Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Brumling fra "rundt hjulene en plass"


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Tittelen røper nok at jeg ikke har så god teknisk innsikt, men problemet mitt begynte i går da jeg skulle hjem fra jobb. Jeg hørte med én gang da bilen begynte å rulle at noe ikke var som det skulle være. En svak rumlelyd, som om jeg kjørte på grov asfalt. Kan såvidt kjenne litt vibrasjoner under føttene også som er i takt med brumlingen. Det er ikke bremsene, for den brumler når jeg bremser, og det er ikke motor eller girkasse, da den er helt fin i lyden når bilen står i ro, og brumlingen forsvinner ikke når jeg renner i fri.

 

Av mangel på bedre ord så høres det ut som om noe som går rundt trenger mer smøring.

Har sett under bilen, ingenting som satt fast og skrapte i veien. Har sett på dekkene, de ser fine ut, om enn noe slitte framdekk. Så spørsmålet er da om noen har et forslag om hva dette kan være?

 

Bilen det er snakk om er forresten en Golf GTI 2006-modell, kjørt 45000. Ja, nok en VW med problemer, så jeg er klar over harselaset. :p

Endret av Olsenhower
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, en kollega av meg er enig med dere. Jeg skal sjekke for steiner, men tror nok heller det er et lager.

Lyden forsvant delvis i går kveld etter jeg hadde kjørt et kort stykke på motorveien, holdt seg borte hele veien hjem (ca. 7-8 minutters kjøring). Irritasjonen var derfor nokså stor i morges da den fremdeles brumlet :p

 

Takk for svar! Er kjekkere å fortelle mekanikeren på Møller at "jeg tror det er et lager som er utslitt" enn "bilen lager brumlelyd!".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...