Gå til innhold

VGP sendelse stoppet i tollen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tviler på det. Er nok opp mot kanskje 1000 fra Norge som bestiller derfra, tviler på den gjennomsnittelige gamer importerer, for ikke snakke om å bruke kredittkort over nett til slikt.

Men pakkene blir nok registrert i et system eller noe, og hvis noen har tipset tollen om VGP så kommer det nok opp der ganske fort. Vet ikke men.

Forresten er det noen som vet hvordan dette med fortolling fungerer? Er det slik at jeg må først betale 99 kr for selve fortollingen og deretter 25 % i moms?

Ja, det stemmer. For varer med en verdi mellom 200,- og 1000,- i alle fall. Hvis verdien på varen er over 1000,- blir fortollingsgebyret 199,-.

Endret av XDamage
Tror du kan velge å fortolle selv. Da er det bare 25% du må betale, og dermed kan det hende det lønner seg likevel.

"Pris ved egenfortolling tilkommer tollagerkostnad, kr 99,-" ifølge brevet fra posten.

Man slipper ikke så lett unna her i gården. ;)

Endret av XDamage
Sinnsykt at man må fortolle alt over 200 kroner, er jo nesten ingen på nettet som koster under mer. Bare noen filmer + andre småting. Hadde det vært 1500+ så hadde det vært mere forståelig.

Gjelder dette kun Norge?

Må betale moms i de fleste land, men er forskjellig momsnivå rundt omkring. 17,5% på alt inn til England tror jeg.

Som nevnt før tror jeg den beste løsningen hadde vært å fjerne fortollingsgebyret slik at kun moms må betales.

Fikk brev om ufortollet sending på tirsdag, sendte kvittering på mail. Dagen etter var pakka sendt avgårde, men på de siste 18 timene har Posten greid å flytte på pakka mi helt fra fortollingskontoret til omlastingssentralen! Begge i Oslo. Imponerende, særlig siden jeg bor halvannen time unna. Kan også nevnes at den ble registrert "VIDERESENDT TIL MOTTAGER" i 13-tida i går, og var på omlastingssentralen 07 i dag morges.

Visste jeg skulle ha reist inn og ordna alt selv -_-

Men kan i det minste gi pluss i margen for at de tar imot kvittering/faktura på mail så lenge du har referansenummeret fra brevet de sender.

Endret av Papirpose

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...