Gå til innhold

Hvordan føre timer i timesliste?


Renox

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Har begynt å føre timesliste, men lurer litt på hvordan jeg skal føre antall timer og minutter, om jeg skal opphøye til nærmeste halvtime eller kvarter osv. Hvordan er den rette måten å føre timene?

 

Hittil har jeg ført opp timer til nærmeste kvarter, men lurer litt på om det blir rett. Skriver med desimaltall, altså har jeg arbeidet 1 og en halv time, skriver jeg 1,5...har jeg arbeidet 2 timer og 45 minutter skriver jeg 2,75 osv.

 

Hvilken måte er rett? ;)

 

 

(er tråden feilpostet, må den bare flyttes..)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-qfohT7

Tror nok det aller beste er å spørre arbeidsgiveren din hvordan du skal gjøre det ihht. avrunding og sånt. Det varierer veldig fra arbeidsplass til arbeidsplass hvordan det gjøres. (hvis du f.eks er bilmekaniker tar du en time selv om du bare har jobba 5min ;))

 

Selv pleier jeg å ta å runde av til nærmeste kvarter.. men det er bare sånn jeg gjøre det. Tviler på at noen yrker er "minuttbasert", med unntak av kanskje telefonsupport for alt jeg vet, så litt avrunding vil det alltids bli

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...