Gå til innhold

Verdens første Android-mobil lansert


Anbefalte innlegg

Sukk. Ok en link til, så får det være nok.

 

iPhone 3G vs ALLE telefonene med Symbian

 

Ok en liten en til da :whistle:

 

iPhone har visst noen nisjer under seg

 

Da var det tilbake til topic da.

 

Jeg skumleste noen sider om denne telefonen, men fant ikke ut om den støtter de vanlige videoformatene.. kunne jo vært kjekt å slippe å konvertere klipp/filmer man vil ta med seg på tur.

 

Tror man også vil slite litt med sms i bilen (ja ja jeg vet det ikke er lov, er uansvarlig etc etc. . . og offisielt driver selvfølgelig ikke jeg heller med denslags) siden den må holdes vannrett for å bruke QWERTY-tastaturet.

Endret av PL610
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Godt poeng, det blir kanskje litt optimistisk å rippe en DVD-plate for å ha med på tur. Konvertering må nok til, siden det er begrenset minne i en telefon tross alt.

 

Håer de kommer med en elegant og ikke minst enkel løsning. (Har ikke testet iTunes's komprimering etter at åtter'n kom, men gamleversjonen hadde trøbbel hvis lyden var integrert i videoklippet på en bestemt måte. Da kom det null lyd.)

Lenke til kommentar
Men filmer på mobiler må uansett settes ned i kvalitet, for tror nok ikke mobilen er god nok til å spille av så stor oppløsning med vanlig fps.

 

Du har nok rett i det. Skjermen på denne telefonen er på 480 x 240 pixler, men andre Android-telefoner vil ha andre oppløsninger. VLC skalerer fint og det bør man klare å portere til Android og legge til et grensesnitt som fungerer på en liten skjerm.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...