Gå til innhold

Warhammer Online: WAR End Game


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kommer ann på hvilken instance det er snakk om og ikke minst hvilken boss.

De kan ikke bruke andre abilities enn det utviklerne har gitt dem, men det kan ikke spillerne heller.

Variasjonen og dynamikken er bare ren innbilning til man skjønner klassen.

 

Bare for å ta et eksempel så vet man jævlig godt hva en Arms Warrior eller Rogue kommer til å gjøre for å si det slik.

 

 

 

Men det ble kanskje litt offtopic. Var heller ikke meningen å dra inn WoW, det bare ble slik. :)

Endret av Betongmannen
Lenke til kommentar

Selvfølgelig vil det bli mye av det samme basert på roller og taktikker, men dynamikken vil være der likevel. Kamper vil utarte seg betydelig annerledes enn skriptede møter med mobs og bosser.

 

Nå finnes forøvrig ikke Arms warrior og rogue i dette spillet, selv om de har sine lignende roller uten tvil. Til syvende og sist vil RvR alltid være mer dynamisk og noe som tar litt lengre tid enn instancer å bli lei av. Jeg elsker instancer forsåvidt. Men det lille keep-rvr-et jeg har vært med på har vært fantastisk.

Lenke til kommentar
Selvfølgelig vil det bli mye av det samme basert på roller og taktikker, men dynamikken vil være der likevel. Kamper vil utarte seg betydelig annerledes enn skriptede møter med mobs og bosser.

 

Nå finnes forøvrig ikke Arms warrior og rogue i dette spillet, selv om de har sine lignende roller uten tvil. Til syvende og sist vil RvR alltid være mer dynamisk og noe som tar litt lengre tid enn instancer å bli lei av. Jeg elsker instancer forsåvidt. Men det lille keep-rvr-et jeg har vært med på har vært fantastisk.

 

Noen løse tanker om WAR og WoW som ikke bør taes så høytidlig :

WAR har skapt en ny dimensjon til MMO`s, de har maktet å skape et spennende PvP spill.

WoW klarte det ikke ( de store kanonene utenfor ironforge er rester etter et forsøk i en eller annen beta for 100 år siden).

Det ironiske er at WAR kan også knuse WoW på pve - men bare hvis Mythic selv vil.War har en mye mer levende og organisk og stemningsfull verden enn WoW - så grunnlaget er der for et rivende godt pve spill også.Ikke for det, det ER allerede mye bra pve i war og mer vil sikkert komme.

 

WAR : I Tier2 fikk jeg en LITEN smak av RvR, og det rocket lurven ! Vi satt å skalv inni Keepet mens Order banken løs på oss med sine Orgel kanoner.Vi slapp ut en gruppe som angrep Order bakfra mens resten stormet over brua med livet som innsats !! Etter dette så varte kampen natten igjennom mens Order sakte men sikkert gav opp ! Helt enkelt det råeste jeg noensinne har opplevd i et MMO med tanke på samspill, teamplay og action.

Det å spille online handler jo først å fremst å sammarbeide med andre spillere og ha det morsomt. KUDOS til Warhammer ! Og spillet har bare vært ute i 3 uker,,,,,,,

Endret av Bulletus
Lenke til kommentar

Tenk på WAR iforhold til AoC og WOW.

I startfasen til både AoC og WoW fantes dere flere tusen poster til hvor dårlige spillene var, og et stort antall mislikte spillene.

Nå gikk wow klart en helt annen vei en AoC, men jeg må ærlig innrømme at WAR ikke har hatt den type launch. WAR har vist seg å være utrolig bra kun etter noen uker med spilling, og det er jo absolutt ikke annet en positivt. Med tanke på end-game også selvfølgelig.

Er ikke vits å bruke tid på å lage mye end-game før ihvertfall 50% av de som spiller blir 40, og kanskje renown rank 80? Da kan dem begynne å tenke på at, hei, vi må jo gi dem alternativer på level 40.

 

Bedre å bruke tid på 1-40 delen FØRST; deretter prioritere 40 rank til 80 renown delen når folk begynner å komme seg ditt. Noe som Mythic tydeligvis gjør veldig bra.

Lenke til kommentar
Tenk på WAR iforhold til AoC og WOW.

I startfasen til både AoC og WoW fantes dere flere tusen poster til hvor dårlige spillene var, og et stort antall mislikte spillene.

 

Liten info, eg såg lite til desse tusen postene ved launch av WoW om kor dårlig spelet var. Var såklart litt sutring over at det var umulig å nå sida. Men einaste eg merket var fleire tusen poster på både forums og IRC om lure veier med direkte linker inn til war-europe for å få lagt inn cdkeyen din og begynne å spele. Wow hadde faktisk eit saklig og seriøst community eingong.

Lenke til kommentar
Tenk på WAR iforhold til AoC og WOW.

I startfasen til både AoC og WoW fantes dere flere tusen poster til hvor dårlige spillene var, og et stort antall mislikte spillene.

Nå gikk wow klart en helt annen vei en AoC, men jeg må ærlig innrømme at WAR ikke har hatt den type launch. WAR har vist seg å være utrolig bra kun etter noen uker med spilling, og det er jo absolutt ikke annet en positivt. Med tanke på end-game også selvfølgelig.

Er ikke vits å bruke tid på å lage mye end-game før ihvertfall 50% av de som spiller blir 40, og kanskje renown rank 80? Da kan dem begynne å tenke på at, hei, vi må jo gi dem alternativer på level 40.

 

Bedre å bruke tid på 1-40 delen FØRST; deretter prioritere 40 rank til 80 renown delen når folk begynner å komme seg ditt. Noe som Mythic tydeligvis gjør veldig bra.

Er litt uenig her egentlig. Basic endgame skal være der ved start IMO. Mythic og alle andre som lager spill VET det finnes folk som er max rank etter under 2 uker. Alltid. Uten unntak. Bugs vil det alltid være, det skal naturligvis fikses fortløpende. Men grunnleggende content for alle spillere bør være på plass.

 

WoW hadde vel basic ting som BRD, LBRS, UBRS, Stratholme og Scholomance tilgjengelig ved launch. De mest dedikerte spillerene (som kanskje var med i beta, og faktisk er med på påvirke hvordan spillet blir) bør ikke bli fortalt at de må vente på resten av verden.

 

Jeg vet ærlig talt ikke helt hvordan endgame blir i WAR. Men det blir ikke å grinde scenarios for min del, så jeg håper det er noe mer :)

Lenke til kommentar

Vet ikke helt om du mener at WAR ikke har hatt basic endgame fra start, for det har de jo. Lost Vale for PvE og city sieges for RvR.

 

Jeg synes absolutt ikke at en MMORPG produsent skal sette lista for utgivelse av content etter hvor raskt hardcore spillere klarer å jafse i seg spillet. Det er klart at de er en tydelig toneangivende faktor når det gjelder visse ting. Men, å rushe content bare for å tilfredstille glupske spillere som tilsvarer 0.1% (ikke en virkelig statistikk) av spillerbasen er en dårlig strategi. Det er rett og slett ikke verdt det hvis man vil satse på kvalitet.

 

Det er viktigere å satse på å fylle opp de hullene som allerede begynner å gjøre seg svært merkbare for majoriteten av spillerne. Eksempler er manglende Tome Tactics, Trophies, chat, grafikk optimisering, klassebalansering, itemization, diverse bugs, osv.

Lenke til kommentar

Mener fortsatt at spillet skal ha nok content fra 1 til 40 ved launch. Fler og fler blir 40, og antallet spillere med rank 30+ begynner å bli stort. Og dette er ikke bare hardcore spillere som ikke har noe annet å gjøre. Dessuten; det som ikke er der ved launch tar som regel lang tid å legge til. Nå er de opptatt med bugfixes og optimalisering, som er SUPERT, men jeg tror det tar lang, lang tid før det kommer mer content.

 

Ser Lost Vale blir tilgjengelig igjen i 1.02, og det er jo en start :)

 

Håper bare det blir nok å gjøre på 40 til å holde på folk når wotlk kommer. Det er ca. 1 mnd til og jeg kommer til å være 40 da for lengst. Byene kan bare taes over så ofte.

 

Men det gjenstår naturligvis å se. Krysser fingre og tær.

Lenke til kommentar

Så man kan gi ut et mmorpg uten særlig end content fordi man kan gi end contentet ut underveis etter spillet har blitt utgitt? Herregud hva slags tankegang er det? Vi sier ofte at et mmorpg aldri blir ferdig, men å gi ut noe uten skikkelig end content bør aldri vær akkseptert. Hva om et singelplayer spill som kanskje tok en uke å gjennomføre ikke inneholdt alt når du kjøpte det? Men at slutten kom ut i en patch noen uker etterpå? Fordi i gjennomsnitt kom ikke flesteparten av spillerne gjennom spillet før om noen uker?

 

Ja mmorpg er en litt annen spillvariant men prinsippet er stort sett det samme. Og nei jeg sa ALDRI at warhammer ikke har end content, det har jeg rett og slett ikke peiling på. Men å forsvare et spill uten særlig end content fordi det må prioritere annerledes blir idioti på høyt nivå, spillet skulle i såfall ikke vært sluppet.

Endret av Crispin
Lenke til kommentar
Så man kan gi ut et mmorpg uten særlig end content fordi man kan gi end contentet ut underveis etter spillet har blitt utgitt? Herregud hva slags tankegang er det? Vi sier ofte at et mmorpg aldri blir ferdig, men å gi ut noe uten skikkelig end content bør aldri vær akkseptert. Hva om et singelplayer spill som kanskje tok en uke å gjennomføre ikke inneholdt alt når du kjøpte det? Men at slutten kom ut i en patch noen uker etterpå? Fordi i gjennomsnitt kom ikke flesteparten av spillerne gjennom spillet før om noen uker?

 

Ja mmorpg er en litt annen spillvariant men prinsippet er stort sett det samme. Og nei jeg sa ALDRI at warhammer ikke har end content, det har jeg rett og slett ikke peiling på. Men å forsvare et spill uten særlig end content fordi det må prioritere annerledes blir idioti på høyt nivå, spillet skulle i såfall ikke vært sluppet.

 

Er enig med deg, hvis ikke spillet er har noe serlig end game burde det kanskje vært under utvikling et stund til

Lenke til kommentar

Ser dere snakker om "nok content" osv for nye MMOs, samt endel kritikk mot Mythic og endgame content i WAR generellt..

 

Et MMO vil aldri få nok content, sånn er det bare.

En annen ting er at nye MMOs sjelden/aldri har ferdig endgame content som fungerer. Om Lost Vale og RvR City sieges fungerer som det skal i WAR etter 1.02 vet jeg ikke, men det jeg vet er at de iallfall er ingame.

 

Det å si at de ikke skulle sluppet spillet fordi det kun er 1 PvE raid er litt vel å ta i. Det er et nytt MMO og som dere alle vet så blir ikke spill lagd fordi du skal ha det morro, de blir lagd for at andre folk skal tjene penger.

 

Og husk for all del at ikke alle som spiller WAR er gamle Wow spillere, det at den nye ekspansjonen til Wow snart kommer vil nok uansett sette en liten demper i WAR, men det vil ikke bety at spillet går nedenom og hjem.

 

Å utsette et MMO koster penger, MYE penger, og jeg tror sjefene i spillbransjen stort sett gir f så lenge produktet er godt nok for en release (som WAR så langt ser ut til å være).

 

 

Når det er sagt så vil jeg også poengtere at jeg er langt fra noen fanboy av WAR, men jeg synes endel av argumentene her er på kanten av sunn fornuft.. Jeg kan desverre ikke sammenligne noe med Wow da jeg ikke er bitt av den basillen, heldigvis ;)

 

 

Kort og godt:

Jeg synes content fram til 40 er bra så langt (jeg er i starten av 30 tallet nå). Fram til 30 er det tonnevis å gjøre, egentlig for mye i forhold til at man ikke trenger alle questene for å levle. Det virker som å dabbe av litt etter 30, men etter hva jeg hører i guild etc så er det fortsatt plenty av quests/PQs å bryne seg på.

 

Endgame har jeg ikke tenkt på i forhold til PvE siden det er klart PvP som er fokus her med 80 renown levels å kare til seg med tilsvarende gear tilgjengelig fra renown merchants. Ser fram til keep sieges/claiming/defending samt City sieges etterhvert som vi kommer opp og tar ting med ro.

 

Jeg tror kanskje ikke spillet er for alle, spesiellt de som er PvE purister vil nok gå fortere lei enn de av oss som er med glade i Pvp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...