Gå til innhold

Søker Kunshan Z97 erfaringer


Habitats

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg er på jakt etter ny laptop, og har sett en god del på multicom's egendefinerte laptoper.

 

Men jeg klarer ikke å bestemme meg for hva jeg skal velge. Akkurat nå er det Kunshan Z97 som er mest aktuell, men jeg skulle gjerne hørt om noen erfaringer rundt denne.

 

Har prøvd å googlet litt, men finner nesten ingen info om denne, eller reviews.

 

Kan nevne at grunnen til at jeg vil ha denne er at den har god CPU, 320gb lagring og støtter 1680 oppløsning. Om dere har alternativer som kan matche dette, så spytt ut :)

 

Så, hva tror dere?

 

Det jeg lurer på er:

- Hvordan er støyen

- Batteri levetid

- Performance

- Hvor tykk den er inklusiv føtter (det som står på nettet er alltid mindre enn hva dene egentlig er.

 

På forhånd takk

 

//hab

Endret av Habitats
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg bestemte meg for å bestille denne. Fikk den 9 dager etter bestillingen ble sendt inn, noe jeg er fornøyd med da de sa at det var minimums ventetid på 14 dager.

 

Jeg er veldig fornøyd med den så langt. Den ser mye bedre ut i virkeligheten enn på bildet. Eneste er at batteriet bak stikker ut litt, da dette er et 9-cellers batteri som tar litt plass. Men dette er ikke noe jeg bryr meg stort om, da jeg ikke bryr meg så mye om hvordan PCen ser ut bakfra.

 

Ellers så er det en ting jeg har blitt gal på. Det er at CTRL og FN tasten har byttet plass. Altså, nederst til venstre så sitter FN, med CTRL tasten til høyre for den igjen. Så jeg ble nødt til å lage en modifikasjon til å løse dette.

 

Men som sagt, PCen i seg selv er veldig bra og den var akkurat det jeg var på jakt etter.

Lenke til kommentar

Det er liksom ingen som klarer å få til et helt standard layout på tastene + høy oppløsning på skjerm + ok design.. Mulig jeg er superkresen, men denne treffer nesten på alle punkter her.

 

Er støynivået høyt under spilling o.l. ? Blir den veldig varm? Det spørs jo en del på spesifikasjonen selvfølgelig.

 

Har du kamera og har lyst å slenge ut noen bilder så hadde det vært supert! Klarer ikke å se det på multicom sine bilder om Enter tasten er lang og smal eller mer standard.

Endret av Knasent
Lenke til kommentar

Har kjøpt denne selv. Er ikke helt fornøyd, har en irriterende knatring/knitrende lyd fra harddisken, selv under lett surfing.

 

Fikk bare rundt 4300 på 3d mark 06 med driveren som fulgte med. Har søkt litt rundt på nettet etter ny, bl.a hos produsenten med de har kun nye drivere for 32 os. Jeg har ikke kunnskaper nok til å laste ned fra laptopvideotogo...eller hva denne siden nå heter. Men har spilt litt Crysis med den og det fungerte bra med alt på medium og ganske lav oppløsning (1024x768). Kunne nok klart litt høyere oppløsning med bedre innstillinger. Den virker solid og klarer seg bra i forhold til andre konkurrenter med det skjermkortet. Maskinen er f.eks både lettere og mindre enn Asus M50 serien. Jeg tror Asus M50VN med 9650m GT kommer snart, den veider 3 kilo m 6 celle batteri. Denne veier 3 kilo m 9 celle batteri.

Lenke til kommentar

Nais! takker Habitats! :D Den ser bedre ut enn på bildene til multicom ja :) Kjipt at de har Fn tasten der altså...

 

Hvilken cpu valgte dere og syns dere vifte-støyen er høy eller er det hardisk som støyer mest ?

 

Det hørtes ganske lite ut med 4300 i 3d mark06 ja, Peterparker. Garantert noe med driveren :)

Endret av Knasent
Lenke til kommentar

Angående nye drivere får jeg vel sette meg inn i noen driverguider. Jeg har 2,53 Mhz 25 watt, 4 Gb.ram,/turbominne. vanlig DVD-combo.

 

Jeg synes skjermen virker veldig klar og sterk. Grunnet denne lyden fra harddisken og et par andre problemer kommer jeg til å bytte den inn. Som sagt tidligere spilte jeg Crysis i ca 45 min. uten problemer. Dette var uten kjøler. Kan desverre ikke gi deg noen detaljerte temperaturtester eller batteritester. Den ble varm men ikke ubehagelig for hendene. Batteriet startet på 4 timer. Vifta blåste kraftig under spilling men lyden virket lav. Ved surfing er viftelyden (når den kom på )minimal.

Lenke til kommentar

Drivere fra laptopvideo2go har jeg tidligere hatt god erfaring med. Det er bare å laste ned driveren, så laster du ned "modded inf file", så pakker du ut drivern du lastet ned, å legger .inf fila i samme mappe (altså, overskriver den eksisterende).

 

Tenkte å teste dette nå. Skal kjøre 3Dmark06 før og etter.

 

Angående støy, så kan jeg med hånden på hjertet si at den ikke plager meg overhodet. Den er veldig minimal. Selvfølgelig blusser den litt opp under spilling, men den er fortsatt rimelig støysvak.

 

Jeg valgte denne configen:

320gb 7200RPM

P9500 CPU

2gb Turbo minne (dette fungerer helt greit, spesielt kjekt om man driver mye med photoshop ol. Det er definitivt verdt de 200 kronene det koster)

Endret av Habitats
Lenke til kommentar
Drivere fra laptopvideo2go har jeg tidligere hatt god erfaring med. Det er bare å laste ned driveren, så laster du ned "modded ini file", så pakker du ut drivern du lastet ned, å legger .ini fila i samme mappe (altså, overskriver den eksisterende).

 

Tenkte å teste dette nå. Skal kjøre 3Dmark06 før og etter.

 

Angående støy, så kan jeg med hånden på hjertet si at den ikke plager meg overhodet. Den er veldig minimal. Selvfølgelig blusser den litt opp under spilling, men den er fortsatt rimelig støysvak.

 

Jeg valgte denne configen:

320gb 7200RPM

T9500 CPU

2gb Turbo minne (dette fungerer helt greit, spesielt kjekt om man driver mye med photoshop ol. Det er definitivt verdt de 200 kronene det koster)

 

 

Du har ikke merket denne knitringen i maskinen? Er dette normalt?

Lenke til kommentar

Original driver:

post-61663-1224707647_thumb.jpg

Siste stabile nVidia driver:

post-61663-1224707669_thumb.jpg

 

Må nok skuffe dere nok når det gjelder scoren. Er enig i at den er lavere enn hva jeg hadde forventet også. Heldigvis så kjøpte jeg ikke denne maskinen for å spille. Men den drar da Crysis i 20-30FPS~ på medium, det er da ikke så rent dårlig til laptop å være det.

 

Skal nevnes at den drar Call of Duty 4 på maksimal oppløsning på 50-60 FPS (med alt på max, 0xAA), samt Source motoren uten problemer.

Endret av Habitats
Lenke til kommentar
Merkelig at denne skal ligge rundt 4500 3dmarks06 når Acer 5930 med dårligere spesifikasjon klarer 5500? Mulig det har å gjøre med at aceren kjører på hakket lavere oppløsning eller?

Tviler, så lenge testene ble kjørt på samme oppløsning (1280x1024) skal ikke det ha noe å si.

Lenke til kommentar

Jeg har det ganske morsomt nå, en av kompisene mine punget ut med (foreldrene hans punget ut) over 13.000 for sin Z97, og en pc til 7000 slår den i 3dmark :p... Han skal få høre det helt til jul :D...

 

Forresten, hvilken cpu har du Habitats?

Endret av Deem
Lenke til kommentar

5930G har en oppløsning på 1280x800, og derfor kjører testen på det, og ikke 1280x1024. Er det DDR3 eller DDR2-ram på skjermkortet? Det har vel også noe å si. Og hvor høyt det er klokket. Kan være forskjeller fra hvilken 9650m GT det er.

Endret av andybb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...