Bestof81 Skrevet 5. oktober 2008 Skrevet 5. oktober 2008 (endret) Hei, jeg har akkurat formatert pcn min og lagt inn Vista ultimate. Og nå får jeg plutselig ikke tilgang til en av hardiskene mine. Når jeg går inn i Min datamaskin og trykker på D: så får jeg opp følgende beskjed: "D: er ikke tilgjengelig. Ingen tilgang." og ikonet til volumet på den akutelle harddisken er Helt blå. Vanligvis skal det jo være rosa/blå, alt etter hvor mye som er ledig. Noen som vet hva som kan være problemet? Endret 5. oktober 2008 av Bestof81
War Skrevet 6. oktober 2008 Skrevet 6. oktober 2008 Finner du den i Start-Høyreklikk min datamaskin-behandle -diskbehandling ? Isåfall prøv å formater den på nytt som NTFS Finner du den ikke ville jeg ha sjekket kablene, regner med at det er sata?
Hårek Skrevet 6. oktober 2008 Skrevet 6. oktober 2008 Det vanlige: http://support.microsoft.com/default.aspx?...kb;en-us;810881
Bestof81 Skrevet 6. oktober 2008 Forfatter Skrevet 6. oktober 2008 (endret) Ja jeg har sata tilkoblinger på alle diskene. prøvde nettopp det som sto i den linken du kom med men det fungerte ikke. Kommer bare opp at jeg ikke har tilgang til disken. Her er et bilde av hva som kommer opp hvis jeg prøver å endre eierskap til disken: Skjønner ikke hva det kommer av. Når jeg trykker fortsett så begynner han å endre eierskap i og med at enekelte filnavn kommer opp, men det skjer ikke noe mere... Glemte å si at jeg hadde server 2008 på maskinen før jeg formaterte,men hadde ingen spesiell sikkerhet eller passord på disken. Endret 6. oktober 2008 av Bestof81
Bestof81 Skrevet 6. oktober 2008 Forfatter Skrevet 6. oktober 2008 Edit: Fikk det til. Byttet sata tilkoblingene til noen andre på hovedkortet så var alt i orden:)
War Skrevet 6. oktober 2008 Skrevet 6. oktober 2008 Kanskje de må enable dem i bios eller de er egene for raid osv.
Bestof81 Skrevet 6. oktober 2008 Forfatter Skrevet 6. oktober 2008 Kanskje de må enable dem i bios eller de er egene for raid osv. Nei alt var ok i Biosen. men kan det være at en av sata "brønnene" i H.K kan være ødelagt, eller er dette en software feil?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå