Gå til innhold

Toppmodellene du kan kjøpe nå


Anbefalte innlegg

Ahm... hvordan kan dere omtale iPhone som en "topptelefon"? Den er jo ikke i NÆRHETEN av spesifikasjonene til de andre telefonene dere nevner.

Jeg er mer overrasket over at du tilsynelatende IKKE ser på det som en topptelefon. I så fall anbefaler jeg deg å teste den.

 

..og hva mener du om at "spesifikasjonene er ikke en gang i nærheten"? Selvsagt er de det - på noen måter over, på andre måter under, men vennligst ikke dum deg ut ved å komme med slikt tøv. Du kan jo starte med å prøve å finne en hvilken som helst annen telefon som har bedre touch-skjerm, bedre/raskere WiFi-håndtering eller et raskere OS.

 

Go on, I'll wait.

Hvordan kan du si at noen av spesifikasjonene er over de andre topptelefonene? Det finnes to ting som er bra med iPhone: Multitouch og det innovative operativsystemet.

 

Jeg har telefon med Windows Mobile, og jeg trykker bare på en knapp så aktiveres WLAN. Dersom telefonen ikke gjenkjenner noen tidligere tilkoblede nettverk kommer det opp en liste over hvilke nettverk som er tilgjengelige. Jeg trykker på det jeg vil koble meg til, og taster inn nettverksnøkkelen. Kan det bli enklere? iPhone har heller ikke den beste skjermen eller det beste operativsystemet hva applikasjoner og muligheter angår. Den er ikke en fullgod profftelefon, og den mangler mye av det som forventes av dagens mobiler.

 

Er det noen som dummer seg ut her er det deg. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enkelte av dere er sikkert like lei av å høre om Neo Freerunner som jeg er å høre om iPhone

Men hvis vi skal snakke om bruke, så burde Neo Freerunner definitivt ligge på denne listen

Grunnen er at mange ønsker en tlf som de kan gjøre hva de vil med, som veldig mange flere ønsker en tlf som funker out of the box

 

Og en diskusjon om iPhone skulle vært på listen og om at det er en super telefon eller ikke (som jeg får inntrykk av at mange mener) er bare tullete.

 

iPhone fortjener å være på listen er sikkert mange andre telefoner som også burde være på listen, de som har iPhone og er fornøyd med den, bra, det er en telefon som passer deres behov, hva mer trenger dere? Må dere virkelig få alle andre til å bruke den også?

 

Jeg syns at Neo Freerunner er den beste telefonen jeg har hatt, og dette til tross for at software fremdeles er på beta og alfa stadiet.

 

Nå skal ikke jeg kritisere iPhone eller noen annen telefon før jeg har prøvd dem, skikkelig

Samme som når man prøver et nytt OS, man må prøve det før man sier en mening.

 

Og sånn for å si det, jeg anbefaler sjelden Neo Freerunner, grunnen er at dette er en så avansert telefon som krever "noen" timer med linux i forveien

 

iPhone derimot er en mobil som du kan gi til nesten hvem som helst, og de er fornøyd med en gang.

Men for de som ønsker å kunne gjøre mer, så må de åpne den opp.

Jeg kan gjøre nøyaktig hva jeg vil med min mobil, men det betyr ikke at det er lett, jeg er ikke fornøyd før jeg får til det jeg vil ;)

 

Ser at denne posten ble litt Neo "reklame" mot slutten her, men "moralen" med denne posten er at disse telefonene som er på listen hører til der, og fortjener det. Men det er nok flere hundre andre telefoner som også burde vært på den listen, spørs bare på hvem du spør.

Lenke til kommentar
iPhone fortjener å være på listen er sikkert mange andre telefoner som også burde være på listen, de som har iPhone og er fornøyd med den, bra, det er en telefon som passer deres behov, hva mer trenger dere? Må dere virkelig få alle andre til å bruke den også?

 

Beste spørsmålet på lenge.

Lenke til kommentar
Ahm... hvordan kan dere omtale iPhone som en "topptelefon"? Den er jo ikke i NÆRHETEN av spesifikasjonene til de andre telefonene dere nevner.

 

Tjeh. Nå har ikke jeg noen av telefonene i listen her, "profftelefonene" er fortsatt akkurat et drøyt hakk for tunge og store, men å kritisere iPhone for å ha et for dårlig kamera når den leverer WiFi og GPS blir litt tynt føler jeg. Og "ikke i nærheten av de andre i listen"?! 3 av de 5 andre telefonene i listen mangler jo nettopp disse to essensielle egenskapene. Spør du meg er det bare iPhone og HTC-telefonen som fortjener å delta i denne gruppa, muligens Nokia. Det slår meg som langt viktigere å levere gode tilkoblingsmuligheter enn et godt kamera. En "proff" vil uansett rynke på nesen av selv det beste mobilkamera per i dag, mens WiFi er WiFi. Men så var det jo hver produsents toppmodell som gjaldt, og da ser man fort at noen merker skiller seg ut.

 

Angående argumentene om HTC Dream og Android blir jo ikke den på noe vis presentert som HTCs toppmodell, mer som en alternativ telefon i HTCs verden. Da kommenterer jeg ikke design.

 

Spør du meg er det 6 telefoner som ser ut til å kunne konkurrere om årets topptelefontittel. HTC Touch Pro, iPhone3G, SE Xperia, Samsung i900, LG KC910 og Nokia Tube. Disse har alle de teknologiske trekkene som skal til for å kalles toppmodeller, men har visse forskjeller som slår seg ut i pris og bruk. Skulle gjerne sett en artikkel som gikk disse grundigere etter i sømmene når alle etter hvert er ute til salg. Hvorfor denne artikkelen kom nå like før halvparten av årets toppmodeller slippes virker rart. Og hvorfor Nokia Tube ikke omtales som en toppmodell er like rart. Den stiller jo med ovelegen skjerm, format samt teknologi sammelignet med N96, og mangler bare mer innebygget minne. Men med 8GB medfølgende i kortformat er det ingenting å klage på.

Lenke til kommentar
Jeg er mer overrasket over at du tilsynelatende IKKE ser på det som en topptelefon. I så fall anbefaler jeg deg å teste den.

 

..og hva mener du om at "spesifikasjonene er ikke en gang i nærheten"? Selvsagt er de det - på noen måter over, på andre måter under, men vennligst ikke dum deg ut ved å komme med slikt tøv. Du kan jo starte med å prøve å finne en hvilken som helst annen telefon som har bedre touch-skjerm, bedre/raskere WiFi-håndtering eller et raskere OS.

 

Go on, I'll wait.

 

Raskere Wifi-håndtering? Okey: Nokia E71. OG den takler Java samt flash. Rask prosessor innabords også gjør at den ikke kan mobbes for tregt OS.

 

Må touchscreen være til stede for at en mobiltelefon skal klassifiseres som toppmodell?

 

Iphone har ikke Bluetooth 2.0 (og langt mindre støtte for A2DP), videoopptak, fotolys/blitz eller autofokus. Dette gjør den teknologisk underlegen MANGE telefoner, og da nytter det pent lite hvor fancy skjermen fungerer.

 

 

 

Les litt specs du og prøv telefonen selv før du uttaler deg..

Den har BT 2.0 + EDR.

 

At Apple ikke har ville ha med A2DP er kanskje litt rart iom at den i mine øyne er den beste mobilen på markedet og den beste musikkavspilleren.

 

Og jeg ser absolutt at den er på denne lista, den fortjener det minste like mye som enkelte andre her.

 

Men som andre sier, kunne sikkert vært flere telefoner her, eventuelt fjernet noen og :)

Lenke til kommentar

Jeg skjønner godt at folk pirker litt på iPhone. Sånn er det med alle Apple produkter, men å pirke på den fordi den har typiske mangler synes jeg er litt rart. Det tar trossalt 10-15 minutter å jailbreake en iPhone i dag, og det er _veldig_ lett og idiotsikkert.

 

Da har man plutselig en av de beste MMS editorene, mulighet for mottak/sending av MMS (SwirlyMMS), video opptaker (Cycorder), multitasking av ALLE apps (Backgrounder), MxTube (direkte nedlasting og lagring av ALLE av YouTube vidoer), Insomnia (slår ikke av Edge/3G/Wifi når telefonen går i sleepmodus, slik at MSN/etc holdes aktivt uansett, i kombinasjon med Backgrounder er dette veldig fint), Vibrus for å få haptic keyboard (vibrering ved skriving av tekst).

 

I tillegg så har man apps'ene på AppStore som holder jevnt over en mye høyere kvalitet enn sine WM/S60 versjoner (Facebook appen f.eks. i 2.0 versjon er knallbra), Twinkle/Twitteriffic for Twitter, Palringo/BeejiveIM for MSN, NetNewsWire for RSS, Shazam for musikkgjennkjenning, AirSharing for å bruke iPhone'n som en nettverks-harddisk via WIFI, WordPress klient, Fring for Skype/SIP telefoni, FlyCast for internett-radio, Wikipanion/WorldWiki for div. info... +++

 

Prøver ikke å få alle til å gå for iPhone her, men jeg blir så lei av alle som pirker på den for mangler som LETT kan utbedres/lastes ned/installeres i ettertid gratis (for det meste). Og det er stort sett idiotsikkert nå til dags, i motsetning til tidligere...

Endret av bidz
Lenke til kommentar
Les litt specs du og prøv telefonen selv før du uttaler deg..

Den har BT 2.0 + EDR.

 

At Apple ikke har ville ha med A2DP er kanskje litt rart iom at den i mine øyne er den beste mobilen på markedet og den beste musikkavspilleren.

 

Og jeg ser absolutt at den er på denne lista, den fortjener det minste like mye som enkelte andre her.

 

Men som andre sier, kunne sikkert vært flere telefoner her, eventuelt fjernet noen og :)

 

Prøvd telefonen, men ellers takk:)

 

Flott! Da mangler den bare A2DP. Fint vi i det minste er enige om at det er en "mangel" :)

 

Uansett verdt å nevne at for MEG, er kameraet en stor rolle ved mobilvalget. Tar bilder rett som det er, og jeg tar da for f-- ikke med meg verken digitalkamera eller speilrefleksen på jobb og fest.

 

Wifi? Jada, viktig det også. Den "jevne" proffbrukeren eksisterer ikke spør dere meg. Jeg jobber som forhandler, og er det noe som varierer så er det hva bedriftskunder velger: E66, E71, G900, P1i, Touch Diamond, Touch Pro, Touch Dual (ikke noe wifi, men når bedriftsrepresentanten i Mack kan leve med den...), N95, N82, E51, N73, 6233. Jeg kunne holdt på i det uendelige. Det viktige er å merke seg at behovet varierer, og derfor ser de forskjellige proffbrukernes valg forskjellige ut.

 

PS! En stor gruppe mobilbrukere som setter pris på bedre kamera enn 2MP, er elektrikere. Og jeg skal la dere slippe å lure på hvorfor: De må dokumentere arbeid noen ganger, og da må fotografier til. Glemt digitalkameraet? I dag også? No problem: N82/K850 hamler opp; - GODT NOK.

Lenke til kommentar
La meg si det slik: En 2mp telefon uten bluetooth, videoopptak eller multitasking har ingenting på listen over topptelefoner å gjøre.

 

Det spørs på bruken. Dessuten har iPhone Bluetooth. En kan også lett få multitasking (App: Backgrounder) og videopptak (App: Cycorder) på telefonen via Cydia/Installer.

 

2mp holder i massevis for å vise på telefonskjermen eller sende via MMS/e-post.

 

Det spørs som sagt på bruken. Vi kan jo snu litt på flisa og si at iPhone defintivt er den beste musikk/media/spill-telefonen på markedet, og at ingen andre er like bra spesifikasjonsmessig! Verken Nokia eller SE når på langt nær opp til iPhone's musikk og video avspillings-muligheter.

 

Selv om en Lada i og for seg har god kvalitet og driftssikkheret så betyr det ikke at den er like morsom å kjøre som en Porsche.

 

Det er så gøy med iphone brukere som støtter iphoe til døden. "iphone har jo mms, videopptak og multitasking, det er bare å laste ned et program". Hva med å kjøpe en telefon som har alt det utenom å laste ned noe, pluss alt det iphone har (bare bedre) utenom multitouch. Koster dessuten ikke de programene penger? Og hvorfor gidder folk å støtte kamraet til iphone? Det tar omtrent like bra bilder som min 3år gamle SE w550i(1,3mp).

Lenke til kommentar
PS! En stor gruppe mobilbrukere som setter pris på bedre kamera enn 2MP, er elektrikere. Og jeg skal la dere slippe å lure på hvorfor: De må dokumentere arbeid noen ganger, og da må fotografier til. Glemt digitalkameraet? I dag også? No problem: N82/K850 hamler opp; - GODT NOK.

 

SANT

For å ikke snakke om at blitsen er fin ;)

Lenke til kommentar
Det er så gøy med iphone brukere som støtter iphoe til døden. "iphone har jo mms, videopptak og multitasking, det er bare å laste ned et program". Hva med å kjøpe en telefon som har alt det utenom å laste ned noe, pluss alt det iphone har (bare bedre) utenom multitouch. Koster dessuten ikke de programene penger? Og hvorfor gidder folk å støtte kamraet til iphone? Det tar omtrent like bra bilder som min 3år gamle SE w550i(1,3mp).

 

Det er så gøy med iphone-hatere som poengterer akkurat dette, når det i realiteten tar toppen femten minutter å gjennomføre det på en veldig lettfattelig måte. Det tar mye lengre tid å sette opp en hvilken som helst S60 telefon med samme funksjonalitet for å si det sånn. Man må laste ned programmer og installere der også, men man må lete de fram på egen hånd på forskjellige websider. Man må så installere de, noe som i seg selv er en smertefull opplevelse på S60, med tanke på utgåtte sertifikater og dev-sertifikater o.l. som man ofte må ha... Og når man skal installere updates så må man jaggumeg lete for å finne de også. Og er det en OS oppdatering fra Nokia så tar det en evighet i forhold til på iPhone.

 

Jeg har aldri "styra" så mye med en telefon som når jeg hadde N95 8GB. Greit nok, den har mye av basis-funksjonaliteten på plass, men alle vet at det finnes mye bedre programmer der ute som erstatter funksjonaliteten som Nokia har lagt inn. F.eks. når det gjelder GPS programvare, osv osv... Og ikke minst med tanke på den ufattelige trege dataoverføringen på de fleste S60 telefoner... Majoriteten av dem støtter jo ikke USB 2.0 Full Speed engang! Overføring går gjerne på rundt 600-900kb/s via kabel! horribelt.

Endret av bidz
Lenke til kommentar
Jeg skjønner godt at folk pirker litt på iPhone. Sånn er det med alle Apple produkter, men å pirke på den fordi den har typiske mangler synes jeg er litt rart. Det tar trossalt 10-15 minutter å jailbreake en iPhone i dag, og det er _veldig_ lett og idiotsikkert.

 

Da har man plutselig en av de beste MMS editorene, mulighet for mottak/sending av MMS (SwirlyMMS), video opptaker (Cycorder), multitasking av ALLE apps (Backgrounder), MxTube (direkte nedlasting og lagring av ALLE av YouTube vidoer), Insomnia (slår ikke av Edge/3G/Wifi når telefonen går i sleepmodus, slik at MSN/etc holdes aktivt uansett, i kombinasjon med Backgrounder er dette veldig fint), Vibrus for å få haptic keyboard (vibrering ved skriving av tekst).

 

I tillegg så har man apps'ene på AppStore som holder jevnt over en mye høyere kvalitet enn sine WM/S60 versjoner (Facebook appen f.eks. i 2.0 versjon er knallbra), Twinkle/Twitteriffic for Twitter, Palringo/BeejiveIM for MSN, NetNewsWire for RSS, Shazam for musikkgjennkjenning, AirSharing for å bruke iPhone'n som en nettverks-harddisk via WIFI, WordPress klient, Fring for Skype/SIP telefoni, FlyCast for internett-radio, Wikipanion/WorldWiki for div. info... +++

 

Prøver ikke å få alle til å gå for iPhone her, men jeg blir så lei av alle som pirker på den for mangler som LETT kan utbedres/lastes ned/installeres i ettertid gratis (for det meste). Og det er stort sett idiotsikkert nå til dags, i motsetning til tidligere...

Du må hacke den. Hvorfor finnes ikke de programmene i den fra før?

Lenke til kommentar

iPhone sine mangler ligger ikke i mangel på MMS og videopptak, noe man får lagt inn gjennom jailbreaking!

 

iPhone sine mangler ligger i alle begrensningene i den grunleggende OS-funksjonaliteten!

 

Ta for eksempel epostklienten i iPhone! Du kan ikke markere flere eposter om gangen på en enkel måte, og du kan ikke markere flere eposter som lest. Dvs, hvis du setter opp en epostkonto og henter ned 50 mail, må du hente ned hver enkelt epost for å få dem lest! Den største feilen ligger likevel i det at epost du laster ned ikke lagres på telefonen, inkludert vedlegg. Henter du ned en epost på 1mb med et .pdf dokument som vedlegg, må du faktisk laste den ned hver gang du skal lese den. Dette holder ikke i en "proff-telefon".

 

Ta også med begrensningene i SMS-applikasjonen! Har du noe viktig informasjon i en av sms-trådene, kan du aldri slette tråden, ettersom du da kun kan slette hele samtalen, og du kan ikke overføre noe til notater eller kopiere teksten på noen måte. Også noe som ikke holder!

 

Brukte iPhone 3G denne sommeren, og er nå tilbake til HTC Touch Pro. iPhone var artig å bruke, men alt for mange restriksjoner, som bare er fryktelig frustrerende! Å ikke kunne sende kontaktinformasjon irriterte stort, da jeg måtte belage meg på å memorisere nummeret til den personenen jeg skulle sende. Dette er unødvendig!

Lenke til kommentar
Ta for eksempel epostklienten i iPhone! Du kan ikke markere flere eposter om gangen på en enkel måte, og du kan ikke markere flere eposter som lest. Dvs, hvis du setter opp en epostkonto og henter ned 50 mail, må du hente ned hver enkelt epost for å få dem lest!

 

Umm, feil. Det er fullstendig mulig i 2.0 firmware. Hvis du har brukt 3G versjonen så har du også brukt 2.0 firmware. Du kan også justere innstillingene til å hente alle epostene lokalt på telefonen, men standardinnstillingene er at den kun henter header'n samt to-tre linjer av teksten i e-posten. Dette kan man endre på som man vil...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...