neadii Skrevet 30. september 2008 Skrevet 30. september 2008 Jeg formaterte D-disken på pcen min for litt sida, den er egentlig 200gb. Men når jeg formaterte den så hadde jeg bare ca. 100gb ledig allikavel. Jeg formaterte ved å høyreklikke på den i Min Datamaskin og velge formater.
arnizzz Skrevet 1. oktober 2008 Skrevet 1. oktober 2008 Hmmm. Er jo en stund siden Windows XP kom nå, men mener å huske det var en maks-grense på hvor stor harddiskene kunne være pre-SP1 på rundt 100GB. Jeg tipper at etter SP3 er installerts å vil du få resten av plassen som uformatert diskplass i diskbehandling. Da kan du enten leve med 2 partisjoner, evt øke størrelsen på den første partisjonen med gparted e.l.
neadii Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter Skrevet 1. oktober 2008 Windows XP SP2. Jeg hadde SP2 før og, og da hadde jeg all plassen min.
Hårek Skrevet 1. oktober 2008 Skrevet 1. oktober 2008 Kanskje greiest om du viser oss et skjermbilde fra Diskbehandling. http://www.theeldergeek.com/disk_management.htm
neadii Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter Skrevet 1. oktober 2008 (endret) Bilde som vedlegg Endret 1. oktober 2008 av neadii
Hårek Skrevet 2. oktober 2008 Skrevet 2. oktober 2008 OK, der er alt i orden. Men hvis jeg forstår deg rett så er problemet at D: bare har ca 40 GB ledig etter at du har formatert? Det ville være merkelig. Hva ser du da i Utforsker?
neadii Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter Skrevet 3. oktober 2008 What? Utforsker? Uansett, det jeg gjorde var: Jeg høyreklikke på disken min (bilde i vedlegg), og valgte formater. Disken har en total størrelse av 203 GB, men etter formatering hadde jeg ca. halvparten, altså rundt 100 GB. Jeg har også sjekka mappene i D-disken. De er ikke 100 GB tilsammen, de er rundt 60. (Bilde i vedlegg)
PerB Skrevet 3. oktober 2008 Skrevet 3. oktober 2008 Er problemet ditt at du bare har ledig plass på ca 40GB men hadde forventet mer? Ditt problem er ikke at du bare har 100GB harddiskplass (inkl brukt). Den er på 202GB som vist i 1ste bilde du postet. Hva med skjulte mapper og filer? Har du sjekket opp skjulte mapper/filer og systemmapper/filer?
arnizzz Skrevet 3. oktober 2008 Skrevet 3. oktober 2008 Bruker Foldersize fra denne siden: http://www.rotebetasoftware.net/wp/freeware/ Så finner du nok hva som tar opp all plassen din. Hvis du høyreklikker på D: disken og trykker egenskaper vil du nok see at kapasiteten står som 203GB og at brukt plass er høyere enn hva du tror
neadii Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter Skrevet 3. oktober 2008 Bildet viser at det blir brukt 54 GB plass... Jeg har 203 GB på disken, men bare 41 GB ledig plass igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå