Pizzaen Skrevet 28. september 2008 Skrevet 28. september 2008 Hei Har en stasjonær pc som jeg har lyst til og sette opp som en FTP server og lurer på hvordan jeg kan gjøre dette? Har 2 pc'r som jeg tenkte jeg skulle overføre filer mellom, de er på samme router... Må jeg ha et domene? Er det vanskelig?
chberge Skrevet 28. september 2008 Skrevet 28. september 2008 Hvis pcene ligger på samme nettverk trenger du ikke noen form for domene. Da kan du bare søke på Google etter FTP-server programvare og når du kobler til skriver du inn ipen til pcen istedenfor domene.
chberge Skrevet 28. september 2008 Skrevet 28. september 2008 SmartFTP er et program for å koble til en FTP-server, ikke til å sette opp en ftp-server. Prøv å søke på google etter Bulletproof FTP server eller noe lignende
Pizzaen Skrevet 28. september 2008 Forfatter Skrevet 28. september 2008 SmartFTP er et program for å koble til en FTP-server, ikke til å sette opp en ftp-server. Prøv å søke på google etter Bulletproof FTP server eller noe lignende Sånn, nå er det installert... Hva gjør jeg nå?
Superslask Skrevet 30. september 2008 Skrevet 30. september 2008 Du trenger vel ikke FTP for å overføre på LAN, da er SMB lang enklere. Skriv følgende i Start > Kjør: \\ip (Hvor "ip" byttes ut med ip-adressen til den andre maskinen) For å dele mapper og filer høreklikker du enkelt og greit på mappen eller filen du vil dele, "deling og sikkerhet", "del denne mappen på nettverket".
Pizzaen Skrevet 30. september 2008 Forfatter Skrevet 30. september 2008 Du trenger vel ikke FTP for å overføre på LAN, da er SMB lang enklere. Skriv følgende i Start > Kjør: \\ip (Hvor "ip" byttes ut med ip-adressen til den andre maskinen) For å dele mapper og filer høreklikker du enkelt og greit på mappen eller filen du vil dele, "deling og sikkerhet", "del denne mappen på nettverket". Har prøvd det, men fikk det ikke til... Derfor har jeg lyst til og sette opp en ftp server...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå