Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Sliter litt her på en torsdagskveld!

 

Prøver å lage et program som regner ut vinklene i en trekant, der man bare oppgir sidene!

 

Det jeg sliter med rett og slett er å taste inn selve regnestykket! Alle scanningene osv går greit! er bare det å punche inn regnestykket,, med Math.sin osv! Noen som kan hjelpe??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mulig jeg er litt treg, men hva er problemet? Du slitter med å taste inn regnestykket, men scanningen går greit?

 

haha, du er nok ikke treg, er bare jeg som er elendig å formulere meg! Jeg holder på å tar programering på høgskolen. En av oppgavene i boken skal ha oss til å lage et program der du taster inn 3 lengder på en trekant, og programmet skal regne ut alle vinklene i trekanten. og jeg går ikke videre i boken før jeg har forstått alle oppgavene. Men denne satt meg helt fast. Var ikke forklart i boken i det hele tatt dette.

 

Jeg har importert det som trengs og lagd det som trengs av console.nextInt(); osv..

 

Det jeg står igjen med nå, er å lage setningene som regner ut vinklene. Jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne engang!

Lenke til kommentar
Tja, du har vel alle funksjonene du trenger her: http://java.sun.com/j2se/1.4.2/docs/api/java/lang/Math.html

 

Jeg føler meg enda litt usikker på hva du trenger hjelp til, om det er matten, genrell java eller de spesifikke metodene for utregning. :p

 

DER trengte jeg ikke mer hjelp ;P Sjiten funka etter x antall timer! Linken du ga meg hjalp meg over den siste bakketoppen!

 

Takker for rask hjelp :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...