Gå til innhold

Må man kjøpe spille som er beregnet for Vista?


Anbefalte innlegg

Må man kjøpe pc spill som er beregnet for Vista om det skal garantert fungere? Kjøpte meg 3 spill her om dagen, fint og flott det, 1 fungerte! Det er snakk om Battlefield 2142 og Brothers in Arms "Earned in blood"

Sinnsykt kjipt om disse ikke skal fungere, da kan jeg bruke manualene som dass papir.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen spill som er beregnet på XP går vel ann å spille på Vista, men om de fungerer 100% er jeg litt usikker på.

Gamlere spill versjoner enn XP får du nok ikke brukt på Vista, nei.

 

Spill som faktisk er beregnet på Vista og XP garanterer jeg og Microsoft, at virker.

Lenke til kommentar
Må man kjøpe pc spill som er beregnet for Vista om det skal garantert fungere? Kjøpte meg 3 spill her om dagen, fint og flott det, 1 fungerte! Det er snakk om Battlefield 2142 og Brothers in Arms "Earned in blood"

Sinnsykt kjipt om disse ikke skal fungere, da kan jeg bruke manualene som dass papir.

Jeg har Vista og disse 2 spillene. Funker som fjell her.

Lenke til kommentar

Prøv gjerne å forklar hva som skjer når du prøver å starte spillet, for alt vi vet kan problemet være driver relatert og ikke ha noe og gjøre med vista i det hele tatt. Du kan også prøve å kjøre spillet i "Compatibility mode", for å gjøre det høyre klikker du på snarveien til spillet og velger properties, inne på menyen trykker du på compatibility og hak av for å kjøre programmet i Compatibility mode for XP.

Lenke til kommentar

har tilgode og finne spill som ikke fungerer i vista, lukter brukerfeil lang vei..

 

Akkurat nå spiller jeg fallout 1&2, System shock2 og monkey island2 i vista.. I tillegg har jeg jo spillt alle brukbare spill som har komt ut det siste året i vista.. Bare tull at gamle spill ikke fungerer på vista, de fungerer minst like bra som i xp..

Lenke til kommentar
har tilgode og finne spill som ikke fungerer i vista, lukter brukerfeil lang vei..

 

Akkurat nå spiller jeg fallout 1&2, System shock2 og monkey island2 i vista.. I tillegg har jeg jo spillt alle brukbare spill som har komt ut det siste året i vista.. Bare tull at gamle spill ikke fungerer på vista, de fungerer minst like bra som i xp..

Det var jo mange kompatibilitetsproblemer også med nye spill da Vista ble sluppet ut. Jeg har selv blitt litt oppgitt. Men det meste har blitt fikset gjennom oppdatering av OSet.

 

Jeg sliter forresten fortsatt med Splinter Cell Chaos Theory og KOTOR2 pga. CD-check. Og jeg har jo original CD/DVD.

Endret av Khogn
Lenke til kommentar

Fikk pluttselig Battlefield til og fungere i går, tok bare cd ut og inn mange nok ganger, hehe. Brothers in arms kjører opp til den auto start greia som kommer opp, så trykker jeg på den også skjer det ikke noe videre. Prøver og dobbeltklikke på cd-rommen den står i (den finner cd`en og alt), men intet skjer.

Lenke til kommentar
har tilgode og finne spill som ikke fungerer i vista, lukter brukerfeil lang vei..

 

Akkurat nå spiller jeg fallout 1&2, System shock2 og monkey island2 i vista.. I tillegg har jeg jo spillt alle brukbare spill som har komt ut det siste året i vista.. Bare tull at gamle spill ikke fungerer på vista, de fungerer minst like bra som i xp..

Det var jo mange kompatibilitetsproblemer også med nye spill da Vista ble sluppet ut. Jeg har selv blitt litt oppgitt. Men det meste har blitt fikset gjennom oppdatering av OSet.

 

Jeg sliter forresten fortsatt med Splinter Cell Chaos Theory og KOTOR2 pga. CD-check. Og jeg har jo original CD/DVD.

 

KOTOR2 funker fett på min vista maskin, du må bare sjekke at deamon tools, og lignende programmer er deaktivert når du starter spillet.

Lenke til kommentar
har tilgode og finne spill som ikke fungerer i vista, lukter brukerfeil lang vei..

 

Akkurat nå spiller jeg fallout 1&2, System shock2 og monkey island2 i vista.. I tillegg har jeg jo spillt alle brukbare spill som har komt ut det siste året i vista.. Bare tull at gamle spill ikke fungerer på vista, de fungerer minst like bra som i xp..

Det var jo mange kompatibilitetsproblemer også med nye spill da Vista ble sluppet ut. Jeg har selv blitt litt oppgitt. Men det meste har blitt fikset gjennom oppdatering av OSet.

 

Jeg sliter forresten fortsatt med Splinter Cell Chaos Theory og KOTOR2 pga. CD-check. Og jeg har jo original CD/DVD.

 

KOTOR2 funker fett på min vista maskin, du må bare sjekke at deamon tools, og lignende programmer er deaktivert når du starter spillet.

Jeg har verken daemon tools eller andre no-cd programmer innstallert på maskinen. Kanskje må jeg prøve igjen da.

Lenke til kommentar
Fikk pluttselig Battlefield til og fungere i går, tok bare cd ut og inn mange nok ganger, hehe. Brothers in arms kjører opp til den auto start greia som kommer opp, så trykker jeg på den også skjer det ikke noe videre. Prøver og dobbeltklikke på cd-rommen den står i (den finner cd`en og alt), men intet skjer.

 

Du har sikkert prøvd selv men hva med å bare gå inn på cd'n og finne setup.exe eller hva den installasjonsfilen heter og kjøre den så slipper du å være borti autorun tullet?

Se om det vil hjelpe med problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...