Gå til innhold

Nokia 5800 XpressMusic (Nokia Tube)


Anbefalte innlegg

Ser at Tele2 nå har fjærnet telefonen fra nettbutikken. Jeg har bestillt for leeeeeeeenge siden. Ingen telefon har kommet min vei enda. Synes de iallefall kan gi informasjon til oss som har bestillt.

Har bestillt/avbestillt tlf flere ganger på tele2 nå, siden de har rota så mye. Det vil si moobi har rota no jæ#¤i! Ringte til moobi og kjefta de opp, og de måtte bare beklage. Ble faktisk lovet en 5800, selv om nettsiden hevdet at det var utsolgt... Fikk aldri no sendingsnummer, og ringte for å sjekke opp. Nei de hadde ingen tlf inne, så jeg måtte pent vente ei god stund før de fikk den inn. Ble drit forbanna!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som har endret produkt koden selv med en av de to programmene som ble diskutert tidligere?

Nå har jeg ikke fått med meg hvilke programmer det er diskutert, men regner med det er phoenix og Nemesis?

 

Jeg har brukt nemesis tidligere på Nokiamodeller og kan bekrefte at det fungerer strålende. 5800 er vel ikke støttet av nemesis foreløbig?

Lenke til kommentar
noen som vet om det går ann å bruke gps eller navigasjon kostnadsfritt på 5800'en? kan man laste ned kartene ellno, så slipper man koble seg til nett for å bruke det? :)

 

Bruk Nokia Maps som du finner i OVI-suite eller PC-suite til å laste ned de kartene du vil. Vær obs på at de opptar mye plass på minnebrikken (Europa tar ca 1,5 GB). Da har du fri tilgang til posisjonering og slipper å bruke telenettet til å laste ned kartlag. MEN: Skal du ha dør-dør navigasjon koster dette penger (abbonement - koster fra 25 til 70 euro for et år avhengig av dekning).

Link til info:

http://europe.nokia.com/explore-services/m...ng-and-coverage

 

Foruten dette er det fritt å bruke Google Maps, da får du masse flotte funksjoner, men bruker noen øre på å laste ned kart og info. Men om du har telenor-abbonement er nå max-prisen for datatrafikk 10 kr pr døgn, så det er vel overkommelig de gangene man skal bruke dette..

 

Skal du ha navigasjon i bilen ville jeg uansett satset på en skikkelig TomTom eller Garmin.

.

Lenke til kommentar
noen som vet om det går ann å bruke gps eller navigasjon kostnadsfritt på 5800'en? kan man laste ned kartene ellno, så slipper man koble seg til nett for å bruke det? :)

 

Bruk Nokia Maps som du finner i OVI-suite eller PC-suite til å laste ned de kartene du vil. Vær obs på at de opptar mye plass på minnebrikken (Europa tar ca 1,5 GB). Da har du fri tilgang til posisjonering og slipper å bruke telenettet til å laste ned kartlag. MEN: Skal du ha dør-dør navigasjon koster dette penger (abbonement - koster fra 25 til 70 euro for et år avhengig av dekning).

Link til info:

http://europe.nokia.com/explore-services/m...ng-and-coverage

 

Foruten dette er det fritt å bruke Google Maps, da får du masse flotte funksjoner, men bruker noen øre på å laste ned kart og info. Men om du har telenor-abbonement er nå max-prisen for datatrafikk 10 kr pr døgn, så det er vel overkommelig de gangene man skal bruke dette..

 

Skal du ha navigasjon i bilen ville jeg uansett satset på en skikkelig TomTom eller Garmin.

.

takker :) men bruker man "nokia map loader" til å få ned kartene du snakket om til minnebrikken?

Lenke til kommentar
Nå har jeg ikke fått med meg hvilke programmer det er diskutert, men regner med det er phoenix og Nemesis?

 

Jeg har brukt nemesis tidligere på Nokiamodeller og kan bekrefte at det fungerer strålende. 5800 er vel ikke støttet av nemesis foreløbig?

Ja var disse to jeg tenkte på.

 

Jeg har gjort det med Phoenix på min 5800. Fungerte utmerket det det.:) Har beskrevet prosessen tidligere i tråden.

Lenke til kommentar
noen som vet om det går ann å bruke gps eller navigasjon kostnadsfritt på 5800'en? kan man laste ned kartene ellno, så slipper man koble seg til nett for å bruke det? :)

 

Bruk Nokia Maps som du finner i OVI-suite eller PC-suite til å laste ned de kartene du vil. Vær obs på at de opptar mye plass på minnebrikken (Europa tar ca 1,5 GB). Da har du fri tilgang til posisjonering og slipper å bruke telenettet til å laste ned kartlag. MEN: Skal du ha dør-dør navigasjon koster dette penger (abbonement - koster fra 25 til 70 euro for et år avhengig av dekning).

Link til info:

http://europe.nokia.com/explore-services/m...ng-and-coverage

 

Foruten dette er det fritt å bruke Google Maps, da får du masse flotte funksjoner, men bruker noen øre på å laste ned kart og info. Men om du har telenor-abbonement er nå max-prisen for datatrafikk 10 kr pr døgn, så det er vel overkommelig de gangene man skal bruke dette..

 

Skal du ha navigasjon i bilen ville jeg uansett satset på en skikkelig TomTom eller Garmin.

.

takker :) men bruker man "nokia map loader" til å få ned kartene du snakket om til minnebrikken?

 

Ja, det er riktig :)

 

Kartet lastes automatisk ned på minnebrikken siden dette er kun her det er nok plass. Vær obs på å bruke kabel, siden overføring av 1,5GB tar både vinter og vår med blåtann.

Lenke til kommentar
1. Det kommer når du legger inn hendelser i kalenderen.

 

2. Meny - innstillinger - tilkopling - nettverksmål - internett

Her bestemmer du hva som skal ha pri 1 og pri 2 osv osv..

 

Fair enough det, men jeg lurte på hvordan jeg får fjernet ting fra startmenyen, vil ha vekk "søk".

 

Og, når jeg setter telefonen på lydløs, med vibrering. Når jeg da mottar en melding, vibrerer telefonen helt til jeg skrur av tastelåsen. Hva pokker er det?

 

Jeg har bestemt hva som er er pr1, 2, 3 osv.. Men hjelper ingenting.

Lenke til kommentar
Noen som vet om det går ann å fjerne det virtuelle tastaturet? Feks når man skal spille flashspill som er beregnet på v3.

 

dpad kan fjernes ved å gjøre følgende:

 

Meny - innstillinger - programbehandling - innstallerte programmer - valg - suite innstillinger - skjermtastetur og skru av.

 

Dette vil virke på java-spill.

 

Ang flash så må det koding til.

Magic key

Lenke til kommentar

Elkjøp

"På lager?

Tilgjengelig i vår nettbutikk eller via telefonbestilling 815 32 000"

 

Elkjøp kundeservice når jeg spør om hvorfor jeg ikke har fått beskjed om at telefonen er sendt (bestilte mandag):

"Denne har desverre ikke blitt sendt enda, det har blitt en forsinkelse på denne, og vil ikke bli sendt før 27.02.09."

 

En forsinkelse på telefon som er på lager?

*sarkastisk applaus*

 

Jeg trodde bedre om Elkjøp, og telefonen er avbestilt :)

Lenke til kommentar
noen som vet om det går ann å bruke gps eller navigasjon kostnadsfritt på 5800'en? kan man laste ned kartene ellno, så slipper man koble seg til nett for å bruke det? :)

 

Bruk Nokia Maps som du finner i OVI-suite eller PC-suite til å laste ned de kartene du vil. Vær obs på at de opptar mye plass på minnebrikken (Europa tar ca 1,5 GB). Da har du fri tilgang til posisjonering og slipper å bruke telenettet til å laste ned kartlag. MEN: Skal du ha dør-dør navigasjon koster dette penger (abbonement - koster fra 25 til 70 euro for et år avhengig av dekning).

Link til info:

http://europe.nokia.com/explore-services/m...ng-and-coverage

 

Foruten dette er det fritt å bruke Google Maps, da får du masse flotte funksjoner, men bruker noen øre på å laste ned kart og info. Men om du har telenor-abbonement er nå max-prisen for datatrafikk 10 kr pr døgn, så det er vel overkommelig de gangene man skal bruke dette..

 

Skal du ha navigasjon i bilen ville jeg uansett satset på en skikkelig TomTom eller Garmin.

.

takker :) men bruker man "nokia map loader" til å få ned kartene du snakket om til minnebrikken?

 

Ja, det er riktig :)

 

Kartet lastes automatisk ned på minnebrikken siden dette er kun her det er nok plass. Vær obs på å bruke kabel, siden overføring av 1,5GB tar både vinter og vår med blåtann.

hvor legger kartene seg da? finner de ikke jeg, etter overføring :S

Lenke til kommentar

Ja, det er riktig :)

 

Kartet lastes automatisk ned på minnebrikken siden dette er kun her det er nok plass. Vær obs på å bruke kabel, siden overføring av 1,5GB tar både vinter og vår med blåtann.

hvor legger kartene seg da? finner de ikke jeg, etter overføring :S

 

Nei, det stemmer. Jeg tror ikke du vil finne dem som en fil i Nokia Filbehandler, siden de skal ligge som skulte filer (for at man ikke skal slette dem uten mening) Men om du starter kart-funksjonen og IKKE velger tilkobling til nett, skal de lastes inn automatisk. De gjør hvertfall det på min telefon. Men da skal det være fullt mulig å kikke i kart og bla deg rundtomkring i det kartet du har lastet over. Men, ønsker du å benytte søkefunksjonen etter adresser og steder, vil den etterspørre tilkobling (tror jeg). Det er sikkert mulig å skru av denne funksjonen også, men jeg har ikke forsket nok på dette til å kunne svare på det ennå... :)

Lenke til kommentar
Fair enough det, men jeg lurte på hvordan jeg får fjernet ting fra startmenyen, vil ha vekk "søk".

 

Nå kjører jeg siste firmware og dermed engelsk språk, så du får finne ut hva det blir på norsk:

Settings -> Personal -> Home Screen -> Home Screen ... der kommer du til en skjerm der du kan krysse vekk ting du ikke vil ha, inkl Søk.

 

K

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...