Gå til innhold

Lag Spikes På Det Trådløse Nettet


Anbefalte innlegg

Hei sann,

 

Jeg får lag spikes innimellom, både i AoC og WoW. De varer bare ca. i 1-2 sekunder, men de kommer ganske ofte, så det er utrolig irriterende. Og ett sekund som fryst kan fort bety døden; både i PvP og PvE, såfremt at det også tar bort mye av gleden ved å spille.

 

Jeg vet litt om nettverkskoblinger fra før, men her står jeg fast... når jeg kobler til med kabel, så har jeg ikke dette problemet, så det er helt klart noe feil med det trådløse nettet fra min data og mellom routeren.

Hovedproblemet er at jeg egentlig ikke kan bruke kabel fast heller siden routeren er i et annet rom enn hvor dataen står, og at det er nesten 10 meter fra der routeren står inn til det andre rommet hvor det også er to dører i mellom som helst burde være lukket nå som vinteren nærmer seg.

 

Det kan forøvrig sies at jeg har en bærbar PC Også, og der har jeg ikke dette problemet.

 

Noen som har en god løsning på hva det kan være? Jeg bruker en Gigabyter AircruiserG GN-WB01GS trådløs mottaker.

 

All hjelp mottas med stor takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det sto på strømsparing, gitt, så jeg endra den til høy ytelse. Laggen blei bedre, men merker fortsatt at det er noe der. Det kan godt bare være PC'en min som sliter litt.

 

Driverne som produsenten kunne tilby var ikke noe nyere enn hva jeg allerede har.

 

Angående SP1, så får jeg ikke installert den. Jeg får bare feilmeldinger hver gang jeg søker etter oppdateringer, så den har slutta helt å laste inn nye oppdateringer. Veldig merkelig. Du har vel ikke noe godt svar på det også? :)

Lenke til kommentar

dette er også et problem for meg.

Jeg bruker vista ultimate på en super sterk pc.

har opptatert de nyeste driverene samt som SP1, strømsparing er av. har ikke testet Vista Anti Lag 1.1.1 enda, er på jobb :), men av og til så detter jeg helt ut av internetten også samt at jeg får noen problemer med å koble meg opp igjen. Har også byttet den tråløse USB enheten også som hjalp litt.

har du noen andre løsninger som kan hjelpe ? spesielt med det at jeg detter plutselig ut.

en annen ting også er at når den er koblet til så står det noen ganger at: Enheten ikke virker på sitt ultimate og at det kan lønne seg å koble til i en 2.0 USB port.

Men jeg er 100% sikker på at den er koblet til 2.0

 

Har du noen gode forslag ? :)

 

takk på forhånd

Lenke til kommentar
dette er også et problem for meg.

Jeg bruker vista ultimate på en super sterk pc.

har opptatert de nyeste driverene samt som SP1, strømsparing er av. har ikke testet Vista Anti Lag 1.1.1 enda, er på jobb :), men av og til så detter jeg helt ut av internetten også samt at jeg får noen problemer med å koble meg opp igjen. Har også byttet den tråløse USB enheten også som hjalp litt.

har du noen andre løsninger som kan hjelpe ? spesielt med det at jeg detter plutselig ut.

 

Har du noen gode forslag ? :)

 

takk på forhånd

Høres ut som det samme problemet jeg har, har du testet kvaliteten på linja? www.speedtest.net, test (den lagrer også historikk) å jeg merket at min 16mbit var helt nede i 2mbit selv om singnalene til routeren var "sterk".

Skiftet til lan-kabel og den smalt opp på 16mbit igjen.

jeg kjører Vista 64bit og er overbevist at OS har skylden for den dårlige linken, da jeg har testet med en bærbar som kjører trådløst og WinXP og den har konstant bra link.

 

Drivere er selvsagt oppdatert til siste versjon og jeg skal teste VLAN anti-lag når jeg kommer hjem i dag. Kommer med tilbakemelding om dette har hjulpet noe.

Endret av Meanthing
Lenke til kommentar

linjen min ligger på 3.5 mb til 4 mb når den egentlige linjen min skal være på 3.5, så det kan ikke være problemet. Men VLAN anti-lag virket faktisk litt bedre en jeg trudde, men er fortsatt ikke perfekt. får så hadde jeg 1-2 sec lagg 1 til 2 ganger i minutte og nå skjer det max 1 gang hvert 5 min hvis ikke 10 min, så jeg er nesten overlykkelig nå :)

Men hadde ikke gjort noe med 100% perfekt, er jo det det egentlig skal være.

noen som har noen flere tips ? :)

Lenke til kommentar

Jeg tipper sterkt på at det har noe med det trådløse nettverkskortet/usbnettverkskortet på pcen din. Hadde samme problem før, og da var det bare pga at usbnettverkskortet var dårlig. Fungerte strålende på en bærbar pc med innebygget trådløst nettverkskort. Tho har vi byttet både ruter og usb kort nå, så nå er det ikke lagg spikes i det hele tatt :p Husker hvor grusomt irriterende det var, spesielt når jeg spilte cs. da var det 2-3 sekunders laggs hvert 15 sekund.. :p

Lenke til kommentar

Det viktigste er å finne en fungerende driver når det gjelder Vista og trådløsklienter.

Oppdater driver og prøv både den du får automatisk via internett i Windows og prøv også å finne nyere driver fra produsent eller fra de som lager chipset. Det kan også hjelpe å google etter driver hvor man spesifiserer OS, driver, nettverkskort og problem.

Feks: http://www.google.no/search?q=Vista+driver...40"+spikes

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...