Gå til innhold

Oktoberfest 2008 - FunFact - Canon 40d, EF 85mm f/1.8


Anbefalte innlegg

13. Oktober

 

Den Diffuse Skogen / En Skogsåpning

post-160486-1223936788_thumb.jpg

 

Jeg likte det litt diffuse bildet. Det er ikke helt skarpt (tok bildet håndholdt), og lyset er litt av det gule slaget. Jeg tok noen skarpere bilder enn dette, og med annen lysinstilling, men følte at stemningen ble litt mer mystisk (av en eller annen grunn) av dette bildet her. Kom gjerne med mer kritikk. Uten den kan jeg ikke bli bedre.

Endret av FunFact
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er enig at det er noe med stemmningen i bildet. At forgrunnen er difus er helt greit, men hadde gjerne sett sentrum litt skarpere. Er litt tungt å se på uten et hvilepunkt. (grunnet fokus, komponeringen liker jeg).

 

Ellers kunne nok det lyspunktet oppe til venstre med fordel vært redigert bort.

 

EDIT: Kan jo påpeke at jeg synes lyset/fargetemperaturen passer perfekt. :)

Endret av Grizzmo
Lenke til kommentar

16. Oktober

 

Trøbbel i gata / Det kom fra under jorda

post-160486-1224286673_thumb.jpg

 

 

post-160486-1224286798_thumb.jpg

Hadde egentlig tenkt til å poste dette bildet her, men tenkte endel av dere kanskje ville undret mer over hva som egentlig foregår på det bildet jeg postet. Dette er ihvertfall fortsettelsen av det som kom opp fra bakken.

 

Men personlig er jeg altså mer fornøyd med dette bildet enn det jeg postet.

 

Endret av FunFact
Lenke til kommentar

Vaterland ja. Du gjorde et godt valg. Dette ble mye mer spennende enn spoileren, her ser det ut som om et metalltre er i ferd med å vokse opp av undergrunnen. Bra jobbet.

 

Her skjedde visst litt av hvert mens jeg somlet med skrivingen. Glimrende løsning hvis man mangler fisheye-optikk. Jeg likte bakgrunnen veldig bra (det utenfor lampa altså). Fine duse farger, og den rette linja nesten nederst.

Endret av k.n.b
Lenke til kommentar

Takk for alle tilbakemeldinger. Jeg setter virkelig pris på konstruktiv kritikk. Uten den ville jeg ikke alltid vært klar over hva jeg gjør galt - og ihvertfall ikke hvordan jeg kan forbedre meg.

Det er flere bilder jeg skulle likt å fikse litt på, men har mann sagt null redigering, så...

Lenke til kommentar

18. Oktober

 

Atomvinter

post-160486-1224368800_thumb.jpg

 

Bildet er kanskje i grenseland til å bli overeksponert, men det er sånn som skjer i en atomvinter - har jeg hørt.

 

 

Hadde egentlig tenkt å bruke dette bildet med tittelen: Den Bortgjemte Gullbyen, men droppet det da jeg mente at fargene ble for kjedelge.

 

post-160486-1224368821_thumb.jpg

 

Dette var kanskje favorittbildet mitt (av disse tre), men jeg mente at diffraksjonsstjernen foran til høyre tar for stort fokus i bildet/trekker for mye oppmerksomhet.

 

post-160486-1224368946_thumb.jpg

 

Endret av FunFact
Lenke til kommentar
Vaterland? Hæ?

Bildet ble ihvertfall tatt på Grønland, foran kontorene til Røde Kors.

Er det ikke rett overfor "Den Røde Mølle", dvs. litt vest for Vaterland bru? Tror ikke man kan kalle det Grønland før man er øst for elva (jeg har bodd på Grønland).

 

Har forøvrig litt sans for "Atomvinter". Passe syke farger som gir assosiasjoner.

Lenke til kommentar
Vaterland? Hæ?

Bildet ble ihvertfall tatt på Grønland, foran kontorene til Røde Kors.

Er det ikke rett overfor "Den Røde Mølle", dvs. litt vest for Vaterland bru? Tror ikke man kan kalle det Grønland før man er øst for elva (jeg har bodd på Grønland).

 

Har forøvrig litt sans for "Atomvinter". Passe syke farger som gir assosiasjoner.

 

Du har helt rett - i alt :o)

Endret av FunFact
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...