Gå til innhold

IMEI, hva kan det brukes til?


aklla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ingen over, ingen ved siden.

Imei

 

Imei er telefoner sitt person nr, er ikke alltid det er like kjekt å gi dem bort til gud å ei værdame.

 

Mer imei morro.

 

Om du skal registerer en service, så ønsker dem imei nr for garanti sjekk, å ditt mob nr for å kontakte deg, om det skulle oppstå noe morro ;)

 

**Edit**

Skrive leif.

Endret av Burud
Lenke til kommentar
Oi oi oi, da hadde jeg blitt litt redd. er det super hemmelig, så har de sikkert mulighet til å tracke deg, å da er det samma åssen simkort du putter i app, for da tar de imei nret.

 

dette er sånne "super hemmelige" saker ja.

men, de kan overvåke telefonen helt med IMEI, altså samtaler, SMS og lokasjon?

 

edit: antar at mobilen min allerede er overvåket av andre, så det gjør meg ganske lite :p

Endret av aklla
Lenke til kommentar
Oi oi oi, da hadde jeg blitt litt redd. er det super hemmelig, så har de sikkert mulighet til å tracke deg, å da er det samma åssen simkort du putter i app, for da tar de imei nret.

 

dette er sånne "super hemmelige" saker ja.

men, de kan overvåke telefonen helt med IMEI, altså samtaler, SMS og lokasjon?

 

edit: antar at mobilen min allerede er overvåket av andre, så det gjør meg ganske lite :p

 

Lokasjon aner jeg ikke, om det er slik man ser i CSI å andre amerikanske super duper topp teknologi greier, så er du nok rimelig ferdig om du gir dem imeien, men på en annen side. Om der er så super hemmelig, burde de jo greid å fiksa både mob nret ditt, å imeien på app uten at du trengte å skrive den, da gjerne ved hjelp av hemmelig telepati eller.noe ;) Men det er sikkert for å spare tid..

Men hvordan slike ting fungerer har jeg ikke peil på.

 

Men ja, imeien, er det som blir registert sammen med tlf nret på gsm nettet, sperrer man telefonen i EIR registerert, så er det imein som blir sperret. Mister man sim kortet, så blir det sperret for seg selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...