er pvp basert.

Å kalle war en wow-kopi pga grafikken er fremdeles idiotisk.

 

Er ingen som har sagt at WAR er en WOW-kopi. Det var bare noe som falt meg inn at en dårlig anmelder kunne formulert det. Get it? Kan da ikke være SÅ vanskelig vel?

Lenke til kommentar
Det er likheter med alle MMOs, den er jeg med på.

Men warhammer skiller seg ut fra ALLE i og med at det er pvp basert.

Å kalle war en wow-kopi pga grafikken er fremdeles idiotisk.

 

Er ingen som har sagt at WAR er en WOW-kopi. Det var bare noe som falt meg inn at en dårlig anmelder kunne formulert det. Get it? Kan da ikke være SÅ vanskelig vel?

 

Okay ! Men den anmelderen fortjener å bli spikra opp på veggen :p

Lenke til kommentar

Synes Age of Conan er et prakteksempel på hvorfor man ikke skal anmelde et MMO før man har spilt masse i det.

 

Det var ikke før du kom opp på level 50+ at du virkelig fant de store store manglene ved spillet, som at du løp tom for quester og, møtte på fantastiske designvalg som at Sewers var felles instance, og ikke en privat.

 

Frem til da var spillet gøy for meg.

Lenke til kommentar

Å anmelde et MMO etter å kun ha spilt det i kort tid blir litt som å anmelde en cd etter kun å ha hørt de første 2 låtene synes jeg. Man kan skrive om førsteinntrykk, men noe omfattende anmeldelse blir det ikke, og da ser jeg ikke helt poenget. Vil man lese om førsteinntrykk har man jo diskusjoner om det på forumet.

 

En publisert anmeldelse bør ta for seg de fleste sidene ved et spill, og det er rett og slett ikke mulig hvis man ikke faktisk har spilt gjennom nevnte sider. Å spille de 10 første lvlene, for så å konkludere med at "resten av spillet er sikkert også gøy" blir lite interessant og bare dumt i min mening. Ei heller blir det en ordentlig anmeldelse.

Lenke til kommentar
Om Gamer.no har en eller flere i redaksjonen som spiller wow aktivt og kan gi en anmeldelse av wotlk er det selttes ikke noe galt i det. Det er det som er hele poenget, det tar fantastisk mye lenger tid og krever mye mer av testeren når det er snakk om et mmo, kontra andre spill. Så om gamer ikke har noen som er villige til å spille war i ukesvis er det ikke noe de kan gjøre med det.

 

hva er problemet ditt?

 

Du trenger f* ikke spille WAR i "UKEsVIS" for å skrive en greie anmeldelse av det. I følge deg må de ha brukt flere måneder å anmelde WoW, siden det er et større MMO-spill.

problem? ro deg ned litt, det er en god ting før man skriver en post. Om man vil ha en solid og troverdig anmeldelse av et mmo kan man ikke spille i 2 dager å si dette var flott. Var wow større ved release, nei. så det argumentet holder heller ikke mål du. Utvidelsespakker anmeldes separat.

 

Nøyaktig som Azagrath sier. Blir bare tull om man skal splle 10% og skriv en anmeldelse. Så gjør det ordenelig eller dropp det. Er ikke noe poeng med en halvhjertet anmaldelse bare for å ha en, som er uten dybde og verdi.

Endret av Christeven
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...