Gå til innhold

Trenger hjelp litt raskt, mulig virus.


Anbefalte innlegg

heisann, er ikke helt sikker på hva problemet kan skyldes, men når jeg slo på maskinen i dag og gikk på nettet ba firefox om å laste ned en ny update, når dette var gjort og jeg restartet firefox, ville naturlig nok f-secure at programmet skulle tilates på nytt siden det ble endret.

 

jeg trykkte på tillat og huket av ikke hvis dette for dette programet igjen, som jeg alltid gjør.

 

etter det poppet den samme meldingen opp 8 eller 9 ganger, og plutselig stod det på engelsk i stedet for norsk som jeg har installert f-secure på.

 

skjedde også med Windows media player.

 

kan dette skyldes et ukjent virus, eller rett og slett bare en bug i f-secure?

 

håper på et raskt svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan se litt på det...

 

Last ned Combofix (av sUBs), og legg det på Skrivebordet.

 

Kjør combofix.exe, og følg veiledningen. Du får et spørsmål om at "Roughly 1/100 machines failed to make it through the disinfection process!! Are you sure you want to do this??" - Svar Yes

Du må ikke klikke på vinduet mens programmet kjører. Dette kan føre til at programmet fryser.

 

Post loggfilen fra Combofix (c:\combofix.txt)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
hva er dette for et program? veldig skeptisk til å kjøre slike programmer, har aldri hørt om det...

er ikke flink til å forklare ting,men skal prøve. Combofix etter det jeg har kjønt er et program som scanner igjenom datan. Den finner de mest kjente virusene. Den sletter også alle systemgjenoppretings punktene dine.

Etter den har gjort dette lager den en logg. Når comofix er ferdig, så må du kopiere loggen å lime den inn her.

hvis det er noe comofix ikke har fjernet så fjerner norbat, snippsatt eller r2d290 det som ligger igjen ;)

 

Det er fint hvis du setter inn en spoiler så vi slepper å bla så masse.

 

var skeptisk til dette programme først. men bare la den gjøre seg ferdig. Foresten så pleier datan å pipe litt når det starter.

 

ps, noen antivirus program reagerer på comofix, bare over se det, ikke legg noe i karantene. Så hvis du har et alternativ om å overse det så gjør du det :thumbup:

 

legger til et bildet så du kan se.

 

håper ikke at jeg gjorde deg mer skeptisk. Det beste er å lukke åpne programmer, starte combofix å vente til den er ferdig. tar 5-10min normalt ;)

post-158599-1223328092_thumb.jpg

Lenke til kommentar
hva er dette for et program? veldig skeptisk til å kjøre slike programmer, har aldri hørt om det...

 

Jepp, Combofix er et ganske mye brukt program her på forumet og har hjulpet ganske mange så det er 100% trygt, selv om (som nevnt over) antivirus programmer har en tendens til og se på det som virus :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...