Gå til innhold

Her er Asus Rampage II Extreme


Anbefalte innlegg

Jeg er veldig fornøyd med bla. Gigabyte som leverer ekstremt mye for pengene uten at kortene ser ut som overfylte juletrær med funksjoner som ikke henger sammen til bruksområdet de er ment for.

 

Asus har dog hatt en del gode produkter som treffer bedre tidligere så man får håpe de kommer med flere i den klassen. Bla. savner jeg flere X48 kort fra produsenter siden det vil være kortene som selger mest i nesten 1 år til.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det var først i 2007-2008 at HW virkelig ble billig, så at det skal bli "over snart" er nå helt feil.

 

Ny teknologi er alltid dyrt i starten, dog er X58 uhensiktsmessig dyrt og jeg oppfordrer de aller fleste til å holde seg på X48 med DDR2 til minst Q3 2009 av både prishensyn og modningsprosess på den totalt nye plattformen(ikke vare chipset og cpu) til Intel.

Dagens lave priser er pga. utfasing av en utgående teknologi, og snart vil være over for de som vil ha et oppdatert system.

 

Jeg frykter at X58-plattformen kommer til å bli så overlegen at de færreste (med litt respekt for kassen sin) vil klare å vente til Q3 2009. Når testene kommer, vil de fleste (med litt respekt for kassen sin) bli overvist at X48 holder ikke lenger, tenker jeg.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

De som har litt respekt for kassen sin, med dens stabilitet og bruksområder, forstår at når såpass ny teknologi kommer, så venter man litt. Dette blir omtrent som når AMD kom med S754 eller ennå eldre S940 for den saks skyld.

 

X58 gir ingen nødvendige fordeler fremfor X48 slik jeg ser det. Du må dog gjerne ramse de opp om du mener noen er spesielt nødvendige.

 

Prisnivået de siste 2 årene har vært historisk, ikke pga utfasing.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...