Gå til innhold

Er pakken stoppet i tollen - eller?


Anbefalte innlegg

15.10.08 17.38 ANKOMMET MOTTAKERLANDET 9999 INGEN NY POSTADRESSE

14.10.08 19.03 SENDT FRA AVSENDERLANDET 0001 OSLO

13.10.08 14.31 AVVIK I PRODUKSJONEN

Årsak: Antatt tollpliktig 0020 OSLO

13.10.08 13.43 ANKOMMET MOTTAKERLANDET 0001 OSLO

 

 

Noen som vet hva som skjer her? Har ringt, men står på vent i 20 minutter for så og bli brutt. Sendt mail, og ikke fått svar på 2 dager. Tenkte jeg skulle høre her inne om noen vet hva f.eks. "9999 INGEN NY POSTADRESSE" betyr...

 

Det er forøvrig en pakke fra Dealextreme, trådløs fjernkontroll til DSLR, totalkost på 140,- NOK.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
15.10.08 17.38 ANKOMMET MOTTAKERLANDET 9999 INGEN NY POSTADRESSE

14.10.08 19.03 SENDT FRA AVSENDERLANDET 0001 OSLO

13.10.08 14.31 AVVIK I PRODUKSJONEN

Årsak: Antatt tollpliktig 0020 OSLO

13.10.08 13.43 ANKOMMET MOTTAKERLANDET 0001 OSLO

 

Tror at pakken er på vei tilbake til avsender jeg.

 

Merk at pakken har ankommet mottakerlandet den 13/10. Deretter ser du at den er sendt fra avsenderlandet den 14/10. Den 15/10 er den på nytt ankommet mottakerlandet med postkode 9999 som ofte indikerer utlandet(da Posten ikke har oversikt over alle lands postkoder etc).

Lenke til kommentar

At posten ruger på pakken uten noen god beskrivelse er uholdbart.

 

Når hverken trådstarter eller noen andre vet nøyaktig hva beskrivelsen skal mene, så har posten uansett gjort en såpass dårlig jobb med beskrivelsene at de bør gjøre en og to endringer.

 

At folk benytter seg av en allerede eksisterende kundeservice gjør ikke pakker dyrere. Postens høye priser er 100% politikk og Norges merkelige ønske om å ha statlig eide pengemaskiner.

 

Å mase etter 2 dager er ikke urimelig, om jeg husker riktig skal posten levere over 80% av brevpost dagen etter innlevering.

Lenke til kommentar

Her har nok noe endt galt ja. Tror også pakken er på vei tilbake dessverre.. for mine øyne ser det slik ut. gå til ditt postkontor og forhør deg? skal ikke være nødvendig, men i enkelte tilfeller må man hudflette posten litt.. jeg sendte en pakke til en i stavanger på fredag for en uke siden. den er enda i oslo:S

Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke om det var denne avsenderen, men det er 1 container fra HK som er direkte sendt tilbake til utlandet. Feilmerket (skrevet ned verdien på varene, dvs. smugling egentlig)

 

Ville ringt 23 14 76 00 jeg (customer service, Posten sin kundeservice for toll o.l.)

Lenke til kommentar
Nå vet jeg ikke om det var denne avsenderen, men det er 1 container fra HK som er direkte sendt tilbake til utlandet. Feilmerket (skrevet ned verdien på varene, dvs. smugling egentlig)

 

Ville ringt 23 14 76 00 jeg (customer service, Posten sin kundeservice for toll o.l.)

 

Har ringt, men står på vent i 20 minutter for så og bli brutt

 

Det var det som skjedde da jeg prøvde det... Uansett - jeg har det ikke så travelt med denne pakken, det skal bli gøy å se hvor lang tid det egentlig tar før jeg blir kontaktet av Tollvesenet eller Posten.

Lenke til kommentar

Jeg sjekket sporingsnummeret via Hong Kong Post sine hjemmesider. Det ser ut til at pakken er sendt tilbake til Hong Kong, av en eller annen årsak:

 

"Outward Registered Letter

 

Destination - Norway

The item (RA888623163HK) arrived at delivery office on 20-Oct-2008."

Lenke til kommentar
Nå vet jeg ikke om det var denne avsenderen, men det er 1 container fra HK som er direkte sendt tilbake til utlandet. Feilmerket (skrevet ned verdien på varene, dvs. smugling egentlig)

 

Ville ringt 23 14 76 00 jeg (customer service, Posten sin kundeservice for toll o.l.)

 

Sender de containere via fly?

Lenke til kommentar

Hmm. Når jeg leste denne tråden nå, måtte jeg sjekke sporingen på pakken min fra Dealextreme som jeg har ventet en stund på.

 

Hos posten får jeg:

15.10.08 17.15 ANKOMMET MOTTAKERLANDET 9999 INGEN NY POSTADRESSE

14.10.08 17.47 SENDT FRA AVSENDERLANDET 0001 OSLO

13.10.08 14.29 AVVIK I PRODUKSJONEN

Årsak: Antatt tollpliktig 0020 OSLO

13.10.08 13.37 ANKOMMET MOTTAKERLANDET 0001 OSLO

 

Og hos Hong Kong:

Outward Registered Letter

 

Destination - Norway

The item (RA911221197HK) was returned to sender on 20-Oct-2008.

 

Hva er det som skjer med tollen/posten for tiden?

Lenke til kommentar
Nå vet jeg ikke om det var denne avsenderen, men det er 1 container fra HK som er direkte sendt tilbake til utlandet. Feilmerket (skrevet ned verdien på varene, dvs. smugling egentlig)

 

Ville ringt 23 14 76 00 jeg (customer service, Posten sin kundeservice for toll o.l.)

 

Sender de containere via fly?

 

Ja, spesielle "små" containere som brukes i fraktfly (og noen passasjerfly). De største er ca 11 m3 og tar inntil 6 tonn med last. Det meste av flyfrakt sendes med slike, hovedsaklig fordi det er eneste effektive måten å laste frakt på. Navnet er egentlig ULD (Unit Load Device). Logisk å pakke alle "småpakkene" i containere som kan plasseres enkelt inn i flyet i stedet for å laste hver pakke inn.

 

Ellers går flyfrakt primært med fraktfly og ikke passasjerfly.

 

så når en container er returnert, kan det faktisk være en ULD.

Lenke til kommentar
Hei,

 

Sendingen er sendt i retur pga feil i tolldokumentene. Vennligst ta kontakt med avsender for mer informasjon.

 

Med hilsen

 

Posten Norge AS

Kundeservice

 

Svar fra posten kundeservice.

Snakk om å rote med ressurser... :cry:

Vi får vel se hva som skjer.

 

Så lenge vi ikke vet prosedyrene er det vanskelig å vurdere om det er sløsing med ressurser. Vi vet ikke i hvilken grad avsender er gitt mulighet til å rette opp feilene. Heller vet vi ikke hvor alvorlige feil det er i dokumentene. Det er ellers avsender som må betale returfrakt ved tollreturer.

 

Ellers bør en profesjonell avsender/transportør kunne klare å gjøre dette korrekt.

Lenke til kommentar

Nå har jeg også opplevd flere ganger at pakker fra utlandet blir stoppet i tollen.

Og det som er utrolig irriterende er at det tar ofte 3-5 dager før de sender pakken videre.

 

Når jeg da mottar pakken, og den er tydelig merket med varens verdi som er under 200 NOK, blir jeg rimelig forbannet. :mad: De burde finne andre ting å bruke ressursene sine på, enn slike småhandlere.

 

Men som flere sier her at en stor forsendelse er returnert, blir jeg litt bekymret da jeg har flere pakker på vei også fra DX. :no:

Edit: Når noen her sier at en hel container er retunert lurer jeg litt... mine pakker jeg har fått tidligere er jo tydelig og korrekt merket. Vil alle lide om noen enkelte pakker er feilmerket i en stor forsendelse? :huh:

 

Nettulf

Endret av Nettulf
Lenke til kommentar

At tollklareringen til posten kan ta tid er ingen stor nyhet.

 

Men litt ironisk må det jo være at hvis DX bevisst skriver feil verdi på pakkene så er det ikke så rart at de blir sendt i retur, spør du meg..

 

Ellers så har jeg også merket at de har blitt strengere, men det er vel fordi de før har tapt store penger hver dag på de ikke har giddet å gjøre jobben de strengt tatt skal gjøre.

Lenke til kommentar
Ellers så har jeg også merket at de har blitt strengere, men det er vel fordi de før har tapt store penger hver dag på de ikke har giddet å gjøre jobben de strengt tatt skal gjøre.

 

.....Og så driver tollerne og tollklarerer sine egne pakker..... :thumbdown:

Verden er urettferdig sier jeg bare.

 

Nettulf

Lenke til kommentar

Satt akkurat og lurte på det samme selv her

 

Dato Kl Hendelse Poststed

16.10.08 14.41 ANKOMMET MOTTAKERLANDET 9999 INGEN NY POSTADRESSE

15.10.08 21.22 SENDT FRA AVSENDERLANDET 0001 OSLO

13.10.08 15.06 AVVIK I PRODUKSJONEN

Årsak: Antatt tollpliktig 0020 OSLO

13.10.08 14.26 ANKOMMET MOTTAKERLANDET 0001 OSLO

 

RA888617812HK

Lenke til kommentar

Er det mulig? :ermm: Har tollerne startet en storoffensiv mot pakker fra DX/Hong Kong for tiden?

 

Jaja, godt å se at jeg ikke er alene ihvertfall, men synes det er for galt hvis de sender alle pakkene med mangelfulle tolldokumenter.

 

Jeg trodde man fikk forespørsel fra posten om å fremvise kvittering/faktura hvis det var noe rart med fortollingen, ikke at de bare sender rett i retur :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...