Gå til innhold

Bytte kabel med ødelagt pakning


co2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte idag en USB kabel til Nokia mobilen, og har revet opp pakningen den kom i. Selvfølgelig passet den ikke til mobilen og jeg trenger å bytte den til korrekt standard.

 

Er det mulig etter å ha revet den opp?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Du har rett til å returnere varen selv om du har brutt emalasjen. Varen må kun være i samme stand og mengde som når du fikk den, embalasje kan ikke anses å være en del av selve varen.

 

 

Les her om kontrollen forbrukerombudet hadde mot nettsider (2001):

Forbrukerombudet - Kontroll

Dette var noe av det de slo ned på:

20 nettsteder ga feil informasjon/innskrenket kjøperens rettigheter både ved å operere med beløpsgrense, kortere angrefrist enn 14 dager og nektelse av å benytte angreretten ved brutt emballasje.
Endret av Sparkey
Skrevet

EH?

 

Angreretten gjelder ikke ved kjøp over disk, jeg tipper han har kjøpt den over disk siden han kjøpte i dag, og har testa i dag.

 

Nå har jeg sett flere innlegg fra deg i dag hvor du påstår ulike ting og tar grovt feil, pass på nå, ikke gi villedende råd!

Skrevet
Så jeg har ikke mulighet til å bytte med andre ord?

 

Har du kjøpt den over disk, så har du ikke retten på din side.

Men du kan selvsagt høre med butikken om de er villige til å bytte.

Gjør de det, så har de god service ihvertfall.

Skrevet

Dersom du spurte en selger og han har gitt deg feil kabel kan du absolutt kreve å få byttet til riktig kabel.

Om du selv tok feil kabel i hylla stiller du nok svakere..

Skrevet

Stemmer.

Men har selger gitt deg feil vare så er det ikke angrerett, men reklamasjon da varen har en mangel. I dette tilfellet en vesentlig mangel.

Skrevet (endret)
Du har rett til å returnere varen selv om du har brutt emalasjen. Varen må kun være i samme stand og mengde som når du fikk den, embalasje kan ikke anses å være en del av selve varen.

 

 

Les her om kontrollen forbrukerombudet hadde mot nettsider (2001):

Forbrukerombudet - Kontroll

Dette var noe av det de slo ned på:

20 nettsteder ga feil informasjon/innskrenket kjøperens rettigheter både ved å operere med beløpsgrense, kortere angrefrist enn 14 dager og nektelse av å benytte angreretten ved brutt emballasje.

 

Nå er du på tur igjen.. Slutt å villede folk! Det du sier kan stemme om det er kjøpt via nett, noe trådstarter sier noe om i første post.

 

 

Stemmer.

Men har selger gitt deg feil vare så er det ikke angrerett, men reklamasjon da varen har en mangel. I dette tilfellet en vesentlig mangel.

Mja, å kalle det reklamasjon vet jeg ikke om jeg vil gjøre (siden det er så og si umulig å bevise dette), men de fleste selgere/butikker er ydmyke nok til å bytte denne. Det er feil vare, og de aller fleste er interesserte i at du skal ha riktig kabel.

I min egen jobb er dette godt dekt av egen returgaranti, men har selv byttet varer til kunder utenfor denne garantien på goodwill, og regner med de fleste praktiserer dette.

Endret av efjeldse
Skrevet

Gikk til butikken og sa bare at standarden ikke stemte og at jeg ville bytte. Det gikk og de skulle ringe så fort de fikk den i butikken.

 

Så var det en ting som irriterte meg. Disse kablene var allerede bestilt og på vei, men jeg måtte allikevel betale for frakt. Faens ran.

Skrevet
Så var det en ting som irriterte meg. Disse kablene var allerede bestilt og på vei, men jeg måtte allikevel betale for frakt. Faens ran.

Alternativet ville vært at du ikke fikk bytte i det hele tatt. Kan ikke helt se at det er et "faens ran" at butikken vil ha dekket hvertfall noen av kostnadene den brilliante servicen påførte dem.

Skrevet

Hadde jeg kommet noen dager senere hadde jeg ikke trengt å betale frakten. Med mindre de er synske hadde det ingenting med brilliant service å gjøre for min del.

Skrevet

Dette er en god grunn til at det er greit å ta vare på kvitteringer for alt inntil man ikke lenger trenger dem..

 

Ryddet litt her i går, og fant en kvittering på en 3800mb quantum fireball harddisk.

Var noe sånt som 2200 kroner =)

Skrevet
Hadde jeg kommet noen dager senere hadde jeg ikke trengt å betale frakten. Med mindre de er synske hadde det ingenting med brilliant service å gjøre for min del.

De lot deg bytte en kabel som kostet 400 kroner, noe du hverken har rett til eller noe det hadde vært dårlig service fra dem å si nei til. Jeg vil si det er brilliant service. At du da kommer og syter om at du må betale frakten på den andre kabelen vil jeg bare kalle smålig fra din side.

Skrevet

Vi snakker om en 10cm usb kabel til 400,- (og så 500,-)! Vil påstå det ikke er så forbaska urimelig å vær mistroende til noe slikt.

Skrevet

Bra du får bytta kabel! Litt rart at du må betale frakt da men..

Hvordan forløp den opprinnelige handelen? Valgte du feil kabel selv, eller fortalte du en selger at du skulle ha en USB-kabel til en sånn-og-slik mobil og fikk feil kabel i hånda?

Om du fikk kabel av selgeren er det urimelig om du skal betale noe ekstra. Om du selv valgte feil kabel får du heller være glad for at den nye kabelen bare koster deg én hundrings og ikke fire ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...