Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Belkin N1 + gammelt trådløst kort


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg kjøpte meg en Belkin N1 Wireless Router (Modellnr: F5D8231-4), og jeg begynner å angre litt... Jeg har nå brukt den i flere måneder. Det er 2 ting jeg lurer på...

 

(1) Jeg har alltid brukt kabel siden min gamle bærbar ikke finner trådløst nettverket. Selv om ruteren broadcaster SSID og uten security, altså null passord så sliter bærbaren å finne det trådløse nettverket og jeg vet ikke hvorfor. Er det flere som opplever det samme? Kan det være at mitt nettverkskort er altfor gammel?

 

(2) Siden trådløs ikke fungerer så bruker jeg kabel. Jeg må en gang i måned restarte ruteren fordi jeg mister nettverket. Skjønner ikke helt hvorfor.... er det flere som opplever det samme som meg?

 

Håper noen kan hjelpe meg her :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får logge deg inn på routeren med kabel og sjekke følgende på WLAN.

Sjekk at den tillater 11g (evt 11b) slik at du kan kommunisere med trådløskortet.

Står routeren på kanal 12, 13 eller 14 så endre kanal til f.eks 1.

 

Har du aktivert trådløsfunksjonen på din bærbare? Dette gjøres ofte med Fn_F2 eller tilsvarende tastefunksjon.

 

Når det gjelder utfall 1 gang pr måned så høres ikke det så ille ut :-) Routere faller ofte ut hvis man kjører for mange forbindelser i bittorrent. I såfall kan dette begrenses i programmet.

Lenke til kommentar
Du får logge deg inn på routeren med kabel og sjekke følgende på WLAN.

Sjekk at den tillater 11g (evt 11b) slik at du kan kommunisere med trådløskortet.

Står routeren på kanal 12, 13 eller 14 så endre kanal til f.eks 1.

 

Har du aktivert trådløsfunksjonen på din bærbare? Dette gjøres ofte med Fn_F2 eller tilsvarende tastefunksjon.

 

Når det gjelder utfall 1 gang pr måned så høres ikke det så ille ut :-) Routere faller ofte ut hvis man kjører for mange forbindelser i bittorrent. I såfall kan dette begrenses i programmet.

 

 

Hei takker for svar. Jeg har sjekket det nå.

 

Wireless Mode: 11b+g+n

Wireless Channel: Current Channel >1

 

Ja trådløst kort er på ja :)

 

Men den finner forsatt ingen ting... argh... så irriterende!

 

Mer forslag?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...