Gå til innhold

Idiotforsikring for mobil, kamera osv.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var nær på å ta livet av mobiltelefonen min i helgen da jeg plutselig fikk lommene fulle av vann fra presenningen på pickupen. Fikk litt noia, men regnet med at reiseforsikringen dekket dette, men det gjorde den da altså ikke, kun tyveri og skade påført av andre. Heldigvis våknet telefonen til live like fin dagen etterpå...

Men for å være sikker til senere tenkte jeg å skaffe meg en slags idiotforsikring som dekker uhell osv. Jeg ser at TrygVesta, der jeg har reiseforsikringen, har en uhellsforsikring, men kun som tillegg til innboforsikring. Dette har jeg da ikke noe behov for så lenge jeg bor hjemme, så da er spørsmålet hvem som tilbyr slike forsikringer som dekker uhell. Har hørt om flere som har slike forsikringer, men nå når jeg trenger det selv finner jeg selvsagt ikke noe som helst...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Expert og de andre store el-kjedene tilbyr hvertfall dette ved kjøp. Værre å tegne slikt etter varen er kjøpt, men da vet du hvertfall om det til neste gang. :) Veldig lav egenandel på disse, ofte kun en 100-lapp.

Skrevet

Heter ikke Trygghetsforsikring på Elkjøp lenger, nå kaller vi det Trygghetsavtale!

Samme pris, samme vilkår, ingen egenandel (kun på mobil) :)

Skrevet

Ingen forsikringsselskaper som tilbyr dette separat altså? Jeg vet at TrygVesta har dette som et tillegg til innboforsikringen, men den fås ikke kjøp separat.

Skrevet

Jeg har reiseforsikring hos Gjensidige som dekker skade, tyveri og alt. Inkludert mobiltelefon. Det er ingen egenandel på dette hos meg iallefall.

Skrevet
Dekker den dine selvpåførte uhell også? Isåfall skal jeg ta den på mine foreldres forsikring da de har gjensidige...

Nei, de bruker skjønn når de behandler sakene sine. Dersom du mister kameraet mens du står å tar et bilde og det ødelegges så får du ikke dekt det. Dersom noen dulter borti deg og du mister kameraet og det blir ødelagt, så får du det dekt. Tyveri dekkes dersom du "tar vare på tingene dine" fikk jeg beskjed om. Dvs. om du legger fra deg en telefon på et bord i en restaurant, går på do, er borte i 5min og kommer tilbake til bordet og telefonen din er borte så får du det ikke dekt f.eks. Hadde den ligget i jakkelommen derimot så hadde du fått det dekt...

Jeg er såpass kynisk at om jeg skulle ha mistet telefon, kamera, eller hva det nå være på en idiotisk måte jeg kan takke kun meg selv for så hadde jeg ikke hatt noe problem med å finne på en lur forklaring så jeg hadde fått det dekt uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...