Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Insektdritt på ny bil :(

Lilja

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Kjøpte ny bil for 8 mnd siden, svart Qashqai, som jeg prøver å holde ren og fin. Men i sommer kjørte jeg inn i en insektsverm som resulterte i at hele fronten var dekket av insekter :cry:

Fikk vasket bort det verste og tenkte at resten forvinner når jeg får polert bilen. Men dette skjedde jo ikke, og nå er det en stund siden jeg har tenkt noe mere på dette, men siden det er på tide å vaske bilen grudig før vinteren lurte jeg på om det er noen som har noe tips på hvordan man får fjernet sånne merker etter insekter?

Har lest litt på nettet at hvis insektsdritt sitter for lenge på bilen så er lakken ødelagt, så er redd dette har skjedd :(

Håper noen kan hjelpe meg :)

Lilja

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da bruker du clay (kitt) ;) fåes vel på de fleste seriøse bilrekvisita butikker, tror tilogmed biltema har ;)

Når du polerte sist, gjorde du det for hånd da?? Du burde ha en skikkelig lakkrens (med maskin) og polering minst en gang i året

Skrevet
Da bruker du clay (kitt) ;) fåes vel på de fleste seriøse bilrekvisita butikker, tror tilogmed biltema har ;)

Når du polerte sist, gjorde du det for hånd da?? Du burde ha en skikkelig lakkrens (med maskin) og polering minst en gang i året

Takk :D

Da tror jeg at jeg prøver clay neste gang jeg vasker bilen. Jeg polerte bilen for hånd ja, har ikke noe maskin. Trenger bilen lakkrens når den er såpass ny?

Kanskje jeg skal levere bilen til lakkrens og polering til våren, vet ikke om jeg tør å begynne med lakkrens selv :hmm:

Lilja :)

Skrevet

En kjemisk lakkrens er ikke noe problem å gjøre selv, bare å følge bruksanvisning. Meguiar's Deep Crystal Step1 Paint Cleaner funker veldig bra til det. Lakkrens med slipemidler er greit å la proffene håndtere.

Lakkrens lønner det seg å ta en gang eller to i året, uansett alder på bil.

Skrevet

Nå skal det nevnes at det er stor forskjell på kjemisk rens

og rens med slipemidler er to vidt forskjellige ting siden du

faktisk sliter "endel" på lakken med sliperens, men ikke på

langt nær så mye med en kjemisk rens :)

Skrevet

Takk for tips!

Siden jeg bor i oslo, og ikke har noe sted å polere og ta en lakkrens så vurderer jeg å la andre gjøre dette. Har sjekket litt på internett etter priser og ser at Ensjø bilpleie tar 1200 kr for lakkrens,polering,innvendig vask, gummifornyer..osv. Sentrum bilpleie tar 850 for lakkrens og polering og Sentrum bilvask tar 1000 kr for lakkrens,polering og innvendig vask.

Er det noen som har noe erfaring med noen av disse?, eller har noen andre anbefalinger som ikke er altfor dyr?

Lilja :D

Gjest Slettet+231324246
Skrevet
Hei!

Kjøpte ny bil for 8 mnd siden, svart Qashqai, som jeg prøver å holde ren og fin. Men i sommer kjørte jeg inn i en insektsverm som resulterte i at hele fronten var dekket av insekter :cry:

Fikk vasket bort det verste og tenkte at resten forvinner når jeg får polert bilen. Men dette skjedde jo ikke, og nå er det en stund siden jeg har tenkt noe mere på dette, men siden det er på tide å vaske bilen grudig før vinteren lurte jeg på om det er noen som har noe tips på hvordan man får fjernet sånne merker etter insekter?

Har lest litt på nettet at hvis insektsdritt sitter for lenge på bilen så er lakken ødelagt, så er redd dette har skjedd :(

Håper noen kan hjelpe meg :)

Lilja

Kan anbefale Strahldurprodukter, blant annet bilrutevasker som kan brukes over hele bilen. Meget effektivt.

Se www.strahldur.no

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...