Gå til innhold

Ny spill/film-pc til 12.000 (uten skjerm)


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg kan begynne med å si at jeg kan så godt som ingenting når det gjelder hardware. Jeg har bestemt meg for å kjøpe en ny pc. Jeg har prøvd å forhørt meg litt rundt her på forumet, men om noen setter opp et oppsett så kommer det alltid noen å bytter ut èn komponent og for en stakkars som meg som ikke kan noe blir dette fort forvirrende. Jeg har nå hørt med en kar som bygger PC'er til folk og bedt han om å lage ett oppsett.

Jeg hadde hovedsaklig tenkt å bruke ca. 20.000,- men jeg fikk beskjed av han at det var overhode ikke nødvendig. Han mente at 12.000 var mer en nok for en spill/film-pc og da lurer jeg på om noen her gidder å sette opp et forslag for meg der jeg setter disse kriteriene:

* 1TB harddisk.

* Blueray-spiller

* Vista

* Quad-core

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå har jeg endelig fått NES i hus. Kom med orginal eske og greier! Har ferie for tiden, så jeg gidder ikke laste opp noen bilder enda, dessuten vet vel de fleste hvordan en NES ser ut:) Morsomt å spille Super Mario Bros igjen. Alt går på skinner helt til level 5-1 eller rundt der. Artig at jeg fremdeles husker litt secrets på levelene. Kassettene jeg fikk med må nok renses for de starter ofte med feil på text, textures og levels. Må nesten skaffe meg en "Blow me" t-skjorte nå:)

BT-blowme-featured-607.jpg

 

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=82356

 

Merk at dette oppsettet er med skjerm!

Lenke til kommentar

Takk for svar! Men vil en slik PC kjøre spill som Far Cry 2 og COD5 GTA IV glatt? Og i hvor mange år kan jeg regne med at en slik PC vil "holde" til jeg må oppgradere?

Edit: Og stemmer det at det virkelig ikke er noe vits i å bruke 20.000 kr på en pc?

Endret av Pétur
Lenke til kommentar
Takk for svar! Men vil en slik PC kjøre spill som Far Cry 2 og COD5 GTA IV glatt? Og i hvor mange år kan jeg regne med at en slik PC vil "holde" til jeg må oppgradere?

Edit: Og stemmer det at det virkelig ikke er noe vits i å bruke 20.000 kr på en pc?

 

Spør du meg er det galskap å bruke 20000kr på PC. Men det er nok av de som bare må ha alt det beste. I ditt tilfellet vil jeg si det er unødvendig.

 

Nå er det litt vanskelig å spå fremtiden. Når du sier "holde", mener du å dra alt av spill på fullt?

 

Jeg vil si litt i underkant av 2år.

 

Far Cry 2 vil ikke være noe problem. COD5 har jeg ikke sett spesifikasjonene til, men er rimelig sikker på at det ikke skulle by på noe problemer.

Lenke til kommentar
Q6600 er utdatert om man kjøper ny maskin i dag.

 

DDR3 ville ikke jeg satset på enda.

ehmm, Q6600 er ikke utdatert.... gi meg èn god grunn! eneste grunn til at jeg ikke skulle kjøpt Q6600 er at den utgir mye varme fordi det er 65nm teknologi! den har 4 kjerner og er lett og overklokke.. så gi meg en god grunn, og det med at intel driver å utvikler av flere nye prossesorer er ikke en av grunnene!

 

og hvorfor ville du ikke satset på ddr3? ddr3 har de raskeste hastighetene du kan få ta i, når det gjelder vanlig ram. (jeg snakker ikke om ram i skjermkort osv) :hmm:

Endret av skullcandy93
Lenke til kommentar
Q6600 er utdatert om man kjøper ny maskin i dag.

 

DDR3 ville ikke jeg satset på enda.

ehmm, Q6600 er ikke utdatert.... gi meg èn god grunn! eneste grunn til at jeg ikke skulle kjøpt Q6600 er at den utgir mye varme fordi det er 65nm teknologi! den har 4 kjerner og er lett og overklokke.. så gi meg en god grunn, og det med at intel driver å utvikler av flere nye prossesorer er ikke en av grunnene!

 

og hvorfor ville du ikke satset på ddr3? ddr3 har de raskeste hastighetene du kan få ta i, når det gjelder vanlig ram. (jeg snakker ikke om ram i skjermkort osv) :hmm:

 

 

Ser ikke grunnen til å handle Q6600 idag. Man finner bedre alternativer i E8500 eller Q9550.

 

Grunnen er ikke varmeutvikling eller nye prosessorer. Jeg tenker ytelse etter pris og føler at du da sitter igjen med mere om du velger en av nevnte prosessorer.

 

Selvfølgelig snakker vi ikke skjermkort mindre. Det er ikke til å komme utenom at ddr2 i dag er jævlig billig og mer fleksibelt.

 

Du trenger ikke hisse deg opp fordi andre mener du ikke har gjort de beste valgene når du handlet maskin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...