Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Bror blir mobbet, skole får ikke gjort noe


Gjest rock_out

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+90817234
Du som storebror må ta litt ansvar! Lærere, foreldre og den mølja der er det bare å drite i. Det vil ikke forandre noenting. Derimot, hvis du konfronterer de tvillingene selv, skremmer dem litt. Trenger ikke banke dem, bare la dem sitte igjen med et inntrykk av at det er nettopp det du kommer til å gjøre.

 

Pleier å virke med folk i den alderen.

 

 

Problemet med å true mobberne direkte er jo at de kan ta igjen på offeret fordi han sladra. Du kan jo ikke være sammen med guttungen på skolen hver dag, så det funker heller dårlig.

 

Jeg sier meg enig med forslaget om å kontakte skolen vedrørende problemet, dra guttungen ut av skolen, og hvis ingenting skjer i løpet av en viss tid: saken går videre til media.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Guest_masterdragn0_*

Hvordan skal man banke mobberne når de er større en deg flere en deg og komme med knoke-jern på skolen får å true deg! og du tør ikke å si ifra til noen bortsett fra venner.

Lenke til kommentar
Hvordan skal man banke mobberne når de er større en deg flere en deg og komme med knoke-jern på skolen får å true deg! og du tør ikke å si ifra til noen bortsett fra venner.

 

Hvis det er tilfelle for deg så har du et stort problem, men det visste du mest sannsynlig fra før.

Når det går over til bruk av våpen ala slåsshansker og diverse småsnæx så er det såpass alvorlig at politiet burde blandes inn spørr du meg.

Lenke til kommentar
Hvordan skal man banke mobberne når de er større en deg flere en deg og komme med knoke-jern på skolen får å true deg! og du tør ikke å si ifra til noen bortsett fra venner.

 

Hvordan kan de være større enn deg når de går i 6.klasse og du er 18 år? eller er det noe jeg ikke får med meg?

Mitt forslag er å true dem med bank og virke helt syk i hodet mens du gjør det. Si at hver eneste gang noen legger en finger på broren din får de ti ganger tilbake eller noe sånt shit. Hvis det er slik at de er større eller flere enn deg så kan du jo ta med vennegjengen din eller noe.

 

IKKE konfronter dem når de er i en gjeng. Gå hjem til hver eneste av dem, da er de mest sårbar og si det du har og si. Er et pluss om foreldrene er der når du sier det til dem. Da skjønner de alvoret. Ingen kan anmelde deg for trusler da de mest sannsynlig ikke har tatt d opp på video eller noe mens du har sagt det.

Endret av sull
Lenke til kommentar

Hvis skolens ledelse tydelig ikke orker å bruke ressurser på å prøve å ordne opp i slike saker kan du gå til lokalavisen. Det er en alvorlig sak, og hvis skolen velger å ikke gjøre noe bør det taes opp i den offentlige allmenhet. Det er en grunn til at media blir omtalt som den fjerde statsmakt.

Skolen bør være i stand til å gjøre mer enn å ha kjedelige taler fra lærerene i klasserommene.

Du bør og, om ikke foreldrene dine gjør det, kontakte foreldrene til eleven og forklare situasjonen

Lenke til kommentar

desverrre, nei har bare en lillebror. men ene bestevennen min er naboen hans og snakker med han vær dag, men det funker ikke. så jeg holder meg hjemme fra skolen. og da kommer de opp til huset mitt å banker på døra og vinduet. siden jeg bor så nærme skolen.

Lenke til kommentar
Hvordan skal man banke mobberne når de er større en deg flere en deg og komme med knoke-jern på skolen får å true deg! og du tør ikke å si ifra til noen bortsett fra venner.

 

Hvordan kan de være større enn deg når de går i 6.klasse og du er 18 år? eller er det noe jeg ikke får med meg?

Mitt forslag er å true dem med bank og virke helt syk i hodet mens du gjør det. Si at hver eneste gang noen legger en finger på broren din får de ti ganger tilbake eller noe sånt shit. Hvis det er slik at de er større eller flere enn deg så kan du jo ta med vennegjengen din eller noe.

 

IKKE konfronter dem når de er i en gjeng. Gå hjem til hver eneste av dem, da er de mest sårbar og si det du har og si. Er et pluss om foreldrene er der når du sier det til dem. Da skjønner de alvoret. Ingen kan anmelde deg for trusler da de mest sannsynlig ikke har tatt d opp på video eller noe mens du har sagt det.

..Er det noe rart det er krig i verden??...

Lenke til kommentar

Mobbere skal SKYTES.

 

Ok, litt drøy den kanskje. Og jeg er klar over at det ikke nødvendigvis hjelper å konfrontere mobberne selv med dette, da det etter sigende er problemer hjemme som gjør at disse barna blir usikre på seg selv også videre og dermed tyr til mobbing for å heve seg over andre - selv om en god omgang pryl fra mobbeofferets storebror hadde vært en fryd for både øyne og ører å få se eller i alle fall høre om... en av lærerne mine fortalte en sånn historie fra da han gikk på barneskolen og noen som hadde mobbet ham fikk gjennomgå... herlig var det å høre på.

 

Anyway.

 

Har ikke lest hele tråden, men hadde jeg hatt en lillebror som ble mobbet mye på skolen, hadde jeg gått rett til rektors kontor og krevd at dette ble tatt opp. Hadde det ikke skjedd noe innen noen dager, ville politiet blitt involvert, og hvis ikke de gjorde noe, skulle jeg snakket med de ansvarlige foreldrene selv. Ting som mobbing kan ikke bli tolerert, og hvis det blir det, kan konsekvensene være så store at man snakker om menneskeliv. Har selv en kompis hvis bror hadde så store problemer med dette at han endte opp med å sitte inne for å ha skutt en av mobberne(dog ikke med tap av liv). DET er IKKE rettferdig - etter min mening burde mobberne åkt rett inn etter denne episoden, mens den stakkars gutten skulle fått terapi. Om man venter for lenge og et mobbeoffer må ta saken i egne hender, kan det ende opp med at myndighetene straffer ham eller henne i stedet for de som egentlig har begått udådene her.

 

Hvordan skal man banke mobberne når de er større en deg flere en deg og komme med knoke-jern på skolen får å true deg! og du tør ikke å si ifra til noen bortsett fra venner.

 

Hvordan kan de være større enn deg når de går i 6.klasse og du er 18 år? eller er det noe jeg ikke får med meg?

Mitt forslag er å true dem med bank og virke helt syk i hodet mens du gjør det. Si at hver eneste gang noen legger en finger på broren din får de ti ganger tilbake eller noe sånt shit.

 

Denne er også fin.

Endret av SondreOverby
Lenke til kommentar
Gjest Guest_masterdragn0_*

Endelig, i morgen skal mora mi til skolen så til lensmannskontoret og anmelde han som truer meg. håper han blir sent til fengsel eller noe sånt siden han har gjort masse annet som politiet vet om. og det er ikke rart at det skjer ting som skolemassakere, synes egentlig at det var bra at noe sånt har skjedd. slik at skoler lærer av de tingene, og mobbere burde bankes dritten ut av! uansett om man kommer i fengsel eller ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...