Gå til innhold

Slette bilder fra minnekort i bridge


Anbefalte innlegg

Når jeg kobler til minnekortet får jeg opp om jeg vil åpne det i bridge, og overføre. Dette er greit, og fint til å endre filnavn og legge til metadata etc. Men er det noen måte å få til at bildene forsvinner fra minnekortet i samme sesjon som bildene overføres datamaskinen?

 

Bruker da funksjonen "Photo downloader"

 

Litt tungvindt å måtte gå inn i etterkant og slette de bildene jeg har overført, særlig hvis jeg skal overføre til forskjellige foldere fra samme minnebrikke...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke hva slags kamera du har, men med de fleste Canon følger god programvare synes jeg. (EOS Utility og Zoombrowser), så her er det lett å få slettet i forbindelse med "download" av bilder. Jeg har alltid min "Preferences" på nedlasting av bare nye bilder, etterpå går jeg på "Select and download", og når jeg merker alle på kortet (eller de jeg ønsker), går det raskt å "delete". De fleste kamera har vel et tilsvarende programvare-system har jeg inntrykk av.

RandiA

Lenke til kommentar
Men photoshop, som ellers er så avansert BØR jo ha en innstilling for dette... Den finnes jo til og med i veiviseren til Windows XP...

Photoshop har vel generelt (slik jeg tror da) ganske lite med nedlasting av bilder fra kamera.... Photoshop er vel et redigeringsprogram, ikke noe mer enn det. Mulig Adobe har andre produkter som kan jobbe med slikt, men det har ikke jeg satt meg inn i....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...