Gå til innhold

Bytte fra RingKontant til Kort&Kontant!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Utgangspunktet:

I likhet med sikkert mange andre, har jeg fått en melding fra Telenor om at jeg burde bytte kontantabonnement mitt fra dagens RingKontant og over til Kort&Kontant, da jeg allerede er Telenor kunde kunne jeg gjøre dette ved og sende en SMS uten ekstra kostnader. Sjekket på Telenor sine sider, og det virket som et godt tilbud. Ringer i dag fra 2,79kr, men bytter jeg ringer jeg kun fra 0,99kr, til Telenor og Djucie kunder, SMS og MMS koster det samme.

 

Spørsmålet:

Er dette noe lureri? Noen her som har gjort det samme? Kjenner Telenor og de pleier ikke og opplyse at du kan ringe billigere... Noen erfaringer, eller noen som har byttet?

 

Kan lese mere her, om øsnkelig!

 

På forhaand takk!

 

E: Link

Endret av roberteh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bruker folk fortsatt RingKontant!? Er jo flere år siden det gikk av markedet.

Det er jo svinedyrt! :grin:

 

Personlig skjønner jeg ikke hvorfor Telenor ikke flyttet alle RingKontant kunder over på Kort&Kontant fra starten av..

 

Det har å gjøre med at det kommer nye brukervilkår slik at man ikke automagisk vil overføre kunder til et nytt abbonement om man ikke tjener økonomisk på det.

Lenke til kommentar
Bruker folk fortsatt RingKontant!? Er jo flere år siden det gikk av markedet.

Det er jo svinedyrt! :grin:

 

Personlig skjønner jeg ikke hvorfor Telenor ikke flyttet alle RingKontant kunder over på Kort&Kontant fra starten av..

 

Det har å gjøre med at det kommer nye brukervilkår slik at man ikke automagisk vil overføre kunder til et nytt abbonement om man ikke tjener økonomisk på det.

Kan si det på en annen måte, hvorfor satte ikke Telenor bare ned minuttprisen på RingKontant?

Og hva har endret seg i brukervilkårene? Er det noe annet enn lavere minuttpris på Kort&Kontant?

Kun for å tjene på kunder som ikke følger med?

Lenke til kommentar

Det er politikk, folkens. Det introduseres nye abbo for å fortelle at prisene har blitt lavere. Folk får drillet inn at RingKontant har 2,79kr per minutt, og da nytter det lite å sette ned prisene. Da må ett nytt navn til, nye priser; - rett og slett en revitalisering.

 

Og da gjenstår bare problemet med å få kontaktet kundene for å fortelle at prisene har gått ned :) I en lang periode utbetalte telenor provisjon til de ansatte på kundeservice for hver kunde de fikk over til Kort&Kontant.

 

Håper uansett at trådstarter har fått ordnet Kort&Kontant og er fornøyd med det :)

Lenke til kommentar
Bruker folk fortsatt RingKontant!? Er jo flere år siden det gikk av markedet.

Det er jo svinedyrt! :grin:

 

Personlig skjønner jeg ikke hvorfor Telenor ikke flyttet alle RingKontant kunder over på Kort&Kontant fra starten av..

 

Det har å gjøre med at det kommer nye brukervilkår slik at man ikke automagisk vil overføre kunder til et nytt abbonement om man ikke tjener økonomisk på det.

Kan si det på en annen måte, hvorfor satte ikke Telenor bare ned minuttprisen på RingKontant?

Og hva har endret seg i brukervilkårene? Er det noe annet enn lavere minuttpris på Kort&Kontant?

Kun for å tjene på kunder som ikke følger med?

Fordi, hvis jeg ikke husker helt feil, (Si ifra hvis jeg tar feil her) Telenor sine brukervilkår sier at man ikke kan endre mobilabonnoment-vilkår uten samtykke fra kunden, til tross for at alt blir billigere. Det er derfor f.eks djuice venner (som er helt gratis) også må aktiveres med en sms også.

Lenke til kommentar
Fordi, hvis jeg ikke husker helt feil, (Si ifra hvis jeg tar feil her) Telenor sine brukervilkår sier at man ikke kan endre mobilabonnoment-vilkår uten samtykke fra kunden, til tross for at alt blir billigere. Det er derfor f.eks djuice venner (som er helt gratis) også må aktiveres med en sms også.

Aha. Det kan stemme ja.

 

Trådstarter: Men hvorfor Telenor kontantkort? Har selv abonnement hos Telenor, men på kontantkort delen har de elendige priser, netcom også for den sak skyld.. eneste grunne måtte vært om man er med i frifamilie eller noe sånt?

Lenke til kommentar
Trådstarter: Men hvorfor Telenor kontantkort? Har selv abonnement hos Telenor, men på kontantkort delen har de elendige priser, netcom også for den sak skyld.. eneste grunne måtte vært om man er med i frifamilie eller noe sånt?

 

Med middels forbruk ifl Telepriser:

http://www.telepriser.no/portal/page/porta...&submit.y=2

1.plass She talks She Talks Kontroll 166 kr/måned [60 øre pr min]

[...]

12.plass Telenor Mobil Kort&Kontant 284 kr/måned [Fra 99øre til 149 øre pr min avhengig av hvem man ringer til]

Differanse: 118 kr pr måned (42% av kostnaden). For 12 måneder; 1416 kr i året, dvs det er bare småpenger å spare på å bytte kontantkortabb. om man har middels forbruk. (Ser bortifra fri familie og likn.)

Endret av balder80
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...