Gå til innhold

Både trådløst og "kablet" nett?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

jeg er ikke den mest datakyndige så beklager om "fagbegrepene" ikke sitter helt. Her i heimen har vi to datamaskiner og en PS3 som alle er koblet til nettet ved kabel. Vi bruker allerede to splittere (?) for at dette skal fungere. Datamaskin 1 på ett rom, mens konsoll og datamaskin 2 er på andre enden av leiligheten.

 

Denne løsningen viser seg å ikke være særlig gunstig idet vi fikk to nye laptoper i heimen. Og siden vi ikke vil ha noe av å stjele naboens nettverk, tenkte vi oss å få oss sånn derre trådløst nett.

 

Er det da så enkelt som å kjøpe en trådløs ruter (her) og koble den til en av de to splitterne, eller er denne prosessen vanskeligere?

 

Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg anbefaler deg DIR-655

og en CNet Gigabit Switch

 

sån at du kan koble PS3, begge pcene i gigabit cnet switchen og de bærbare trådløst til DIR-655en

 

https://prisguiden.no/product.php?productId=62997

https://prisguiden.no/product.php?productId=66535

 

bruker samme oppsett

jeg har

3 trådløse (2x 11g + 1x 11n)

2 gigabit kablet

 

mitt nettverk er ADSL2+ Modem > DIR-655 Wireless 11n Router (trådløse) > CNet 8-Port Gigabit Switch (kablet)

 

DIR-855 er enda bedre men da vil du trenge nye 11n 5ghz kort til alle bærbare, vil også funke med 2,4ghz vanlige men da er poenget borte ;)

 

anbefaler deg å si oss hva du har i bærbare, er det 11n eller 11g?

 

og ja vis du har to splitter, det heter switch!

da kan du koble opp sån her

ADSL/2+ Modem > DIR-655 (trådløse) > Switch 1 > Switch 2

eller

ADSL/2+ Modem > DIR-655 (trådløse) > Switch 1 (rett i DIR-655) / Switch 2 (rett i DIR-655)

Endret av wiak
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...