Gå til innhold

Bryllup under rekruttskolen


zeeero

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor skal du tjenestegjøre? Hvilken relasjon har du? Er det NÆR familie tror jeg det vil gå bra, men blir nok ikke snakk om en uke hjemme liksom. Blir ned samme dag og oppver dagen etter. Normalt er brylupp i helger. Kan ikke huske at det skjedde noe spessielt i helgen på selv rekrutten. er det en kompis tviler jeg litt mere

Lenke til kommentar
Jeg er bedt i bryllup den første uken i rekruttskolen, og har fått til svar at jeg ikke kan få fri de to første ukene. Bryllupet er 4. oktober, og jeg reiser 29. september. Finnes det virkelig ingen muligheter?

Hvorfor i allverden skal du ha fri i to uker for å være med på ett bryllup, og hvorfor skal du ogs ådra ned fem dager før bryllupet skal være. Som datslo skriver tror jeg dette kommer ann på hvilken relasjon du har til de som skal gifte seg. Hvis du får en perm til å dra å bryllupet, tror jeg du får dra ned den fjerde, og så tilbake til leiren den femte. HUsk at hvis du går glipp av mye ting under rekrutten, så er det veldig dumt.

Lenke til kommentar
Jeg er bedt i bryllup den første uken i rekruttskolen, og har fått til svar at jeg ikke kan få fri de to første ukene. Bryllupet er 4. oktober, og jeg reiser 29. september. Finnes det virkelig ingen muligheter?

Hvorfor i allverden skal du ha fri i to uker for å være med på ett bryllup, og hvorfor skal du ogs ådra ned fem dager før bryllupet skal være. Som datslo skriver tror jeg dette kommer ann på hvilken relasjon du har til de som skal gifte seg. Hvis du får en perm til å dra å bryllupet, tror jeg du får dra ned den fjerde, og så tilbake til leiren den femte. HUsk at hvis du går glipp av mye ting under rekrutten, så er det veldig dumt.

Prøv nå å forstå hva fyren mener. Han har fått melding om at han ikke kan få fri overhodet i løpet av de to første ukene av rekrutten. Altså, han vil ha fri to dager (ca., regner jeg med), men får høre at det går ikke an de to første ukene. Han vil ikke ha fri i to uker.

 

Forøvrig lå jeg på sjukestua i fem dager den første og andre uka av rekrutten, og jeg klarte meg fint. Mye arbeid, og det ødela litt for utstyrskontrollen, men ikke noe krise. En annen på rommet var borte i 9 dager, hele den tredje uken + to dager til, og han fikk en kjempestilling etter rekrutten.

Lenke til kommentar

Spørsmålet er om det er noken i din nære familie som gifter seg eller ikkje, er det nær familie så skal det være mulig å søke om velferdsperm.

 

Ellers så er det ei bevist handling at dei ikkje slepp noken ut av leiren dei to fyrste vekene. Dette er for å "tvinge" deg til å sosialisere med dei andre rekruttane og ikkje springe heim til mammas middag etter endt tjeneste og for å henge med gammle kompiser på kveldstid.

Etter desse to vekene og spesielt etter rekrutten så står du meir fritt til å bruke tida slik du vil når du ikkje er i aktiv tjeneste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...