Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Intel P4 3.06 GHz fps drop


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Er det mulig å ha stabilt 100 fps i CS 1.6 med Intel Pentium 4 (3,06GHz)? Jeg dropper ned til 40-60 fps hver gang jeg møter noen og skyter, sinnsykt irriterende.

 

Finnes det noen måter å tweake den på? Har 2 GB ram og ATI Radeon x1600pro (Prøvd annet skjermkort, og får forsatt drops).

 

Takker for alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis jeg husker riktig så funker CS 1.6 dårlig med prosessorer som støtter HyperThreading. Noe din Pentium4 CPU gjør. Hvis du går over til Counter Strike: Source så slipper du dette problemet, men regner med at du ikke vil det. En fix du kan gjøre, men må gjøre hver gang du starter spillet ditt er :

 

Åpne Task Manager - Prosesses - Høyre klikk exe fila - Affinity - Huk bort den ene CPU'n (CPU 1). På denne måten kjører spillet kun på èn CPU, og dette skal funke.

 

PS : For de som lurer. Ja jeg snakker om virtuell CPU siden Pentium4 har kun èn CPU, men med HT så oppfatter Windows og spill den som 2.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
Ja for Valve gidder ikke bruke ressursjer på å gi ut en ny verson av gamle CS som funker med HT og fler kjerne CPU'er. CS 1.7 f.eks da.

På en annen side : Hvorfor spille det gamle spillet enda?

CS: Source er vel bra nok det?

 

Nei, er nok en grunn til at det er 500 ganger så mange som spiller 1.6. Gameplayet er mye bedre, grafikken bryr vel ingen seg om. Source er feil på alle måter i min mening.

 

Hvis jeg, når jeg kommer hjem, får dette til å funke, er det sånn at jeg gjør det, går inn på cs, så hvis jeg lukker cs og skal spille igjen om 30 min så må jeg gjøre det på nytt? Eller må jeg bare gjøre dette hver gang jeg har skrudd avog på PCen?

 

Takk igjen :)

Lenke til kommentar

Får bare prøve sånn fremover, har bestilt nytt skjermkort, orker ikke ny cpu/harikke penger.

 

XFX GeForce 8600GT 540M 512MB DDR2, PCI-Express, DVI/Tv-Out, 540/800Mhz

 

Bør det hjelpe? Det er vel en del hakk bedre enn ATI x1600 Pro håper jeg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...