Gå til innhold

Oppdatere fra Vista Home P. x32 til Vista Ultimate 64x


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

 

Jeg har en laptop uten cd-rom drev og vil oppdatere Vista'en min fra 32bit til Ultimate 64bit.

Jeg vet også at jeg er nødt til å formatere eller partisjonere opp HDD'en for å innstallere x64.

Tingen er som sagt, at jeg har ingen cd-rom drev. Jeg har lest litt rundt, og lest at jeg evnt. kan partisjonere opp HDD'en og legge hele Ultimate-plata mi der og boote den fra Bios, for så og innstallere.

Da er spørsmålet som følger. Hvordan partisjonere og velge riktig filsystem (FAT32 eller NTFS), og hvordan vil dette gå, i og med at dette er en Packard Bell med Vista Home P. ferdig innstallert. Er det noen lure måter på og ta backup av drivere f.eks. til touchpad o.l.?

 

Prosessoren på laptoppen er en Intel Pentium Dual Core (har lest hos intel at denne støtter dualcore - alt x64)

 

Noen tips, noen som skjønner meg på problemet?

 

(trenger ingen poster med: "hvorfor x64" og alt det der.)

 

Takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

fordet om du sier at du ikke trenger men HVORFOR! så spørr jeg uansett siden du ikke har nevnt hvorfor du skal ha det?

 

hva er bedre med ultimate enn premium ?

 

jeg har ultimate på stasjonær pcn og home premium på laptopen, merker da ingen forksjell. jeg har kjører x86 på begge da

Lenke til kommentar
fordet om du sier at du ikke trenger men HVORFOR! så spørr jeg uansett siden du ikke har nevnt hvorfor du skal ha det?

 

hva er bedre med ultimate enn premium ?

 

jeg har ultimate på stasjonær pcn og home premium på laptopen, merker da ingen forksjell. jeg har kjører x86 på begge da

 

Først og fremst så har jeg Ultimate på dvd, som jeg kjøpte til min stasjonære som jeg bygde, og for det andre, så har laptoppen hennes DualCore prosessor, og jeg synes det blir dumt og ikke utnytte prosessoren for sitt. I tillegg så booter Vista kjappere i x64-utgaven (ja, hun har 2 GBram også). Og det er ganske nyttig når laptoppen går ofte inn og ut av hvilemodus og trenger kjapt og være på plass igjen. Og nei, ikke noe vits og si at det ikke er sant. Jeg kjørte min stasjonære med 1GB og vista, så 2 GB med vista, og så forskjellen. Nå kjører jeg min stasjonære med 4 GB.

 

For det andre så vil jeg ha en rein innstallasjon med Vista på maskinen hennes pga. at det som var forhåndsinnstallert av Packard Bell var fullt av møkkaprogrammer som lå og slukte nødvendig ytelse og programmer hun faktisk ikke hadde behov for.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...