Gå til innhold

Posten/tolen stopper alt fra DealExtreme for tiden?


NgZ

Anbefalte innlegg

Det virker som om Posten hr satt inn en offensiv mot DealExtreme. Ikke så rart kanskje, når de merker alle varene med falsk verdi. De tre siste pakkene mine har alle blitt stoppet. Jeg kjøper aldri for over 200kr der, så de går igjennom, men det tar jo eviglang tid. For et par uker siden måtte jeg bruke over 20 minutter på telefonen med Posten "Kunde"service"". Da hadde pakken ved en "merkelig feil" plitt liggende igjen på tollageret, selv om den skulle vært videresendt meg. Er dett noe flere merker? Har lest at det samme skjer med mange pakker fra videogamesplus eller hva det heter.

 

Kjedelig at Posten skal være så ulidelig treg (Sender mail til [email protected] med kopi av kvitteringen samme dagen som den blir stoppet.) Det burde være mulig å få DX til å merke varen med riktig verdi, og legge ved faktura. Noen som vet om det er mulig? Evt burde samtlige post/toll-ansatte som ikke gjør jobben sin få noen runder med de elektriske fluesmekkerne som er stoppet nå... Sammen med en annen pakke mef et batteri og en hengelås jeg trenger. De er det vel bare å vente en drøy uke ekstra på.. hvis ikke mer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det hadde jo ikke vært så ille, hadde det ikke vært for Postens totalt inkompetente, fantastisk udugelige rutiner/service/ansatte/alt.

 

1: Sende mail til [email protected]

2: Vente fire dager, ingen ting skjer.

3: Sende mail til postens kunderservice utland, med sendingsnummer, kopi av kvittering, og kopi av mailen til privatfortolling, samt een beskrivelse av hva som har skjedd, og spørsmål om hvorfor det som skulle ha skjedd (sendt pakken til meg) ikke har skjedd.

4:Vente, og få til svar at man må sende kvittering til [email protected], evt. kunne jeg sende den til kundeservice, så kunne de videresende den. For en kundeservice! Nei, vent, jeg HAR jo allerede sendt den til både kundeservice OG privatfortolling, noe jeg tydelig nevnte i mailen min..

5: Send en ny mail der jeg kaster normal høflighet på båten (fordi de jævla inkompetente idiotene som ikke en gang leser mailene de får, og forsinker pakken min helvetes lenge har gjort seg fortjent til langt verre.), påpeke den åpenlyse inkompetansen når det gjelder rutiner både for sendinger som tas inn til fortolling, og behandling av mail til kundeservice. Be om at mailen blir videresendt en ansvarlig sjef på kundeservice som en klage på idioten som hadde svart meg, og et krav om at de umiddelbart ordner opp.

6: 3 dager senere: mail om at varen i dag vil bli videresendt tollfritt. Ikke en gang en jævla beklagelse.

 

Totalt sett: Verdens dårligste kundebehandling.

 

redigert: Det tok totalt 15 dager fra jeg sendte den første mailen.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Jeg sluttet å sende mail til post-tollen for flere år siden. Nå bruker jeg siste skrik: telefax :dribble:

Nesten aldri mer enn 1 dags ventetid.

Kjenner jeg de rett har de vel én kundebehandler ansatt på mail-avdelingen og én kundebehandler på fax-avdelingen. Sier seg selv hvor det er mest kjør...

Lenke til kommentar

Yupp, fikk også en pakke fra DX "antatt tollpliktig" for et par uker siden. Husker ikke om DX hadde skrevet riktig verdig på pakken, men hvis de ikke gjør det på fat basis er det jo det samme som å be om å bli sjekket. Ditto gjelder å merke det som gave. Null problem for meg da, siden verdien var en knapp hundrings. Men allikevel kjipt å måtte vente en ekstra dag eller to på pakken.

Lenke til kommentar

Det er dessverre sjelden det kun tar en dag eller to ekstra for meg. (Se posten min to poster over din.) DX merker kosekvent pakkene med 45HKD eller noe, så at de er interessante å sjekke, skjønner jeg jo. Men når frakten er gratis, hvem er vel dumme nok til å bestille så mange ting at det kommer over 200kr? Eneste unntaket måtte vel vært hvis man kjøpte enkelt ting derifra som kostet mer.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte mobil fra DX til 800kr som ble tollsjekket (falsk iphone). Varen ble sendt videre til meg etter 3 dager i tollen :new_woot:

 

Men til en annen ting.

 

Bestilte for 2 uker siden 3 pakker fra DX, følgte med på pakkesporing. Alle pakkene ankom OSLO på likt. Så ble de sendt i retur til DX igjen.

Da ringer jeg til posten.

 

1. Snakker med en kvinne som sier at det er antagligvis feil med sendingen fra DX (altså at DX har gjort en feil).

2. Sjekker opp mot DX og alt stemmer.

3. Ringer opp til posten igjen og snakker med en annen kvinne. Hun sier at dette forstod hun ingenting av, og ber meg ringe opp neste dag før 1600.

4. Ringer neste dag til posten igjen. Sitter 15 min i kø før jeg kommer til en mann.

Mannen ser på det samme som damene, han fårstår heller ingenting. Mannen setter meg over til en annen litt lenger inn i systemet.

5. 25 min i kø!!

6. En mann svarer meg, som ber om akkuratt det samme som alle andre. Han forstår heller ikke dette og ber meg holde linjen. Jeg holder linjen i 2 min så kommer jeg til hovedmenyen igjen! Tanken på å sitte 40min i kø til legger jeg på.

7. Sender en lang e-post til posten.no.

8. Nå er det gått 4 dager, intet svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...